Grønlig skærm? Det bliver spændende at se

Egentlig ikke noget at grine af - bliver jo nærmest helt nervøs.
Jeg håber da at det er en ordentlig skærm. Jeg har kun set den IRL meget kort for lang tid siden og der havde jeg ikke rigtig noget at klage over. De tests og anmeldelser jeg har set har rost tv'et meget, men kunne stadig finde lidt fosforslør f.eks. Der er vel ikke noget der er perfekt... i hvert fald ikke i tv-verdenen. Det er lidt træls at der bliver brugt så meget krudt på at junk som f.eks. DLNA og andre mærkelige ting i stedet for bare at lave en god skærm. Ja, jeg synes da endda at tv-tuneren burde være ekstern. Ligesom at man har en forstærker som man har tilsluttet en radio.
Alt det forklarer vel at der ikke er penge nok til at gøre det bedre, hvis skærmen stadig skal kunne sælge.
Jeg håber dog alligevel at jeg bliver tilfreds. Jeg har ikke et voldsomt tv-behov eller film-behov - vil bare gerne have at det er meget i orden når jeg bruger det

Jeg kunne forestille mig at plasma vs. lcd-diskussioner findes ligesom CD vs. LP og forskel på kabler vs. ikke forskel på kabler osv. Det jeg godt kan lide ved plasma er at billedet efter min mening virker mere behageligt og afslappende. Hver enkel pixel bliver ikke fremhævet kunstigt på en eller anden måde. Samtidig synes jeg også det virker "hurtigere" selvom billedet på en måde er lidt blødere, men uden at der mangler detaljer. Det er vel ligesom at sammenligne en topklasse CRT-skærm med en LCD-skærm af nogenlunde kvalitet. Så er der jo også det at farverne er dybere, er mit indtryk. Altså sortniveau. Tilgengæld er det måske sværere at få et meget lyst billede. Det er i hvert fald min egen opfattelse og samtidig også det jeg har læst forskellige steder. Jeg går ikke så meget op i lysstyrke og sortniveau - bare det hele passer sammen og ser fornuftigt ud.
Det der solgte tv'et mest var jo nok THX-profilen, hvor farverne og lyset skulle passe næsten perfekt uden kalibrering. "Næsten perfekt" tror jeg er godt nok til mig.
Ang. hakkeriet, så kunne det vel også bare være Blu-ray-afspillerne som ikke er gode nok? De har vel også noget at sige. Hvis der har været sparet på deres "grafikkort" hvis man må sige det sådan, så er det vel klart at det ikke kører så glat. På plasma'et var der vist en NAD-afspiller - ved ikke lige hvilken model - og på Samsung'en var der den nye Blu-ray-afspiller fra Cambridge, som jeg selv overvejer bl.a. pga hurtig opstart. Den koster 3,5k - det er jo ikke ligefrem en formue for en afspiller der skal matche tv'et. I bio'en var der en Denon 2500 tror jeg nok den hedder. Den kan jeg vist ikke bruge, da jeg ikke har en surround-reciever. Så er der jo 3800 eller lign. som vist nok er den samme, bare med analoge udgange og digitale lydudgange - sidstnævnte er vigtige for mig. Det kan da godt være at disse afspillere kan levere et flydende billede, fordi der ikke er sparet på alt for meget?
Jeg glæder mig til at se hvor meget jeg kan få ud af tv'et. Jeg må jo nok låne mere end én blu-ray-afspiller med hjem for at finde ud af om det gør en forskel. Indtil videre vil jeg sætte min computer ved hjælp af et HDMI-kabel med DVI-konverter på, samt et SPDIF-kabel til min DacMagic. Jeg gruer ved tanken om at den måske ikke kan sættes til 24 fps output - men det burde den kunne. Mit grafikkort er af nyere dato og jeg har da set lidt film på den. Lidt glattere måtte det gerne køre, men jeg tænker at det måske er fordi at skærmen kører 60 fps - det går ikke ligefrem op i 24. Stadig var det ikke så slemt som på Samsung-tv'et i hifiklubben. Det skal lige nævnes at jeg har Blu-ray-drev i computeren.
Hifi-klubben siger at jeg vil få tv'et sidst på måneden - jeg kan selvfølgelig ikke vente, men der er ikke så meget at gøre ved det - hehe
Det undrer mig dog stadig meget at ekspedienten ikke kunne se der var noget i vejen. Ikke før vi havde snakket om det et stykke tid i hvert fald. Det kan da også være at det bare er mig der er meget kræsen eller meget følsom over for den slags? Jeg synes bare det er ligeså tydeligt at se som forskellen mellem et glas vand og et glas rødvin

Jeg tvivler på at deres tv og afspillere har været indstillet decideret forkert - det går de meget op i derinde. Men det kan da godt være de har lavet nogle indstillingsfadæser?
Puha - sikke en masse tekst.