Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: B & O eller hvad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winther3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2010 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Har en komplet B & O opsætning med Avant 32" m/indb. DVD og surr. som styreenhed, 2 x beo4 fjernbetjening, Beosound Ouverture samt link højttalere til køkken og bad (2 x beolab 3500) + 2 x beolab 8000, 2 x beolab 3 og beolab 2 (sub) i stuen i surr. opsætning.

Desværre er Avantens billedrør gået og nu står jeg og overvejer hvad jeg skal gøre. Har en el skade forsikring, så der er et bidrag her til et nyt billedrør som kan udnyttes.

Jeg elsker alle fordelene ved min B & O integration, men synes også det er (for) dyrt at hoppe på fladskærmsbølgen hos B & O!! Tænker mest i retning af en Beovision 10 46".

Jeg har privat parabol med Viasatpakke, som ikke pt. er gearet til HD, men som kører digitalt.

Spørgsmålet er nu, hvad jeg får mest ud af også mht. fremtidssikring af anlægget i valget af nyt TV.

Kravene er integration med mit andet B & O grej, samt adgang til HD billed.

Som jeg ser det er mulighederne:

1) reparere Avanten (ca. 8-10.000,-) og vente med at opgradere til HD etc.
    (gratis, men ingen værdi efter rep. da rørfjernsyn)
2) købe nyt B & O fladskærms TV samt dvd/blu ray afspiller, evt. i form af PS3 e.l.
3) købe andet fladskærms TV samt dvd/blu ray afspiller og få en elektriker til at kigge på Peter Pans tråde her på forum.

Det der interesserer mig her er omkostningen involveret i alternativ 3. At købe nyt B & O er dyrt, men hvad betyder det for en udtalt ikke teknisk funderet at gå efter en løsning med ikke B & O skærm + ny forstærker med pre out samt lodning af diverse kabler osv. osv. som Peter Pan beskriver? Er det i sidste instans lige så dyrt som at købe en ny B & O fladskærm? Her er jeg på helt bar bund.

Er der nogen af jer der kan hjælpe / give et godt råd.

Nøjes i øjeblikket med en 19" med meget flad lyd fra campingvognen mens Avanten er sort i baggrunden, så det er naturligvis slet ikke optimalt!

Håber i kan give mig et praj om hvad retning jeg skal gå!

mvh,
Lars
Til top Vis winther3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winther3

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 04 December 2010 kl. 04:55 | IP-adresse registreret  

Hvis det er mest mulig billed- og lydkvalitet pr. krone, du vil have, bør du gå langt udenom B&O.

At reparere Avanten er helt tosset imo, med mindre du vil have vintage grej. (bilsammenligning-veteranbil)

Din beslutning skal tages udfra om du vil fortsætte med B&O, eller om du vil have mest mulig billed- og lydkvalitet for pengene.

Vedr. mulighed 3. Hvis du vil beholde dine B&O højttalere i dit surround setup, kan du supplere dette ved at købe endnu en eller to Beolab 3, og bruge den/dem som center og/eller køre 6.1. Så ville alle dine højttalere være aktive og derved kunne du bruge en surround for-forstærker til dem. Så behøves elektronikmekanikeren ikke, følg blot B&O's anvisning

...Til et system, der ikke er fra

Bang & Olufsen:

Brug en særlig adapter med et

almindeligt phono/RCA-stik i den

ene ende og et DIN-stik i den

anden (ekstraudstyr, fås hos din

Bang & Olufsen forhandler). Husk

at sætte SETUP-kontakten på LINE.

Eller gøre som jeg gjorde for 7 år siden. Sælge alt dit B&O grej i stuen, og starte på en frisk.

Jeg har ikke fortrudt

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 December 2010 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du mangler en fjerde mulighed, hvis du er glad for dit Avant. Nemlig at bruge pengene fra forsikringen en en "ny" beovision avant. Den koster måske kun max 25 % brugt af hvad det koster at reparere det du har. Se den blå avis, Lauritz.com, etc

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 December 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Hej winther3

Hold fast i B&O, når du først er blevet vandt til den nemme betjening
vil du når investeringen er gjort ikke fortryde det. Alternativet giver lidt
mere bøvl, men smager lidt af fugel.

Tryk og læs.

B&O projektor BeoLiving room.

http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/uan/2756

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes