Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp - guide til køb af Samsung LED (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg står og skal købe et LED tv, og har søgt lidt frem og tilbage og synes Samsungs virker til at få god omtale men jeg er stadig i tvivl. Jeg skal have et 46" men hvad er forskellen på fx:

UE46C6005
UE46C7705
UE46C8705

Der er jo op til 6000kr i forskel på de tre modeller, men hvad er der af forskelle på disse?

Og er der måske et helt andet mærke/model man bør kigge efter?

Og hvordan er det med internettet på sådan modeller, kan man surfe på dem som på en PC? Og hvordan med afspilning af filer/film/musik fra fx en usb? Er det lige til?

Håber der er en hjælpsom sjæl derude..

/Proxi

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter en 7705 eller 8705. Billedet er lige lidt bedre end 6005. Og så er det sjovt at kunne se 3D.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvorfor det skal være LED ? Under alle omstændigheder ville jeg kigge på Samsungs top-plasma  som har bedre billedkvalitet. Fås dog kun i 50", og er først lige begyndt at poppe op hos enkelte forhandlere. .

Ellers er C7705 bedste køb af de 3 nævnte

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Ved ikke hvorfor det skal være LED ? Under alle omstændigheder ville jeg kigge på Samsungs top-plasma  som har bedre billedkvalitet. Fås dog kun i 50", og er først lige begyndt at poppe op hos enkelte forhandlere. .

Uenig. Vi har haft Plasma 7705 nu i 2 mdr. God skærm, men lider stadig af retention på Samsung niveau.

Dernæst uenig i at 7705 LED er den bedste af det LED. Forskellen på 7705 og 8705 ligger i belysning af panelet. Der er zonedimming i 8705....og så alurammen selvføli.

Ud af de nævnte ville jeg tage en VT20, medmindre den partout skal være knaldflad ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
lennon skrev:

Uenig. Vi har haft Plasma 7705 nu i 2 mdr. God skærm, men lider stadig af retention på Samsung niveau.

Dernæst uenig i at 7705 LED er den bedste af det LED. Forskellen på 7705 og 8705 ligger i belysning af panelet. Der er zonedimming i 8705....og så alurammen selvføli.

Ud af de nævnte ville jeg tage en VT20, medmindre den partout skal være knaldflad ?

Ærgrer mig hvis Samsung stadig lider belastende af retention . Sigter selv igen efter plasma pga billedkvalitet, - efter på skift at ha droppet diverse 2010 LCD/LED . Ingen tvivl om at PanaVT20 er årets bedste billedperformer. Men dens  DVB-C tuner er vist ikke just "state of the art" ?

Samsungs 8505 LED har mig bekendt en hybrid af local dimming for at tilgodese det ultraflade design . Og baggrundsbelysningen på Samsungs LCD/LED får noget der ligner drøje hug i test, da det forekommer inhomogen . Bla kan dynamisk kontrast ikke deaktiveres  - så vidt jeg har forstået ? Jeg mente forøvrigt ikke at 7705 var bedre TV end 8505 - men et bedre køb . .  

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Lennon..: - Hvad skulle der være galt med VT20 C-tuneren???

Jeg har i øjeblikket lånt en 50" VT20 mens min sædvanlige leverandør venter på de første 65" ere i VT20 - Dem skal jeg ha' et af...

Klaaaaart det bedste billede foran Samsung'erne, og specielt 3D kører noget bedre, der er skygger / slør på Samsung LED 3D'erne. Intet at bemærke på C-Tuneren i Pana'en, finder alle kanalerne, og kan sortere efter eget valg - Så hvad skulle der være med den???

Når man kigger ind i en håndfuld tændte hvide lysdioder, har de tydeligt ikke helt samme farve - selvom man endda køber dyre mærkevare-dioder, og de ældes tydeligvis ikke ens. Mon det er galt med LED Backlight fladskærme osse??? - Og hvor mange kelvin og RA er dioderne på?? Typiske hvide dioder er ganske kolde - Måske 7500-8500 og med RA på 30-40 stykker... - Men det kan selvfølgelig forklare det forholdsvis kolde billede på samsungerne, samt problemerne med at få optimalt billede ved både lav, middel og høj lys ( blanding ) på skærmen...

JBLfan

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Har bare fået det indtryk at Samsung har en lidt bedre kabeltuner, samt måske også bedre deinterlacing . . .

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
lennon skrev:

Hdtvtest.co.uk mener ifølge deres spritnye test at denne prisbillige C750 (-modellerne hedder noget andet i UK) er et bedre tv end 8705 :

Conclusion

The Samsung LE40C750 is the second 3D-capable LCD TV we’ve reviewed, and has its own strengths and weaknesses compared to the others we’ve tested so far. There appears to be more 3D crosstalk on this display when compared to the Samsung UE46C8000 3D LED LCD we reviewed recently, but this is really the only weakness. All other aspects of picture quality were actually better on the Samsung LE40C750, despite it being similarly-sized and around half the price. So, why the huge savings? Because the Samsung LE40C750 uses tried and tested CCFL backlighting instead of LED sidelighting. If you can simply give up the ultra-slim chassis that the C8000 and C9000 models offer, you’ll net yourself these advantages:

• better “actual” black levels
  • better viewing angle
  • better screen uniformity
  • no annoying auto-dimming
  • half the price

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Rysz skrev:
lennon skrev:

Hdtvtest.co.uk mener ifølge deres spritnye test at denne prisbillige C750 (-modellerne hedder noget andet i UK) er et bedre tv end 8705 :

Conclusion

The Samsung LE40C750 is the second 3D-capable LCD TV we’ve reviewed, and has its own strengths and weaknesses compared to the others we’ve tested so far. There appears to be more 3D crosstalk on this display when compared to the Samsung UE46C8000 3D LED LCD we reviewed recently, but this is really the only weakness. All other aspects of picture quality were actually better on the Samsung LE40C750, despite it being similarly-sized and around half the price. So, why the huge savings? Because the Samsung LE40C750 uses tried and tested CCFL backlighting instead of LED sidelighting. If you can simply give up the ultra-slim chassis that the C8000 and C9000 models offer, you’ll net yourself these advantages:

• better “actual” black levels
  • better viewing angle
  • better screen uniformity
  • no annoying auto-dimming
  • half the price

Eeerhm... - C750 'eren i testen er IKKE LED Backlight, men CCFL...!!
Tror ikke den findes som 3D i Danmark...

JBLfan

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg blev også lidt forvirret. Men budskabet er klart, - at LED langt hen af vejen er et marketings "buzz-word", som uvidende købere ubetinget kæder sammen med bedste billedkvalitet  

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Jeg blev også lidt forvirret. Men budskabet er klart, - at LED langt hen af vejen er et marketings "buzz-word", som uvidende købere ubetinget kæder sammen med bedste billedkvalitet  

- Det er jeg ikke helt sikker på... - Jeg har overhørt et par gange i den lokale, at "de mellemaldrende" spørger efter dem fordi de er flade / slanke ( Flot design?? ) - knap så meget pga. billedkvalitet, og så ellers fordomme om Plasma og fallit-tendenser pga. strømregning...

JBLfan

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeg synes, det er et ret flot billede, der er på de to Samsung LED skærme (7705 og 8705). Plasma vs. LED er vel et spørgsmål om, hvorvidt man bedst kan lide det skarpe, klare LED billede eller det mere naturlige Plasma billede. (Og så f.eks. strømforbrug og opdateringshastighed).

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

LED købes på baggrund af 3 ting.

1. Det er de skærme der er længst fremme med features. Den slags tæller kraftigt for en del brugere. Om de så gør brug af disse features er en anden sag.

2. Mange køber TV efter reklamer og glemmer at spørge/købe hos den lokale fagmand (forudsat at denne dog så siger sin mening). Man kan jo spare en pose popcorn ved at læse de kulørte blade og så falde over den første og billigste netshop. Bladene fremfører; 100Hz er jo godt, så 200Hz er dobbelt så godt.

3. Køber må ikke få en ordentlig skærm for den anden del af husstanden. Besynderligt mange mennesker må vælge design fremfor kvalitet når de handler udstyr. Ellers var de små knaldperler af minihøjttalere vel heller aldrig blevet til noget.

Dermed skal det dog siges, at kvaliteten af seneste LED generation er blevet bedre end de forrige, men der er dæ... stor forskel på de paneler der sidder i de enkelte modeller.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Takker for de mange svar. Det er ikke fordi jeg er et utaknemlig skarn der ikke sætter pris på besvarelserne på mit spørgsmål. Jeg har fulgt med, og prøvet på at danne tanker om emnet. Men synes godt nok det er svært.

Rysz skrev:

LED købes på baggrund af 3 ting.

1. Det er de skærme der er længst fremme med features. Den slags tæller kraftigt for en del brugere. Om de så gør brug af disse features er en anden sag.

2. Mange køber TV efter reklamer og glemmer at spørge/købe hos den lokale fagmand (forudsat at denne dog så siger sin mening). Man kan jo spare en pose popcorn ved at læse de kulørte blade og så falde over den første og billigste netshop. Bladene fremfører; 100Hz er jo godt, så 200Hz er dobbelt så godt.

3. Køber må ikke få en ordentlig skærm for den anden del af husstanden. Besynderligt mange mennesker må vælge design fremfor kvalitet når de handler udstyr. Ellers var de små knaldperler af minihøjttalere vel heller aldrig blevet til noget.

Dermed skal det dog siges, at kvaliteten af seneste LED generation er blevet bedre end de forrige, men der er dæ... stor forskel på de paneler der sidder i de enkelte modeller.

Hej Jan, dvs du vil mene at plasma vil give et bedre billede?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes