| Forfatter |
|
Karen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg håber på at få et "prof" svar herinde, da jeg er noget usikker, selvom jeg har kigget lidt rundt på forum 
Her er mit problem:
For det første har jeg et Panasonic TH42PZ85. Idet jeg flytter fra hus til lejlighed - og derfor fremover har Stofa kabel-tv - så betyder det, at jeg ikke kan se det i den bedste digitale kvalitet, i og med at fjernsynet ikke har DVB-C (men dog DVB-T). Har jeg forstået dette rigtigt?
For det andet har jeg også kun MPEG2 - synes alle snakker om MPEG4. Betyder det, at mit fjernsyn går i sort i 2012, oder was..?
Nå, men uanset om jeg helt har fanget ovenstående punkter præcist eller ej, så kan problemerne vel løses ved blot at købe en sådan en lille "boks" af en art, der har DVB-C samt MPEG4?!?
Nogen der eventuelt vil linke til sådan én..? Den skal selvfølgelig helst fylde så lidt som muligt og være billig Samt hvis i eventuelt vil tilføje, hvis der er andet, jeg skal være opmærksom på i denne forbindelse...
På forhånd tusind tak for hjælpen
Karen
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Karen skrev:
| For det første har jeg et Panasonic TH42PZ85. Idet jeg flytter fra hus til lejlighed - og derfor fremover har Stofa kabel-tv - så betyder det, at jeg ikke kan se det i den bedste digitale kvalitet, i og med at fjernsynet ikke har DVB-C (men dog DVB-T). Har jeg forstået dette rigtigt?
For det andet har jeg også kun MPEG2 - synes alle snakker om MPEG4. Betyder det, at mit fjernsyn går i sort i 2012, oder was..?
Nå, men uanset om jeg helt har fanget ovenstående punkter præcist eller ej, så kan problemerne vel løses ved blot at købe en sådan en lille "boks" af en art, der har DVB-C samt MPEG4?!?
Nogen der eventuelt vil linke til sådan én..? Den skal selvfølgelig helst fylde så lidt som muligt og være billig Samt hvis i eventuelt vil tilføje, hvis der er andet, jeg skal være opmærksom på i denne forbindelse... |
|
|
Kort svar: Ja, ja og ja.
Med hensyn til Stofa-boks, må Stofa vel have nogle anbefalinger på deres hjemmeside? Selv har jeg Yousee, så der kan jeg desværre ikke hjælpe. EDIT: kan se på deres hjemmeside at du skal have en Zaptor for at kunne se digitalt tv med din Pana. Digitalt tv
Priser
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan stadig modtage tv via en stueantenne på dvb-t indtil 2012 hvor der som du selv nævner skiftes til mpeg-4, du vil dog ikke kunne modtage DR-HD.
Hvis du derimod vil have digital tv fra Stofa er du desværre nødt til at bruge deres Zaptor boks. Der er ikke andre muligheder da der pt ikke findes dvb-c mpeg-4 bokse i løssalg.
Derudover vil du kunne modtage analog kabeltv fra Stofa uden problemer.
Håber dette var svar nok.
edit: wayyy too slow. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Du har da absolut ret i, at hun kan fortsætte med at se analog tv uden problemer. Det havde jeg lige glemt i farten  . Et alternativ kunne jo også være en DVB-T/MPEG4 boks (f.eks. Denver DMB105HD til 400,- fra Harald Nyborg) med en stueantenne. Der er jo 6 kanaler efterhånden inkl DR-HD. Billigere end Stofa under alle omstændigheder.
|
| Til top |
|
| |
Karen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
jeg siger mange tak for de hurtige svar, omend de ikke lige faldt ud, som jeg håbede på - dvs. jeg troede "bare", man kunne købe en boks i et tilfældigt discountvarehus, og så virkede det.
Måske lidt naivt af mig at tro, at jeg slap med en engangsudgift på omkring 3-400 kr. (uden om Stofa). Så vidt jeg har hørt, steg Stofa kabel-tv som sådan relativt meget her til 1. januar (var det noget i stil med 70 kr./ca. 25 % oveni for den store pakke..?). Troede såmænd de derved havde "taget sig betalt" for det forbedrede signal, men nej! De ved åbenbart godt, hvad de skal have for tingene... 
Jeg kan såmænd også godt "nøjes" med det analoge indtil videre, billedet er sgu relativt pænt og skarpt alligevel, synes jeg. Og mon ikke sådan en DVB-C/MPEG4-boks kommer i løssalg på et tidspunkt...
Som sagt: tak for svarene.
Karen
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Karen
Har du set denne annonce i KSB?
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=143415
Det er netop sådan en tuner, du har brug for - DVB-C/MPEG4. Måske den ikke er solgt? __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den boks er så vidt jeg ved forgængeren for zaptorboksen. Mener bestemt der var en grund til den hurtigt blev skiftet ud fra stofas side. Og til den pris er det vel nærmest billigere at købe en ny fra stofa. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |