Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: BeoVision10-40 til HDMI udgang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 September 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej venner!

Jeg håber I kan hjælpe mig lidt for jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at komme videre.

Problem: Jeg ønsker at forbinde min (helt nye) IBM Thinkpad T510 Laptop via dens (såkaldte) DisplayPort til HDMI A el. B under fjernsynet. DET kan jeg godt finde ud af - men der sker ingenting og jeg ved ikke hvorfor eller hvor fejlene ligger.

Det er ret sikker mig der klodser i noget fordi jeg ingen erfaring har i HDMI-forbindelser generelt. Sagen er den at computeren har den føromtalte DisplayPort (som er en mere generel multimedie-port såvidt jeg forstår). Til denne har jeg hos AVConnection købt en converter der har en DisplayPort-han i den ene ende og en HDMI-hun i den anden. Det muliggør at jeg kan koble TV og PC sammen. Skal der andet til i TV hhv. PC - drivere fx.? Jeg ved at DP porten er åben i bios.

Desuden kan jeg ikke længere få menuen TV-SETUP frem på TV'et jvf. BeoVision 10 manualen. Jeg ser altid kun den menu der starter med de 4 farver og hvor første valgmulighed er Radio (rød).

Nogle idéer? Jeg formoder at PC'en skal have at vide at den har en monitor-2 på et tidspunkt - dvs. fjernsynet eller hvordan virker det? Den (PC'en) ser pt. ingenting andet end dens indbyggede LDC scr.

vh.
Mikkel

Til top Vis Mikkel123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel123

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg fortælle hvordan det bør forbindes.

Du tilslutter dit indkøbte kabel, i TV'ets setup menu (denne finder ved at trykke 2 gang på menu lige efter hinanden, sådan lidt
hurtigt) Det første menutryk giver dig DTV menuen, du står nemlig sikkert på TV eller DTV når du trykker menu. Så 2 gange for
TV'ets egen menu. Herinde finder du øvrige muligheder og vælger tilslutninger. Herinde vælger du en af AV indgangene, og
eventuelt giver den nanvet PC for nemhedens skyld, du aktiverer HDMI og lyd over HDMI.
Nu vælger du så en passende opløsning på din bærbare PC, så du skal vælge en opløsning som 1024 x 768, 1280 x 720, 1366 x
768 eller 1920 x 1080. Dette skal du gøre fordi det er et TV, så du kan ikke køre de mere skæve PC opløsninger på dit TV.
Dette bør hjælpe på problemet, ellers skal du finde fejlen i det kabel du har investeret i.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes