Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket TV? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lille splint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu vil min kone ikke se på mit gamle Philips 32" billedrørs mega kasse af et fjernsyn længere.   Så hun har givet mig 10.000 - 12.000 kr til et nyt fjernsyn, men har selvfølgelig et par krav. 

1. Lavt forbrug
  2. Ikke 3D
  3. ca. 40" (der er 4 meter fra sofa til væg)

Har i nogen forslag og nævn gerne fordele ulemper ved jeres forslag så jeg har lidt at arbejde med.

Til top Vis lille splint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille splint

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej splint.

Med de par krav der skal opfyldes er der nu en del at vælge mellem.

Du skal bare ikke vælge plasma da de som regel bruger lidt mere strøm end LCD skærme.
Med et budget på godt 10.000 vil jeg foreslå du kigger efter en LED TV (LED/LCD). Personligt ville jeg foretrække Sony eller LG. Muligvis også Panasonic (jeg kender dog kun til deres plasma skærme). Mange foretrække Samsung og de laver selvfølgelig også gode ting. De er bare ikke på min liste over foretrukne.

Med hensyn til størrelsen, så mener jeg sagtens du kan vælge noget større.

Jeg havde selv et 32" inden jeg opgraderede. Nu sidder jeg med en 50" på 3 meters afstand og glæder mig til at jeg kan skifte det ud med et større.
Det kan lyde af meget, men man vender sig hurtigt til den større størrelse.

Der er for mange modeller på markedet til at jeg vil foreslå noget konkret. Men der er et par ting du generelt skal holde øje med.

Størrelsen: 42" (eller større)
Opdateringsfrekvensen: 200 Hz (min. 100hz)
Antal HDMI indgange (meget relevant for en nørd som mig)
Internet funktioner: Selvfølgelig kun hvis det er noget I tror I vil bruge.
Design (så konen har lidt mindre at brokke sig over. LG er begyndt at lave nogle rigtig flotte modeller).

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

2 ting....:

Skrot specifikationerne  -  Ud og se billede på pladerne...!!

Og forkæl dig selv ved og købe hos en forholdsvis lokal forhandler, som kan yde en tilfreds-stillende knowhow og service - det kan være guld værd når man senere har nye / andre spørgsmål og ønsker.

Om det er Plasma, LCD eller LED/LCD der umiddelbart fanger dit øje / pris/Billed-kvalitet kompromis er egentlig ligemeget, lissom 200hz først er et krav hvis du skal 3D. Og i 3D er der kun Plasma der løfter opgaven, LED/LCD er for langsomme og giver "ghosting"

Hvis du jager Design, kan sony's NX700 modeller med "alu-klump-fod" som tilvalg være en fed løsning, jager du størrelse frem for "teknisk / mekanisk kvalitet" kan korea'erne ( Samsung og LG ) være stærke kort, jager du billed-kvalitet / "teknisk/mekanisk kvalitet" frem for design kan Pana være det stærkeste kort.

- Men dine penge - dit valg, og så nogen fornuftige "vejledere" i butikkerne i lokal-området.

JBLfan

supergris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Gå hellere ind på www.flatpanels.dk  eller www.recordere.dk og se hvad entusiasterne foreslår!

Lad være med at tænke på el-forbruget og køb LED LCD tv, som StefanR foreslår. Du får MEGET mere for pengene ved plasma, og det behøver ikke koste 10000 - 12000 kr..

Elforbruget er så lidt mere ved skærme, der ikke er over 50 " og de bliver aldrig tjent ind i tvéts levetid.

Det skulle da kun være, hvis man er fanatiker, og tror man kan redde verden, ved at vælge et tv, der bruger lidt mindre strøm. Så er det nok bedre at få nogle bedre tv-vaner og ikke lade det køre, når man ikke ser på det...

M.h.t. StefanRs kommentar vedr. størrelse, er jeg fuldstændig enig.

Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris

lille splint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tog forbi den lokale forhandler og kiggede.

Jeg fik sorteret en del fra og har nu en kandidat i SONY KDL-40NX700. Han forhandlede ikke LG så jeg mangler at se LG 42LE850N.

Så er der nogen der har set de to? Hvis ja hvad var jeres dom.

Til top Vis lille splint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille splint

AdamB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

For mig at se er der ikke nogen tvivl. Panasonics plasma i 42" giver klart bedst billede for pengene. Selv de dyrere LED LCD'er giver efter min mening et dårligere billede. Køb et TX-42PG20E - fuld HD og overlegen billedekvalitet for kun ca 6200-6400 kr.

Den petitesse af strømbesparelse der måske er ved LED LCD er længe spist op af merprisen, for ikke at nævne det dårligere billede...

Til top Vis AdamB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AdamB

ks27
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil "lille_smed"!

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/tv-storre-end-4 0/KDL40EX500AEP/sony-40-lcd-tv

dette har jeg lige købt .. det er fint tv ..
Til top Vis ks27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ks27

lille splint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg fik undersøgt det lokale markede og har pt. sony KDL40NX700 hjemme på prøve. Den var det jeg i butikkerne fandt bedst til prisen og jeg er ikke blevet mindre overbevist efter at have fået det hjem så det bliver nok det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes