Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 00:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: panasonic ae4000 indstillinger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som ved en masse om at indstille sit billede fra 16:9 om til 2.35:1 ved at bruge panasonics zoom funktion? Jeg er ved at gå kold. Når jeg har fået indstillet projektoren til at vise det mest perfekte billede i 16:9 og så skal prøve at lave en 2.35:1 indstilling, så kan jeg ikke få det til at fylde hele lærredet.

Er der en person i østjyllands området der vil kigge forbi, og hjælpe med at lave en kalibrering?

Til top Vis martin_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin_p

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Kom nu folkens :) nogen må da vide hvordan det skal gøres.....

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Jamen så må jeg prøve at søge hjælp andetsteds hvis i ikke kender noget til kalibrering af projektorer

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

HALLO! er der ikke nogle ejere af panasonic ae4000 der har styr på zoom funktionen og indstillinger?

Therac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Hej Martin_P.

Nu er jeg desværre ikke selv ejer af en ae4000, men har læst lidt om den og dens 2.35:1 zoom funktion. Der er to ting, som
skal være overholdt for at zoom funktionen virker korrekt.

1) Projektoren skal være placeret inden for "rammen" af dit lærred. Dvs. hvis toppen af dit lærred befinder sig i en højde på
1,75m, så må projektoren ikke placeres højere end dette.
2) Området med de angivne minimum og maksimum afstande fra projektoren og hen til lærredet er mindre ved 2.35:1 end
for 16:9. F.eks. vil du bruge projektoren som normal 16:9 projektor på et 120" 16:9 lærred, så kan projektoren placeres i en
afstand mellem 3,6-7,2m. Vil du i stedet bruge den sammen med et 2.35:1 lærred (med zoom funktion) så er intervallet nu
kun imellem 3,8-5,7m for et 120" billede. Derfor er det vigtig at din projektor befinder sig inden for sidstnævnte interval.

Hvis din projektor allerede overholder de ovenstående kriterier, så ved jeg desværre ikke hvad problemet kan skyldes.

Hvad synes du ellers om projektoren og dens billedkvalitet?
Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Therac skrev:
Hej Martin_P.

Nu er jeg desværre ikke selv ejer af en ae4000, men har læst lidt om den og dens 2.35:1 zoom funktion. Der er to ting, som
skal være overholdt for at zoom funktionen virker korrekt.

1) Projektoren skal være placeret inden for "rammen" af dit lærred. Dvs. hvis toppen af dit lærred befinder sig i en højde på
1,75m, så må projektoren ikke placeres højere end dette.
2) Området med de angivne minimum og maksimum afstande fra projektoren og hen til lærredet er mindre ved 2.35:1 end
for 16:9. F.eks. vil du bruge projektoren som normal 16:9 projektor på et 120" 16:9 lærred, så kan projektoren placeres i en
afstand mellem 3,6-7,2m. Vil du i stedet bruge den sammen med et 2.35:1 lærred (med zoom funktion) så er intervallet nu
kun imellem 3,8-5,7m for et 120" billede. Derfor er det vigtig at din projektor befinder sig inden for sidstnævnte interval.

Hvis din projektor allerede overholder de ovenstående kriterier, så ved jeg desværre ikke hvad problemet kan skyldes.

Hvad synes du ellers om projektoren og dens billedkvalitet?

Har fundet en nogenlunde løsning der hedder masking i toppen af billedet, når jeg kører 16:9, men tror ikke ham der har monteret den vidste det, med at projektoren ikke måtte hænge højere end lærredet, for det gør den. Men jeg synes den er ved at være der, mht til billedet. Jeg elsker ihvertald zoom funktionen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes