| Forfatter |
|
Usher Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg fatter ikke en dart af, hvad der sker for mit fjernsyn pt.?!
Jeg har et 42" Panasonic (model PZ85), og her på det sidste har jeg ikke kunnet tænde det igen i ca. en halv time efter at have slukket det. Det var mega frustrerende de første gange, men trods alt til at leve med, da det som nævnt kun drejede sig om en halv time. MEN NU KAN JEG OVERHOVEDET IKKE FÅ DET I GANG LÆNGERE!! Det har ikke virket siden lørdag eftermiddag.
Det der sker er, at den røde standby-lampe, som ellers normalt lyser hele tiden, bare står og blinker - og der er dermed ingen respons overhovedet, når jeg trykker på min fjernbetjening (og det er IKKE fordi den mangler batterier).. Jeg har naturligvis prøvet at slukke for fjernsynet og tænde det igen utallige gange, både på kontakten ved siden af den røde standby-lampe, og selvfølgelig også på stikkontakten på væggen. Der sker det samme hver gang - fjernsynet giver en mærkelig "klik-lyd", og så begynder lampen ellers at blinke igen. INTET BILLEDE!
Jeg ved ikke, hvordan problemet er opstået, idet det var min roommate, som første gang havde bøvl med det for et par måneder siden. Da det var ret præcist, at det var 30 minutter, man ikke kunne tænde det, var min første tanke, om han på en eller anden måde havde fået slået en form for børnesikring til (jeg ved dog ikke, hvad det skulle hjælpe, men...). Men nu da det slet ikke virker, er jeg efterhånden rasende. Jeg kan ikke finde min brugsanvisning.
Fjernsynet er lige godt 2 år gammelt, så der er ingen reklamationsret tilbage. Nogen bud på, hvad jeg skal stille op..?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic har alle manualer tilgængelig online
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Count the number of times that the LED goes OFF ============================================================ =========== BLINKS PROBLEM MALFUNCTIONING PART ============================================================ ===========
1 blink STV 5v sense DG Board
2 blinks 15v SOS D Board
3 blinks 3.3v SOS D Board
4 blinks Power SOS P Board
5 blinks 5v SOS D Board
6 blinks Driver SOS 1 SU / SD / SC Boards (SC energy recovery circuit)
7 blinks Driver SOS 2 SU / SD / SS Boards (SC floating voltage area)
8 blinks Driver SOS 3 SS Board (SS energy recovery circuit)
9 blinks Panel Config. SOS
10 blinks Sub 5v SOS / Main 3v SOS DG Board DTV 9v SOS / Tuner Power SOS
11 blinks Fan SOS PB Board
12 blinks Sound SOS H Board
13 blinks Communication error DG Board with IC8001 (Pesks Lite 2)
Panel = Plasma Display Panel (Plasma Glass) D Board = Format Converter / Plasma AL / Sub-Field Processor DG Board = AC-DC Converter / Digital Signal Processor / Full HD Microcumputer HDMI Interface / Peaks Lite 2 H Board = Speaker Out / Sound Processor AV Terminal / AV Switch P Board = Power Supply PB Board = Fan Control SC Board = Scan Drive SD Board = Scan Out (Lower) SS Board = Sustain Drive SU Board = Scan Out (Upper)
|
| Til top |
|
| |
Usher Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak.
Jamen det blinker 10 gange, holder pause i 4-5 sekunder, igen 10 blink osv..
Så jeg må jo være nede ved:
10 blinks Sub 5v SOS / Main 3v SOS DG Board DTV 9v SOS / Tuner Power SOS
Og hvad gør jeg så, havde jeg nær sagt?
|
| Til top |
|
| |
Bimsecool Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv din radiobix
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal være elektronikfag-tekniker og gerne med nogen reparations erfaring for at kunne løse det problem. Har du ikke disse kvalifikationer har du ikke en hujende kinamands chance for at løse det.
Jeg kan se vi er ude i noget med en PSU og så er det som oftest elektrolytter der står på udskiftning-menuen, men det er godt nok tidlig.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Usher Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ tube mania:
Ok, tak for svar. Som du nok har gættet, er jeg (desværre) ikke elektronikfagtekniker - og jeg aner generelt ikke meget om dette område. Så det må vel til rep 
Nogen der ved, hvad sådan en omgang "bør" koste? Så jeg ikke lader mig pule for hårdt af en tilfældig krejler...
|
| Til top |
|
| |
Søren C Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den ikke er 2 år gammel endnu er der så ikke garanti på den?
|
| Til top |
|
| |
Usher Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre. Som jeg skrev tidligere:
"Fjernsynet er lige godt 2 år gammelt, så der er ingen reklamationsret tilbage."
|
| Til top |
|
| |
Usher Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men som sagt: jeg hører gerne, hvis nogen kender en "rigtig" pris på sådan noget.. For med prisudviklingen på nye fjernsyn skal en elektronikbassemand jo ikke stå og svede i mange timer, før det dårligt nok kan betale sig at få det repareret..
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|