| Forfatter |
|
Splat- Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
haløjsa folkens jeg har været så uheldig at mit 4år gamle Pioneer 427XD har været ramt at lynnedslag og er ristet  sagen er min forsikring har takseret det og jeg er ikke helt enig i den vurdering  nyprisen for 4 år siden (internet:20000/butik:26000) hva ville være en fair vurdering når vi snakker design/billede kvalitet, og hvilken tv idag kunne være tilsvarende her er billede af modelen
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
En søgning på DBA og lign. sider viser at de sættes til salg til omkring 5.000.- Det ser dog ikke umiddelbart ud til at køberne snubler over hinanden, så mon ikke en reel salgs- og vurderingspris ligger på 3.000 - 4.000.- Det mangler jo nogle funktioner ift. nyere tv, samt at man får rigtig meget tv for pengene nu om dage, i fx. Panasonics budgetmodeller.
Hvad har dit forsikringsselskab vurderet det til?
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Splat- Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
En søgning på DBA og lign. sider viser at de sættes til salg til omkring 5.000.- Det ser dog ikke umiddelbart ud til at køberne snubler over hinanden, så mon ikke en reel salgs- og vurderingspris ligger på 3.000 - 4.000.- Det mangler jo nogle funktioner ift. nyere tv, samt at man får rigtig meget tv for pengene nu om dage, i fx. Panasonics budgetmodeller.
Hvad har dit forsikringsselskab vurderet det til?
|
|
|
tror det er de færreste der vil sælge sit Pioneer for 3000 kr, og hvis
prisen skulle ende der ville det kun ske i privat reci som noget venner
pris.
har kørt debaten lidt på recordere.dk også, der er forslag på Panasonic
G20 som er nogenlunde samme klasse, hva jeg også selv synes er fair.
men de givet mig 2600, og det er jeg IKKE tilfreds med det kan jeg engang få et dårligt 42 tommer for
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja et G20 koster ca 7 kilo. Og jeg vil også mene det er en værdi arvetager. har set på 42 og 50 tommer udgaven hos private. nøf billede 
Jeg vil da mene at forsikringen skal hoste op med minimum 5 kilo, en devaluereing på 17.400 på 4 år er i mine øre MEGET, for et af markedet bedste tv.
|
| Til top |
|
| |
Splat- Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor
tak lige de ord jeg ønsket at hører
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
<<
Digital_Thor
tak lige de ord jeg ønsket at hører >>
var det positivt eller negativt ment? jeg mente i hvertfald ikke noget nedsættende eller lignende med det jeg skrev 
Her på salg og bytte er der da et tv magen til dit til salg, endda i kbh(tæt på), til 6500 kr. det er så udgave 8 hvor din var 7'eren:
Men her snakker vi jo f.eks ikke fuld HD, men "kun" 1024 x 768.
Så her er G20 da nok et bedre alternativ både hvad angår pris og features, selv om jeg har al ære og respekt for Pioneer, som nu desværre ikke laver skærme mere 
|
| Til top |
|
| |
Splat- Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
| <<
Digital_Thor
tak lige de ord jeg ønsket at hører >>
var det positivt eller negativt ment? jeg mente i hvertfald ikke noget nedsættende eller lignende med det jeg skrev 
Her på salg og bytte er der da et tv magen
til dit til salg, endda i kbh(tæt på), til 6500 kr. det er så udgave 8
hvor din var 7'eren:
Men her snakker vi jo f.eks ikke fuld HD, men "kun" 1024 x 768.
Så her er G20 da nok et bedre alternativ både
hvad angår pris og features, selv om jeg har al ære og respekt for
Pioneer, som nu desværre ikke laver skærme mere  |
|
|
det var ment på den bedste måde, er bare dybt skuffet over de kun vil give mig 2600 kr mht. det kun er hd-ready dækker det fint mine behov, det er heldigvis 'kun' mit soveværelse tv. men med det sagt, så synes jeg nu stadig det havde en langt bedre billede kvalitet end det man ser når man går rundt over i el-gigantens tv afdeling i prisklasse fra 3-6000 kr
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvordan din forsikring er skruet sammen, men i min police fremgår devalueringen af elektronik af forskellig art
over tid. Således får jeg fx 70 % tilbage efter 4-5 år på min computer. Så hvis du har kvitteringen, er det problem vel løst?
__________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Splat- Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Nu ved jeg ikke hvordan din forsikring er skruet sammen, men i min police fremgår devalueringen af elektronik af forskellig art
over tid. Således får jeg fx 70 % tilbage efter 4-5 år på min computer. Så hvis du har kvitteringen, er det problem vel løst? |
|
|
et nyt tilsvarende koster 4000 kr (i deres verden) og pga mit pioneer er 4 år vil de kun gi 65% af prisen de mener det er værd
så derfor 2600 kr deres regnestykke med at sige hva prisen er idag også samtidig kun give 65% af prisen lyder helt skævt i min verden  det ville være mere logisk hvis de sagde 65% af prisen i 2006 eller hva prisen ville være idag for en tilsvarende skærm
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forsikringer vil altid prøve at hoppe over hvor gærret er lavest... øv!
De forsikringer jeg har haft, har da dækket realitivt i forhold til værdien af det jeg har købt. og ikke så meget andet. Men ok. det er desværre ikke første gang jeg har hørt denne historie. jeg komme f.eks selv på glatis hvis nogen ødelægger min bil. den har nemlig også mere reel værdi til daglig kørsel end hvad noget forsikringsselskab nogen sinde vil betale for den. øv igen.
Fuld forståelse herfra... med hensyn til din skuffelse.
Held og lykke med sagen 
|
| Til top |
|
| |