| Forfatter |
|
Hovedskou Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken projektor er bedst, når maks prisen ligger på 10.000.
Ting der vægtes højt:
lysstyrke Støjniveau Pris på ny pære tilslutningsmuligheder
Vægter selvfølgelig også billedekvaliteten, men det behøver ikke være såen at man kan tælle hår på Jes dorf...
Er Lyd entusiasts, egentlig ikke billede.. Men film er lidt svære at følge med i uden et billede :D
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lærredet skal ca. være 80"
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til den billedstørrelse kan du nok godt nøjes med en Sony. Mener de kan fås fra ny til ca. 10k. De er ikke så skide lysstærke for at sige det mildt, men ellers leverer de et lækkert nok billede. BenQ W5000 kunne også være en mulighed, eller W5000érens efterfølger. Kan ikke huske hvad den hedder, men den skulle koste 8999,- fra ny.
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser helst at den er rimelig lysstærk...
Da jeg har et stort vindue parti på sidevæggen i rummet, der bliver selvfølgelig trukket for, men på en dag med kraftig sol, vil der alligevel slippe lidt lys ind. Og så vil jeg heller finde en mere lys stærk model, så jeg slipper for sådan et irritationsmoment.. hehe
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovedskou skrev:
Ting der vægtes højt:
Billedkvalitet (selvfølgelig) lysstyrke Støjniveau Pris på ny pære tilslutningsmuligheder
|
|
|
Er du følsom overfor rainbows fra DLP? Jeg har en Optoma DLP projektor, som jeg blev meget imponeret over. Pæren koster også kun omkring en tusse på den model (HD65). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Er du følsom overfor rainbows fra DLP?
Jeg har en Optoma DLP projektor, som jeg blev meget imponeret over. Pæren koster også kun omkring en tusse på den model (HD65).
|
|
|
Hvad mener du med Rainbows?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovedskou skrev:
Spencer skrev:
Jeg har en Optoma DLP projektor, som jeg blev meget imponeret over. Pæren koster også kun omkring en tusse på den model (HD65).
|
|
|
Hvad mener du med Rainbows?
|
|
|
Rainbows er et synsbedrag på DLP, som kommer af at farverne vises en anelse forskudt i tid. Nogle generes meget af det, imens andre ikke ser dem. Specielt hvid tekst på sort baggrund kan være problematisk. Hvis man læser tekster i de sorte bjælker under en widescreenfilm f.eks. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hovedskou skrev:
Ting der vægtes højt:
Billedkvalitet (selvfølgelig) lysstyrke Støjniveau Pris på ny pære tilslutningsmuligheder
|
|
|
|
|
|
har bestilt nævnte projektor. hvad er dit indtryk af den filmmæssigt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
Spencer skrev:
Hovedskou skrev:
Ting der vægtes højt:
|
|
|
|
|
|
har bestilt nævnte projektor. hvad er dit indtryk af den filmmæssigt |
|
|
Naturlige hudfarver, og en fabriksjustering, der er bedre end jeg har set på andre modeller i prisklassen. Kontrasten er også god. Jeg kører et sted imellem -13 og -8 på kontrastindstillingen. Der er også 100% mørklagt i min hjemmebio, når jeg ser film. Størrelsen kan jeg også godt lide. Den er ikke klodset at se på.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Rainbows er et synsbedrag på DLP, som kommer af at farverne vises en anelse forskudt i tid. Nogle generes meget af det, imens andre ikke ser dem. Specielt hvid tekst på sort baggrund kan være problematisk. Hvis man læser tekster i de sorte bjælker under en widescreenfilm f.eks.
|
|
|
Okay, er ligesom en fabriksfejl som kommer hos nogle enkelte projektore? eller har det noget at gøre med øjet der ser det? For hvis det er noget med øjet, kan jeg jo bare tage konen med ned og kigge på projektoren og se om vi lægger mærke til det... men hvis det er noget kan komme ligesom en fabriksfejl (altså tilfældigt fra maskine til maskine) så er det lidt svært.. Min kone har nemlig problemer med øjnene, så hun har det ikke så godt med slørret billede...
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovedskou skrev:
Spencer skrev:
Rainbows er et synsbedrag på DLP, som kommer af at farverne vises en anelse forskudt i tid. Nogle generes meget af det, imens andre ikke ser dem. Specielt hvid tekst på sort baggrund kan være problematisk. Hvis man læser tekster i de sorte bjælker under en widescreenfilm f.eks.
|
|
|
Okay, er ligesom en fabriksfejl som kommer hos nogle enkelte projektore? eller har det noget at gøre med øjet der ser det?
For hvis det er noget med øjet, kan jeg jo bare tage konen med ned og kigge på projektoren og se om vi lægger mærke til det... men hvis det er noget kan komme ligesom en fabriksfejl (altså tilfældigt fra maskine til maskine) så er det lidt svært.. Min kone har nemlig problemer med øjnene, så hun har det ikke så godt med slørret billede...
|
|
|
Det har noget at gøre med ens syn. Det er ikke en fejl på projektorene. Jeg har det selv i en vis grad, og ser det også i biografen til tider. Jeg kan dog blot lade vær med at fokusere på det, så ser jeg det ikke rigtigt :-) __________________ LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så må vi ned og se om det er noget vi lægger mærke til..
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man tænker i forhold til Hifi-klubbens mærker
Optoma og BenQ
Hvad er der af fordele og ulemper ved de to mærker?
hvilket er billigst i forhold til lampeskift?
|
| Til top |
|
| |