Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Jeg har købt nyt Philips TV, to spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zookes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej. I sidste uge erhvervede jeg mig et nyt TV, et Philips 42PFL8404H. I den forbindelse er der dukket nogle spørgsmål op, som jeg håber nogle af jer herinde kan svare på.

1. Jeg er utilfreds med TVets evne til at skifte kanaler og navigere rundt i menuer, det var dog også tilfældet med dit gamle Samsung Widescreen TV. Jeg har prøvet andre HD-tv der er væsentligt bedre, men de har sikkert også været dyrere. Jeg synes dog alligevel at det er paradoksalt, at mit gamle noname billedrørsTV fra mit halvfemser børneværelse, til 900kr i Bilka, kunne zappe gennem kanaler flere gange hurtigere, end moderne TV i fleretusindssklassen i dag kan.

Jeg har optaget en lille video for at illustrere. Måske kunne i andre 42PFL8404H ejere se den og sige om denne hastighed også er gældende for jer.  http://www.youtube.com/watch?v=9H3c8U3KNp8

2. Min receiver har en toslink udgang, og jeg plejer at skifte mellem mellem to kabler, alt efter om jeg er på min Xbox eller ser DVD. Rigtig besværligt. Og så var det at jeg tænkte at i og med at de begge er forbundet til tv'vet via HDMI og sender digital lyd op den vej, kan det være at fjernsynet selv kan sende det digitale audio signal videre til recievere (Og måske også digital lyd fra TVsignaget? kommer der fx 5.1 lyd fra HD kanaler fx?). Mit tv har ikke en toslink udgang, men der imod en såkaldt SPDIF udgang. Findes der et kabel der kan forbinde de to enheder? Altså SPDIF til toslink? Jeg har indtryk af at at det kan lade sig gøre ved at læse manualen. http://peecee.dk/upload/view/241843

På forhånd tak.
Til top Vis Zookes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zookes

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej

ad 1: Det ser da ud til at skifte ret hurtigt. Det er hurtigere end min flad med en Samsung dekoder boks.

Moderne fladskærme arbejder digitalt og der skal indlæses en vis mængde information så de har nok til at danne et billede. De gamle analoge fjernsyn uden signalbehandling kunne vise billedet med det samme, der var ingen CPU der skulle bruge data til at danne et billede.

Zookes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2003
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Nå ok, tænkte nok der var en naturlig forklaring. Den bedre billedkvalitet har sin pris, dog en pris der er værd at betale!
Til top Vis Zookes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zookes

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har et 32PFL7404h stående, som ikke er samme model, men vel på flere områder nærmest ens. Jeg har præcist samme problem og har forsøgt med firmwareopdateringer uden held. Så jeg har vel bare vænnet mig til at det ikke går så skrækkeligt hurtigt. Mit Sony i stuen er meget kvikkere til både at skifte kanaler og navigere i menuer.
Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes