| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alene det at du vælger et "rigtigt" fastrammelærred til en entry-level projektor er godt. Gevinsten ved at købe et dyrere lærred er nok minimal set i forhold til prisen på projektoren.
Der er ikke noget teknisk i vejen med at vælge det lærred til din X9, hvis du i øvrigt er sikker på at størrelsen passer dig.
"Godt nok" er jo en subjektiv størrelse. Min Optoma HD70 er nok nogenlunde sammenlignelig med din X9 og jeg kunne ikke selv drømme om at bruge halvdelen af projektorens pris på et lærred når jeg for 300,- selv kunne lave et af lister og hvidgrundet kunstnerlærred.
Jeg kan sikkert forbedre billedet marginalt med et "rigtigt" lærred jeg synes merprisen skal stå i rimeligt forhold til gevinsten, og det må være ens egen afgørelse hvor grænsen er.
Personligt ville jeg foreslå dig at ofre pengene på en kalibrering eller købe en Spyder eller EyeOne probe og så køre et gråskala/kalibreringsprogram som colorHCFR. Jeg har selv gjort det sidste og det har stor betydning.
Det er ikke noget argument imod at købe et godt lærred, men blot et eksempel på hvor de samme penge gør mere nytte.
|