Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ingen lyd fra tvet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Badsberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej alle....

Jeg har lidt problemer med at få lyden fra mit tv (altså ikke fra dvd) ud i mine højttalere!

Jeg har forhørt mig herinde før, og fik at vide at jeg skulle forbinde surroundrecieverens rød/hvidindgang som f.eks. var mærket TV, Video, Tape eller Aux (jeg har valgt video2) med tvet!

forstærkeren skulle så stå på den indgang når jeg ville have lyd fra tvet....Eftersom jeg ikke har phonobøsninger bag på mit TV, fik jeg at vide at jeg så skulle bruge en scartudgang og købe et løst scartstik, uden ledning,
men med 3 phonobøsninger (gul, hvid og rød), hvori jeg så satte phonokablet, når jeg så valgte video2 på min forstærker skulle der komme lyd!.....men det gør der ikke......hvorfor?

Har det noget at gøre med at mit tv ikke sender lyd ud gennem scartudgangen??

eller jeg ikke bruger det rigtige kabel (jeg er en spasser, hvad angår kabler! men det jeg bruger er det sort kabel med rød og hvide bøsninger i hver ende!)

på forhånd tak for hjælpen!

Til top Vis Badsberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Badsberg

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Det er ikke alle scart-indgange der sender lyd ud. Ofte ses det at på tv med 3 scart indgange at det ikke sendes lyd ud på det tredie scart stik.

Den adapter du har købt har sandsynligvis en lille omskifter, denne skal stå på out. Hvis ikke der er en omskifter skal du være sikker på du har købt den rigtige adapter. Disse findes nemlig som output og input udgaver. Du skal naturligvis købe en outputudgave (dog er det nemmeste hvis du køber en med omskifter).

Det er ikke sikkert video2 er sat til at modtage analoge signaler. Her skal du ind i opsætningsmenuen på din surroundforstærker og vælge analog for video2.

Håber en af ovenstående metoder kan afhjælpe problemet.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Badsberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

øhhh....adapter!??

Bag på mit fjernsyn, som har 2 scartudgange er der en pæn lille tegning med et par pile som vender hver sin vej, så vidt som jeg kan tyde, indikere dette at de 2 scart udgang (eller ihvertfald den ene, jeg har prøvet begge to) kan sende et signal ud af tvet... så jeg har ikke nogen adapter sluttet til!

Jeg tør næsten ikke spørge, men er det derfor det ikke virker, for det ville da være pineligt!

mvh. Badsberg

Til top Vis Badsberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Badsberg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes