Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: bokse til tv. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

hej.

jeg skal have de forbandet bokse til 2 fjernsyn.

men ved ikke en skid om hvilke jeg skal holde mig fra og hvilke jeg skal satse på.

og om det er nogle som måske kan instaleret så jeg undgår at skulle betale for det l**t.

og uanset hvad, er det tyndt at DR.TV BYEN tørre udgiften af på sine forbrugere

mvh en f**king sur licentbetaler 

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 November 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gerne hjælpe, men jeg er usikker på hvad dit problem egentlig er.... udover DR og licens generelt
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 November 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej.

jeg skal have de forbandet bokse til 2 fjernsyn.

men ved ikke en skid om hvilke jeg skal holde mig fra og hvilke jeg skal satse på.

og om det er nogle som måske kan instaleret så jeg undgår at skulle betale for det l**t.

ja jeg er totalt p***et over at danmarks radio er helt ude af trit med resten af omverdenen bare fordi de har skaltet og valtet med vores licenspenge til det nye radiohus,som blev meget dyrere end forventet.

det skulle lige være dig eller mig som gjorde det på jobbet.

så fik vi enten sparket elller en muntlig repremante som kunne forstås.

mvh en f**king sur licentbetaler 

Overgangen til Digitalt TV, som har været undervejs så længe at man næsten ikke har kunnet undgå at høre om det, har næppe meget at gøre med udgifterne til DR´s nye hus, og en såkaldt skalten og valten med pengene. Tror at du er en smule ude af kontekst her!

Du skal have en DVB-T boks med MPEG4-dekodning, hvis du har stueantenne derhjemme. Har du fællesantenne, kan du køre videre med analogt tv som du plejer. Skal du benytte deres digitale tv, skal du have enten et tv med indbygget DVB-C tuner, eller en løsstående boks fra antenne-udbyderen (eks. en Zaptor, hvis det er Stofa).

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

de bokse som der er tale om.dem skal man jo betale for at have hver md.alt efter hvilke pakker man køber

og det er ikke rimeligt hvis der betales licens i forvejen.

vi har viasat på et af vores tv som fungere udmærket.

men de 2 andre vil ikke vise noget og det er 2 fladskærme af lidt ældre dato godt nok.

jeg vil ikke betale for 2 bokse ud over den licens jeg i forvejen betaler,jeg mener det er en skjult dagsorden for dr,s side for at få krasset den gæld væk de har sat sig i.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

Haapanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008
Lokalitet: København
Sendt: 05 November 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Øh, dr får ingen penge ud af salget af mpeg4 bokse..

Det lyder mere som om det er ekstra viasat modtagere, du har brug for.. Viasat helehuset er vist noget i den stil.
Licens har vist meget lidt med dit problem at gøre

Til top Vis Haapanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haapanen

mortenstryhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 November 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Du behøver ikke betale pr. måned hvis du kun ønsker DR1, DR2 og TV2 - de er gratis ligesom de hele tiden har været. Det er kun hvis du ønsker betalingskanaler du skal betale.

For at få DR1, DR2 og TV2 på en antennebaseret forbindelse, skal du købe en boks der kan modtage MPEG2 eller MPEG4. Hvis boksen kun kan MPEG2 vil den blive forældet i 2012 og kan kun modtage gratiskanalerne indtil da. Du kan købe både MPEG2 og MPEG4-bokse uden abonnement til rimelige penge.

Til top Vis mortenstryhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenstryhn Besøg mortenstryhn's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 November 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Du kan da sagtens købe en boks uden at skulle betale ekstra. Det har virket fint hjemme hos mig i 1½ år. Det koster kun ekstra hvis du også vil have andre kanaler end DR1, DR2, TV2 og Update. Herudover er der de nye kanaler som jeg ikke lige husker navnet på.

Hvis du er godt tilfreds med DR1, DR2 og TV2 samt update, kan disse bokse fås til et par hundrede kroner vil jeg tro. Selvom jeg bor i et hul med dårlig dækning, er en lillebitte antenne i stuen rigeligt.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 November 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

de bokse som der er tale om.dem skal man jo betale for at have hver md.alt efter hvilke pakker man køber

og det er ikke rimeligt hvis der betales licens i forvejen.

vi har viasat på et af vores tv som fungere udmærket.

men de 2 andre vil ikke vise noget og det er 2 fladskærme af lidt ældre dato godt nok.

jeg vil ikke betale for 2 bokse ud over den licens jeg i forvejen betaler,jeg mener det er en skjult dagsorden for dr,s side for at få krasset den gæld væk de har sat sig i.

Ja fordi DR tjener vildt mange penge på at Sagem sælger DVB-T bokse  Overgangen til DVB-T blev besluttet i folketinget og ikke af DR, så du må sku lidt længere ud på landet med dine teorier.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

af lidt ældre dato godt nok.

Har du undersøgt om der er MPEG-2 tuner i dem? Det kan der sagtens være i lidt ældre fladskærme, og så er det blot at rette antennen lidt og indstille TV'ene til DVB-T modtagelse og søg.

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

hej igen.

jeg syntes ikke det er ok at danmarks tv ikke giver de kunder som ikke har de bokse.

den elektronik der skal til så de kan se de tv kanaler som der var tilgængelige med det gamle signal.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej igen.

jeg syntes ikke det er ok at danmarks tv ikke giver de kunder som ikke har de bokse.

den elektronik der skal til så de kan se de tv kanaler som der var tilgængelige med det gamle signal.

Sikke da en gang vrøvl. Da du købte skærme i sin tid, kunne du bare have sørget for at købe med DVB-T tuner.

I gamle dage var lyd i mono og radio var via AM. Så fik man stereo og FM. Dermed skulle folk købe nye radioer og antenner. Så kom TV2, også her skulle man købe nye antenner.

Dvs. gennem hele min mormors levetid, har hun været nødt til at skifte antenner to gange og radio/tv -modtager en gang. Det er altså ikke ofte.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Skulle pladeselskaberne også have foræret dig en CD afspiller, da LP'en døde?

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 05 November 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej igen.

Tror der er en der skal huske at stemme på det lokale kommunistiske parti her ved kommunevalget.

At forestille sig at man skal indrette sig efter teknologiens udvikling og have udgifter forbundet hermed, PUHA!

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 November 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:
hej igen.

Er det gået helt hen over hovedet på dig, at det er en politisk beslutning der skete ?

Som du nok har konstateret, er det ikke megen medfølelse derer kommet på dit oprindelige  indlæg, ej heller nogen svar på hvilken boks du kan bruge, årsagen er nok din egen :)

.....men de fleste steder, kan du få et relativt udvalg af bokse, nogen med abbonnement, andre uden - Så du må ud og se på tingene.

mener man kan få en Sagem box i Elefanten til knap 500.- uden abb. hso boxer - en Mpeg4

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

jeg ved godt det var en politisk beslutning i sin tid,hvilket der ikke er så meget at gøre ved.

men jeg mener stadig det ikke er helt fair.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

jeg ved godt det var en politisk beslutning i sin tid,hvilket der ikke er så meget at gøre ved.

Man har gjort opmærksom på dette længe. Du har købt to fladskærme uden DVB-T tuner. Du har selv et ansvar her. Du har sikkert gået efter pris og dermed kun købt med analog tuner. Lad dog være med at give andre skylden for din egen dumhed.

Råbte du lige så meget op da der kom TV2 og du skulle have endnu en antenne

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Sendt: 14 November 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Nej men sådan er demokrati. Alternativt kunne du jo afmelde licensen og spare pengene. Så slipper du også for det knivskarpe billede du ellers ville kunne få.
Egentlig er jeg lidt imponeret over at nogen gider bruge tid på dit uigennemtænkte indlæg.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

at være slave for regeringens manipulation er folks egen sag.

og hvis der er stemning for at betale dobbelt licens er det godt nok for mig,inklusiv alle de skønne reklamer som jeg og andre skal finde sig i.på kabel tv.og tv 2.

ved godt at det er reklamerne som finansere en stor del af udsendelserne.

det ville være skønt hvis det var muligt at betale for  de kanaler man ønskede.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 November 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

Du skulle da hellere være glad for det nye TV-signal. Du kan, med det rette udstyr, nu modtage mange flere gratis kanaler: DR1, DR2, TV2, DR Update, DR k, DR Ramasjang samt DR HD.

Og så er billed og lydkvaliteten bedre end med det gamle analoge signal. DR HD er selvfølgeligt specielt god

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

jeg kan ikke modtage flere interesante kanaler end jeg kunne tidligere.

og hd tv koster jo ekstra.oven i det ordinære tv signal.99 kr hos viasat pr md

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes