Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 20:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny DVD -> Gammel projekter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har en "gammel" boxlight dataprojektor(1024*768), som jeg alt andet lige er ganske glad for, men... af indgange har den kun vga, s-video og composit. Altså ingen component.

Problemet er at jeg får et meget dårligt billede når jeg ser film fra min Pioneer 656 via s-video. Jeg bruger derfor sjældent denne på projektoren, men en PC via vga istedet, hvor jeg får et glimrende billede. Dette er dog ikke en permanent løsning, da det er for besværligt for mig at skulle sætte op hver gang jeg skal se en film.

Men har jeg nogle alternativer hvis jeg ønsker et bare nogenlunde billede? findes der en adapter der konvertere enten DVDens RGB eller Component signal til VGA? og giver den en forbedring i forhold til nu?

mvh.

jeppe

Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Der er vist ikke andet andet at gøre end at leve med s-vhs eller rigge den til computeren hver gang du skal se film

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Thue K skrev:
Der er vist ikke andet andet at gøre end at leve med s-vhs eller rigge den til computeren hver gang du skal se film

nope, eller måske på et tidspunkt investere i en linedoubler... håbede bare der var en billig løsning...

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

-JLH- skrev:

Jeg har en "gammel" boxlight dataprojektor(1024*768), som jeg alt andet lige er ganske glad for, men... af indgange har den kun vga, s-video og composit. Altså ingen component.

Problemet er at jeg får et meget dårligt billede når jeg ser film fra min Pioneer 656 via s-video. Jeg bruger derfor sjældent denne på projektoren, men en PC via vga istedet, hvor jeg får et glimrende billede. Dette er dog ikke en permanent løsning, da det er for besværligt for mig at skulle sætte op hver gang jeg skal se en film.

Men har jeg nogle alternativer hvis jeg ønsker et bare nogenlunde billede? findes der en adapter der konvertere enten DVDens RGB eller Component signal til VGA? og giver den en forbedring i forhold til nu?

mvh.

jeppe

Du kunne også bygge en dedikret HTPC- det kan gøres billigt...

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:

Du kunne også bygge en dedikret HTPC- det kan gøres billigt...

jep, men jeg er glad for min 656 som jeg også har tilsluttet mit tv hvor den køre 60% af tiden. Her giver den et bedere billede end en HTPC umiddelbart vil give( i hvert tilfælde med samtlige af de sdt. grafikkort tv-out på marked). Desuden hader jeg støj, så indtil man kan få et centrino baseret atx bundkort til en rimelige penge så dropper jeg HTPC ideen...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes