Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: sony KDL-40Z5500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
broderen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 19 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

er sony kdl -40z55oo en god fladskærm ,og i givet fald ikke, hvad skal man da købe ?? Har 10000 at købe for 
Til top Vis broderen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broderen

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 November 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Et fint Tv, men efter min mening får du mere billedkvalitet ved at gå efter f.eks. Panasonics G10 serie eller V10 serie.

Ræven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Tænk har fået testet 98 fladskærme på et testinstitut i Tyskland i samarbejde med andre uafhængige europæiske forbrugerblade. Og omtalte tv ( sony KDL-40Z5500 ) blev testvinder i 40 tommer kategorien , bl.a. skulle den have en fremragende billedkvalitet. Lyden er til gengæld ikke i top. Jeg tror ikke du går fejl af det tv , men jeg vil naturligvis anbefale at du ser det med egne øjne inden du køber.

Til top Vis Ræven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ræven

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 22 November 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Ræven skrev:

Tænk har fået testet 98 fladskærme på et testinstitut i Tyskland i samarbejde med andre uafhængige europæiske forbrugerblade. Og omtalte tv ( sony KDL-40Z5500 ) blev testvinder i 40 tommer kategorien , bl.a. skulle den have en fremragende billedkvalitet. Lyden er til gengæld ikke i top. Jeg tror ikke du går fejl af det tv , men jeg vil naturligvis anbefale at du ser det med egne øjne inden du køber.

Nu er "Tænk"´s test ikke just højt agtet blandt entusiaster.Vi har mere fidus til test på Flatpanels.dk og HDTVtest.UK. Bla fordi "TÆNK" ikke nødvendigvis vægter billedkvalitet specielt højt.

Når det er sagt vil jeg også anse Z5500 for at være et af de bedste LCD køb på markedet. Men ingen tvivl om at Panasonic´en som Rasmus Larsen anbefaler er bedre på rå billedkvalitet.

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Ræven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 November 2009 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

I den samlede bedømmelse udgør billedkvalitet 40% i tænks test

Men ellers består testen af 50-60 forskellige punkter som man kan fokuserer på alt efter hvad man selv vægter højest. Er man eksempelvis ligeglad med lyden kan man bare springe disse punkter over.

Uden dog selv at have set tv'et er jeg ikke sikker på du har ret i at panasonic'en har en bedre billedkvalitet end sony'en. Læs nedenstående links hvor der er flere der har været utilfredse med netop dette.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=11114

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12578

Og for at lægge mere brænde på bålet , skriver tænk bl.a. om dette tv:

"Dette tv kan ikke anbefales. Farverne er forvrængede og der er meget støj i billederne."

I det hele taget klarer det tv sig rigtigt dårligt i deres test , især på billedkvaliteten.Jeg har som sagt ikke selv set tv'et , men jeg synes det er værd at tage med i overvejelserne inden man springer ud og køber det eventuelt over nettet. Jeg ville se det tv med egne øjne inden jeg købte det.

Men nu skal det her ikke udvikle sig til ren reklame for tænk. Folk begynder efterhånden at tro jeg har aktier i foretagendet.

Selv foretrækker jeg også at læse en grundig og dybdeborende anmeldelse. Men det skal være fra en seriøs anmelder , og dem er der desværre langt imellem. De useriøse gider jeg ikke spilde min tid på.

De useriøse er dem der har en påfaldende stor andel af positive anmeldelser , og hvor man skal lede med lys og lygte for at finde en negativ en af slagsen. Stort set alt hvad de har haft mellem hænderne er fremragende produkter i deres prisklasse , og ender næsten altid med en anbefaling.

Tag endelig ikke fejl , der er rigtig mange anmeldere der er i lommen på industrien , og dette gælder ikke kun fladskærmsanmeldere. Det gældere anmeldere af enhver slags.

Vælg din anmelder med omhu og brug din sunde fornuft , er en anmelder for positiv og rosenrød så drop ham som seriøs kilde , han kan kun bruges som rygklapper for dem der gerne vil bekræftes i de allerede har gjort et godt køb , og den fladskærm de har stående hjemme i stuen er noget af det bedste man kan få til prisen.

Til top Vis Ræven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ræven

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Kan kun gentage at stort set ingen brugere på Recordere.dk og Flatpanels.dk tar Tænk´s test seriøst.Lidt om emnet her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12943  

Bortset fra det, er der vel dybest set enighed om at markedets i særklasse bedste billedkvalitet opnås med  - det nu udgåede - Pioneer 500/5090. Og bla Flatpanels , OttoAV hævder at det tv som kommer tættest på et Pio500/5090 er Panasonics nye 10 serie.Hvis du kigger nederst på HDTVtest.co.uk, s forside har de en lille top 6 over markedets bedste TV .

Men ellers helt enig. SonyZ5500 er et godt TV. Og man skal i den grad sortere og filtrere i de test og informationer man finder på nettet . .  

Protoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg så selv på Sony W5500 serien kontra Panasonic G10 serien og valgte G10 da jeg mener det har bedre billede.

Z5500 og V10 serierne er jo de større og bedre modeller til dem jeg testede, men jeg kender dem ikke. Jeg har dog set V10 i butik og det så godt ud og jeg kender en der lige har købt et V10 og han er vildt begejstret. Z5500 er dog uden tvivl også et godt tv, så se dem ved siden af hinanden hvis det er muligt.

Lige som andre her giver jeg intet for Tænks test, de fokuserer ofte på forkerte/sjove ting.

mvh Torben

Til top Vis Protoss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Protoss

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 23 November 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget tilfreds med mit Sony KDL-52Z5500. Det er et godt LCD-fjernsyn.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:
Jeg er meget tilfreds med mit Sony KDL-52Z5500. Det er et godt LCD-fjernsyn.

Har selv overvejet den i 52", - som nu kan fås for ca 15k i Tyske netbutikker (plus fragt). Men jeg turde simpelthen ikke pga den polimik der har været omkring backlight bleeding og clouding, - specielt på de store størrelser.Ingen problemer hos dig ? 

Efter at min kammerat har fået Samsungs 855 plasma i 58", hælder jeg noget mere til den (- i 50" udgaven).Synes Samsungen vinder lidt på både billede og features . Har dog retfærdigvis kun set SonyZ5500 i butikker og på messe, - og det kan man som udgangspunkt ikke bruge til meget andet end at bedømme design og remote   

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 23 November 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Min skærm bløder en lille smule i øverste venstre hjørne, og er man kritisk, kan man måske finde en lille sky ca. midtpå, men alt er absolut inden for det acceptable. Jeg vil ikke sige, at jeg har problemer med min skærm på disse områder.

Nå, har du set den til kr. 15.000? Ha-ha, jeg gav kr. 22.000 i september!  Anyway, jeg overvejede også Samsung B855 i 58", men ved du hvad? Jeg læste simpelthen for meget skidt om den. Billedet er godt, men kvaliteten af apparatet i sin helhed? "Nej tak", siger jeg. Defekte paneler, brummende strømforsyninger, vibrerende bagbeklædninger, købere, der får at vide, at der ikke er noget gøre, eller som får deres fjernsyn ombyttet flere gange osv. osv. B855 var simpelthen ikke færdigudviklet, da det blev sendt på markedet, eller så var Samsungs udviklingsafdeling mere optaget af at skabe et supertyndt fjernsyn fremfor et ordentligt kvalitetsprodukt. Læs evt. her:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=11279

Vil du have en 50" plasma, så tag en Panasonic V10 - eller snup en Sony Z5500, som jeg gjorde.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:

Min skærm bløder en lille smule i øverste venstre hjørne, og er man kritisk, kan man måske finde en lille sky ca. midtpå, men alt er absolut inden for det acceptable. Jeg vil ikke sige, at jeg har problemer med min skærm på disse områder.

Nå, har du set den til kr. 15.000? Ha-ha, jeg gav kr. 22.000 i september!  Anyway, jeg overvejede også Samsung B855 i 58", men ved du hvad? Jeg læste simpelthen for meget skidt om den. Billedet er godt, men kvaliteten af apparatet i sin helhed? "Nej tak", siger jeg. Defekte paneler, brummende strømforsyninger, vibrerende bagbeklædninger, købere, der får at vide, at der ikke er noget gøre, eller som får deres fjernsyn ombyttet flere gange osv. osv. B855 var simpelthen ikke færdigudviklet, da det blev sendt på markedet, eller så var Samsungs udviklingsafdleling mere optaget af at skabe et supertyndt fjernsyn fremfor et ordentlig kvalitetsprodukt. Læs evt. her:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=11279

Vil du have en 50" plasma, så tag en Panasonic V10 - eller snup en Sony Z5500, som jeg gjorde.

Du kan tro jeg følger med i trådene om Samsung 850/855  Og det er noget rigtigt hø, - med støjproblemerne, - min kammerat er ved at blive sindsyg. Han har dog gjort sig så afhængig af størrelsen nu, at han bare krydser fingre for en løsning fra Samsung. Problemet er dog at Samsung er MEGET dårlige til at kigge sig tilbage  

Jeg gør meget i foto, og Samsung har implementeret markedets bedste værktøjer (mig bekendt) til diasvisning via USB. Her halter Sony en anelse, og Panasonic er helt håbløse ( kun SD kort). 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes