| Forfatter |
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bander og svovler lidt over min midlertidige hjerneblødning, men 2 the case; Jeg er blevet vanvittig forelsket i denne sag,
og overvejer stærkt at købe det. (Ja, jeg ved der er andre billedemæssige alternativer der er overlegne, ikke det der er lige
mit ønske i øjeblikket ;)
Jeg var i B&O butikken og kigge forleden, og spurgte til lidt vejledning, men der var ikke meget at hjælpe der, tror jeg da. ;)
Jeg er interresseret i at vide om det er muligt at trække et 5.1/7.1 analog signal ud af blu-ray afspilleren, altså et dekodet
signal. Han begyndte at mumle om jeg skulle trække det ud via scart, hvilket for mig der ikke gav meget mening.
Er det muligt, eller er jeg bundet til at skulle have det ud via HDMI?
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der,
Kan du komme med lidt flere oplysninger, hvorfor vil du gerne hive et analog 5.1/7.1 signal ud af TV/Blu-Ray delen, som samlet set så kan kaldes
BeoSystem 3, som er hjernen i dette produkt.
Det er ihvertfald helt sikkert at det ikke skal hentes ud af scartstikket, nu ved jeg ikke om du vil oplyse mig hvem forhandleren er, du kan bare
skrive det som en postmeddelelse til mig. Det er blot så jeg kan se hvem jeg skal have ind på kursus
Jeg kan nok godt se ud af de produkter du allerede har hvorfor du vil have et analogt signal ud. Men fortæl lige hvad du vil så skal jeg undersøge
hvordan du kan gøre det bedst muligt, til den opsætning du ønsker.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og derudover så er BeoVision 7-40 MK5 et fantastisk produkt, du får svært ved at finde et produkt der står bedre. Og dette siger jeg uden B&O
briller på.
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Kan du komme med lidt flere oplysninger, hvorfor vil du gerne hive et analog 5.1/7.1 signal ud af TV/Blu-Ray delen, som
samlet set så kan kaldes
BeoSystem 3, som er hjernen i dette produkt.
|
|
|
Det skyldes jeg ønsker at have et setup med min Densen pre-amp - Stereo med analog 7.1 in/out board i +
effektforstærkere, som intet digitalt har, så det ville være smart hvis jeg ikke skulle
hen og have en bluray afspiller ved siden af der skal dekode signalet ;)
beobrian skrev:
Det er ihvertfald helt sikkert at det ikke skal hentes ud af scartstikket, nu ved jeg ikke om du vil oplyse mig hvem
forhandleren er, du kan bare
skrive det som en postmeddelelse til mig. Det er blot så jeg kan se hvem jeg skal have ind på kursus
|
|
|
Hehe ;) Der var tale om B&O butikken på Kongens Nytorv.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Og derudover så er BeoVision 7-40 MK5 et fantastisk produkt, du får svært ved at finde et produkt der står bedre. Og dette siger jeg uden B&O briller på. |
|
|
Jeg havde det lige omvendt. jeg havde svært ved at finde et produkt som stod dårligere. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
beobrian skrev:
Og derudover så er BeoVision 7-40 MK5 et fantastisk produkt, du får svært ved at finde et produkt der står bedre. Og dette siger jeg uden B&O briller på. |
|
|
Jeg havde det lige omvendt. jeg havde svært ved at finde et produkt som stod dårligere. |
|
|
Så kan det kun handle om det materiale der blev vist på det tidspunkt du så den, eller også var den justeret helt ud af normal indstillingen.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Det skyldes jeg ønsker at have et setup med min Densen pre-amp - Stereo med analog 7.1 in/out board i + effektforstærkere, som intet digitalt har, så det ville være smart hvis jeg ikke skulle hen og have en bluray afspiller ved siden af der skal dekode signalet ;)
[/QUOTE] Godt jeg finder lige en løsning til dig, jeg tror den er ret ligetil, men lad mig lige undersøge det.
Hehe ;) Der var tale om B&O butikken på Kongens Nytorv. [/QUOTE] Tak for det, jeg får dem lige ind igennem lidt undervisning 
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Det skyldes jeg ønsker at have et setup med min Densen pre-amp - Stereo med analog 7.1 in/out board i + effektforstærkere, som intet digitalt har, så det ville være smart hvis jeg ikke skulle hen og have en bluray afspiller ved siden af der skal dekode signalet ;)
[/QUOTE] Så har jeg fundet frem til en løsning, du skal gå fra Powerlink stikkene på BeoVision 7-40 MK5 til Phonostik i din Densen, dermed skal du trække et Powerlink -> Phonostik kabel for hver kanal. Du kan købe dem her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=1645&ML=328
Eller hvis du er kreativ kan du lodde dem selv ved at følge Peter Pan's løsning:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=1&TPN=1
Og så bør du gå ned og lytte på en opsætning med BeoLab 9 eller BeoLab 5 som fronthøjttalere og så alt efter hvad plads du har, BeoLab 3, BeoLab 9 eller BeoLab 5 som baghøjttalere, skal du bruge surround bag højttalere, så prøv BeoLab 3. Men ihvertfald har du nu en løsning til at bruge det udstyr du har nu, og så bliver du måske interesseret i at udvide med B&O højttalere senere. Ihvertfald er vores højttalere med icepower- og linse-teknologi helt fantastiske. Men det skal opleves og man skal investere efterhånden, som man føler lysten til det.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lorx,
Er du kommet videre med dit projekt, og har du prøvet nogle af mine tips af?
|
| Til top |
|
| |