| Sendt: 04 December 2010 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen,
Har en komplet B & O opsætning med Avant 32" m/indb. DVD og surr. som styreenhed, 2 x beo4 fjernbetjening, Beosound Ouverture samt link højttalere til køkken og bad (2 x beolab 3500) + 2 x beolab 8000, 2 x beolab 3 og beolab 2 (sub) i stuen i surr. opsætning.
Desværre er Avantens billedrør gået og nu står jeg og overvejer hvad jeg skal gøre. Har en el skade forsikring, så der er et bidrag her til et nyt billedrør som kan udnyttes.
Jeg elsker alle fordelene ved min B & O integration, men synes også det er (for) dyrt at hoppe på fladskærmsbølgen hos B & O!! Tænker mest i retning af en Beovision 10 46".
Jeg har privat parabol med Viasatpakke, som ikke pt. er gearet til HD, men som kører digitalt.
Spørgsmålet er nu, hvad jeg får mest ud af også mht. fremtidssikring af anlægget i valget af nyt TV.
Kravene er integration med mit andet B & O grej, samt adgang til HD billed.
Som jeg ser det er mulighederne:
1) reparere Avanten (ca. 8-10.000,-) og vente med at opgradere til HD etc.
(gratis, men ingen værdi efter rep. da rørfjernsyn)
2) købe nyt B & O fladskærms TV samt dvd/blu ray afspiller, evt. i form af PS3 e.l.
3) købe andet fladskærms TV samt dvd/blu ray afspiller og få en elektriker til at kigge på Peter Pans tråde her på forum.
Det der interesserer mig her er omkostningen involveret i alternativ 3. At købe nyt B & O er dyrt, men hvad betyder det for en udtalt ikke teknisk funderet at gå efter en løsning med ikke B & O skærm + ny forstærker med pre out samt lodning af diverse kabler osv. osv. som Peter Pan beskriver? Er det i sidste instans lige så dyrt som at købe en ny B & O fladskærm? Her er jeg på helt bar bund.
Er der nogen af jer der kan hjælpe / give et godt råd.
Nøjes i øjeblikket med en 19" med meget flad lyd fra campingvognen mens Avanten er sort i baggrunden, så det er naturligvis slet ikke optimalt!
Håber i kan give mig et praj om hvad retning jeg skal gå!
mvh,
Lars
|