| Forfatter |
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev fristet af Aldis tilbud idag, projector til 7.200,- den ser ud til at være okay, andre der har købt en sådan?
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb hellere en AE100 eller fra tyskland Z1 eller AE200. Der har været nogle tråde af samme slags som din hvor du kan finde argumenterne for ikke at købe tilbudende i Aldi. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige prøvet at sammenligne specifikationer med AE 200, såvidt jeg kan se så overgår Aldi projectoren AE 200 på de fleste punkter, undtaget pris
Jeg testede Aldi projectoren i går, meget fint billede og god funktionalitet.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der links til den? Jeg må vist have overset det tilbud.....  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke købe et produkt uden at have læst andres long-term erfaringer med produktet. Der kan vise sig at være indtil flere fejl. AE200 kan fås for 7K fra tyskland og det er en af de bedste projektorer i den prisklasse. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian E Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs er du på ud efter projekter. her er noge steder du kan se nogle priseri tyskland
www.computeruniverse.net her har de en Nec46 til € 899, som også er omkring 7000 kr. den skull være ok der er også Sanyo PLV-Z1 til € 1175,-
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
|
Jeg har lige prøvet at sammenligne specifikationer med AE 200, såvidt jeg kan se så overgår Aldi projectoren AE 200 på de fleste punkter, undtaget pris
Jeg testede Aldi projectoren i går, meget fint billede og god funktionalitet.
Karsten
|
|
|
Hmm gider du poste de specs i linket står der sgu kun opløsning og lystyrke. Forresten er AE200 jo 16:9 og den Medieon er 4:3
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke finde projektoren på Medions hjemmeside. Der er højst sandsynligt tale om et OEM-produkt. Det er desuden værd at beregne en lavere brugt-værdi hvis man engang ønsker at opgradere til en bedre model. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
medion er milevidt fra alle andre.. hvis man har set deres lcd/plasma skærme éller DVD afspillere/optagere behøver man ikke se mere.. har aldrig set den omtalte projektor og har heller ikke lyst til det.. kan levende forestille mig hvilket billede man får.. hvis du har 7 k ville du komme så meget længere ved at købe i tyskland.. kan slet ikke understrege nok hvor ringe medions produkter er.. og har set en del
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
medion er milevidt fra alle andre.. hvis man har set deres lcd/plasma skærme éller DVD afspillere/optagere behøver man ikke se mere.. har aldrig set den omtalte projektor og har heller ikke lyst til det.. kan levende forestille mig hvilket billede man får.. hvis du har 7 k ville du komme så meget længere ved at købe i tyskland.. kan slet ikke understrege nok hvor ringe medions produkter er.. og har set en del
|
|
|
Medion er ikke nødvendigvis dårligt (eller specielt godt) det er jo typisk OEM produkter. Mht. til deres computer produkter, er de normalt okay, og jeg (som fagmand) kan ikke engang købe løsdelene til en Medion computer billigere, der er typisk en besparelse på 25%. Så er delene enda samlet og med garanti, plus styresystem og div. software som jeg ikke har medregnet.
Projectoren er med 3 års garanti, som nok er lettere at indfri end en garanti hos et tysk firma. Desuden kan man altid levere produktet tilbage inden 8 dage og få sine penge igen, hvis man ikke er tilfreds.
Jeg kan da godt poste nogle udvalgte specs, det er temmeligt mange sider, så det hele bliver det ikke til.
LCD 0,7" p-Si TFT, 16.7 mil. farver samt.
Lampe 160W
Format 0,5 - 7,6 m
Trapetzkorrektion +/- 30 grader, automatisk
Billedhast. hor.: 15 kHz - 100kHz. Vert 50 - 120 Hz
Båndbredde: 80 MHz
Kompatibel med NTSC (div) PAL (div) SECAM, HDTV.
PC: Stort set alle formater, inkl MAC
Bæretaske inkl.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Bemærk at den omtalte projektor er en dataprojektor i 4/3, og mere eller mindre uegnet til at have i en hjemmebiograf. Uden at tale ned til nogen, er der mange der taber næse og mund når de ser en projektor i brug, næsten uanset hvad for en, fordi de ikke har noget at sammenligne med. Jeg kan ikke forstille mig at den kan give et billede, der kan bruges til ret meget i bio sammenhæng, hvis det ikke må koste mere så køb hellere en Panasonic AE100 til 6995 i El-giganten, den er med garanti bedre til film, især hvis den bliver sat sammen med en god dvd med progressiv scan. Og så holder lampen i 5000 timer i biomode og den siger kun 30db, og den er en ægte 16/9 projektor, og har vundet et utal af priser for bedste billede. Selvføgelig bliver den overgået af de nye modeller AE500, Z2 og osv. men set i lyset af den kun koster 7 kilo, er den et fund til prisen. Læg mærke til at højere værdier i feks Ansilumens ikke er en fordel til filmbrug, et er i datasammenhæng det kan bruges, da det som regel kræver at man kan se et billede i daglys. mvh Ib
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
isman skrev:
| Hej. Bemærk at den omtalte projektor er en dataprojektor i 4/3, og mere eller mindre uegnet til at have i en hjemmebiograf. Uden at tale ned til nogen, er der mange der taber næse og mund når de ser en projektor i brug, næsten uanset hvad for en, fordi de ikke har noget at sammenligne med. Jeg kan ikke forstille mig at den kan give et billede, der kan bruges til ret meget i bio sammenhæng, hvis det ikke må koste mere så køb hellere en Panasonic AE100 til 6995 i El-giganten, den er med garanti bedre til film, især hvis den bliver sat sammen med en god dvd med progressiv scan. Og så holder lampen i 5000 timer i biomode og den siger kun 30db, og den er en ægte 16/9 projektor, og har vundet et utal af priser for bedste billede. Selvføgelig bliver den overgået af de nye modeller AE500, Z2 og osv. men set i lyset af den kun koster 7 kilo, er den et fund til prisen. Læg mærke til at højere værdier i feks Ansilumens ikke er en fordel til filmbrug, et er i datasammenhæng det kan bruges, da det som regel kræver at man kan se et billede i daglys. mvh Ib |
|
|
Tja AE 100 har 858 x 454 pixel, så det er ikke meget højere opløsning i 16:9.
Anyway, med 8 dages returret er der ikke meget at tabe. Mit indtryk er at den klarer 16:9 fint, godt skarpt billede og fine farver...
Hvilket potentielt problem skal jeg se efter?
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tal kan vise meget men ikke alt.. selvom specs kan være de samme er der stadig enorm forskel.. og hvis det er en data projektor er den lige til at lukke op og i... men korrekt kan jo aldrig skade at tage den hjem på prøve og så smide den i nakken af dem når det viser sig det er noget medion 
men kan jo os være heldig og den rent faktisk kan bruges til film.. ligemeget hvilket scenario det blir så skriv endelig din erfaring med den
MHV
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Tal er kan vise meget men ikke alt.. selvom specs kan være de samme er der stadig enorm forskel.. og hvis det er en data projektor er den lige til at lukke op og i... men korrekt kan jo aldrig skade at tage den hjem på prøve og så smide den i nakken af dem når det viser sig det er noget medion 
men kan jo os være heldig og den rent faktisk kan bruges til film.. ligemeget hvilket scenario det blir så skriv endelig din erfaring med den
MHV
|
|
|
Jeg har købt den, og synes den funker fint. Det var derfor jeg spurgte om hvilke potentielle problemer jeg skulle være på udkik efter?
Karsten
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Glem den opløsning, det er kun tal, har du derimod set en AE 100 med en god dvd maskine med progressiv scan, så skal du bare se et super billede til små penge, det er ikke for ingenting at den har vundet så mange priser, og skabt sig et så godt ry. Den dataprojektor fra Aldi er ikke mere velegnet til film, end en Trabant er til 24 Le´Mans, det er næsten med 100% sikkerhed. Men du har ret i at lade det komme an på en prøve, men er du sikker på at du kan retunere den efter at have prøvet den, der er trods alt indbygget en timetæller, der klart indikerer hvor mange timer den har kørt, og så kan Aldi jo ikke sælge den som ny mere, og det kan vel godt give lidt problemer med at få den fulde pris for en brugt. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm hvad er kontrast forholdet ?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 04:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad nu alt det negative ligge indtil der kommer noget mere input omkring produktet.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
| hmm hvad er kontrast forholdet ? |
|
|
Opgivet til 400:1
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Lad nu alt det negative ligge indtil der kommer noget mere input omkring produktet.  |
|
|
Som nævnt, ser den ud til at fungere fint. Der er ikke noget der generer mit ellers krisiske øje.
Jeg vil gerne lave nogle tests, hvis der er nogen der er interesseret i det. Bare sig frem.
Karsten
|
| Til top |
|
| |