| Forfatter |
|
cholm Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Som jeg har berettet om i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8577&PN =1 er jeg alt andet end imponereret af 100 Hz teknologien. Det skal retfærdigvis siges, at de TV jeg har kigget på er i prisklassen kr. 6000-8000.
Jeg er så blevet anbefalet at kigge på et Philips med Digital Natural Motion, og vil derfor godt høre om denne teknologi er pengene værd. Kan det virkelig gøre billedet skarpt ved panorerende bevægelser ?
Alternativt vil jeg meget gerne have anbefalet et 100 Hz 32" 16:9 som også kan slås over på 50 Hz.
/cholm
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
efter min bedste overbevisning er phillips (og alle deres forskellige "features"), noget værre hø!
|
| Til top |
|
| |
Jens Ole Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
efter min bedste overbevisning er phillips (og alle deres forskellige "features"), noget værre hø!  |
|
|
Hej jdg1 Mener du bevægelseskompensationen er bedre på Panasonic PD30?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, den er uden tvivl langt bedre!!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mest overbevisende jeg har set er hos Thomson 32". Det skal dog være deres nyeste udgave (ca. 11-12000 kr). Selv Loewe kan ikke være med her. Jeg vil dog stadig vælge et Loewe (2½ gange prisen på Thomson) pga. af den noget bedre farvegengivelse og dybdevirkning.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
men selv loewe ligger billedmæssigt efter pd30. Designet er dog super lækkert, men dyrt
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
efter min bedste overbevisning er phillips (og alle deres forskellige "features"), noget værre hø!  |
|
|
Philips Natural Motion og Panasonics Digital Dynamic Motion er 2 alen af et stykke (og det samme er alle deres features), og inden PD30´eren kom led de under nøjagtigt samme skavanker, så hvilket mærke der er noget hø er i allerhøjeste grad åbent for diskution. PD30´eren har også symptomerne men ikke i så grov udstrækning. Jeg har dog endnu ikke set andre tv lave et billede ligeså klart som Natural Motion - folk der har set det i drift ved hvad jeg mener med klart!
Men der er ingen tvivl om at PD30 er et af tidens bedste tv! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
cholm skrev:
|
Hej alle,
Som jeg har berettet om i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8577&PN =1 er jeg alt andet end imponereret af 100 Hz teknologien. Det skal retfærdigvis siges, at de TV jeg har kigget på er i prisklassen kr. 6000-8000.
Jeg er så blevet anbefalet at kigge på et Philips med Digital Natural Motion, og vil derfor godt høre om denne teknologi er pengene værd. Kan det virkelig gøre billedet skarpt ved panorerende bevægelser ?
Det kan det ikke, nej! Jeg har ikke set et tv med 100 Hz der kan endnu!
Alternativt vil jeg meget gerne have anbefalet et 100 Hz 32" 16:9 som også kan slås over på 50 Hz.
De fleste dyrere 100Hz tv fra alle de kendte mærker kan deaktivere 100Hz.
/cholm |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
cholm Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
cholm skrev:
|
De fleste dyrere 100Hz tv fra alle de kendte mærker kan deaktivere 100Hz.
/cholm
|
|
|
|
|
|
Hvis man slår over på 50 Hz vil det så være ligeså god kvaliet som et almindeligt 50 Hz Tv ?
Er der nogle modeller til kr. 6-8000 som kan dette ?
/cholm
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Philips Natural Motion og Panasonics Digital Dynamic Motion er 2 alen af et stykke (og det samme er alle deres features), og inden PD30´eren kom led de under nøjagtigt samme skavanker, så hvilket mærke der er noget hø er i allerhøjeste grad åbent for diskution.
|
|
|
Nu kører pd30 ikke med DDM men med "Acuity". Her er der jo også "kun" tale om 70 hz, så det er jo lidt "snyd" .
Min udtalelse om phillips var i aller højeste grad ment som en provokation! Dog står jeg ved den! Jeg kan ikke fordrage phillips' digitaliserede billede. Der er klart forskel på phillips billede og så det på pd30. Jeg har demoet det længe og endda haft 2 phillips fjernsyn hjemmepå en "kigger"
Ronin skrev:
|
PD30´eren har også symptomerne men ikke i så grov udstrækning. Jeg har dog endnu ikke set andre tv lave et billede ligeså klart som Natural Motion - folk der har set det i drift ved hvad jeg mener med klart!
|
|
|
Som jeg har skrevet et par gange før i andre tråde, så har pd30 nogle problemer. Ingen tvivl det! Dog er disse problemer langt "mindre" en de tilsvarende topmodeller fra bl.a. loewe, sony og phillips.
Den gang jeg skulle vælge, var jeg i tvivl mellem loewe (articos) og pd30. billedet på pd30 var bedre (ikke vildt meget) end loewe, men designet på articos var (er) jeg dog forelsket i. Her blev prisen dog den afgørende faktor!! Jeg skulle betale godt 10.000 kr. mere for loewe modellen end for pd30. Og husk lige på, at loewe kun er på 32" mens pd30 er på 36"!!!!!
Ronin skrev:
|
Men der er ingen tvivl om at PD30 er et af tidens bedste tv!
|
|
|
Nej! 
|
| Til top |
|
| |
cholm Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
Hvis man slår over på 50 Hz vil det så være ligeså god kvaliet som et almindeligt 50 Hz Tv ?
Er der nogle modeller til kr. 6-8000 som kan dette ?
/cholm
|
|
|
Er der ikke en rar sjæl der vil svare på ovenstående ?
/cholm
|
| Til top |
|
| |