Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Er Pio plasma stadigvæk et godt køb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 December 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

He alle

Ja for at gøre det kort, er Pioneers "gamle" plasma skærme stadigvæk værd at se kigge efter når man idag skal have nyt TV?

De kan jo findes billige brugt og kan stadigvæk findes som demoer en sjælden gang, men sammenligner man dem med nye TV i 5000-10000,- klassen, hvor Pio typisk ligger idag, hvad vil så være det bedste køb?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 December 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

tror ikke du får noget under 10k der matcher 508xd og nyere.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1274367182

midt på siden kan du læse lidt om panasonic vt20(som vel pt er bedte tv på markedet)mod seneste pioneer.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 December 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Enig med music 4 all. Og vil måske endda sige også til priser over kr. 10.000, om man vurderer ren billedkvalitet. Har just haft en Samsung 7705 plasma sat op imod mit gl. Pio 428, og "sort" er bare så meget mere "sort", farverne generalt mere "rene", og selve kontrasten på farverne er mere "skarpe" på Pioneer. Og jeg vil stadig påstå at alle KURO-generationerne af Pioneer tv stadig er de bedste på markedet rent billedmæssigt. Uanset pris!

MVH

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft kig på et 428XD, er det også i samme klasse som dem i omtaler?

Og hvad med plasma og spillekonsoller? Der bliver spillet en del herhjemme og er nervøs for om det vil ødelægge det med burn-ins. Eller er det en saga blot?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 December 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

He alle

Ja for at gøre det kort, er Pioneers "gamle" plasma skærme stadigvæk værd at se kigge efter når man idag skal have nyt TV?

De kan jo findes billige brugt og kan stadigvæk findes som demoer en sjælden gang, men sammenligner man dem med nye TV i
5000-10000,- klassen, hvor Pio typisk ligger idag, hvad vil så være det bedste køb?

Jeg vil tillade mig at postulere at Pio modellerne fra PDP lx5090 og opefter stadig er de beste tv der findes pt. uanset pris.

Ejer selv et Pio Krp-500M. Findes kun et Tv jeg hellere vil have: krp-600M

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 December 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Jeg har haft kig på et 428XD, er det også i samme klasse som dem i omtaler?

Og hvad med plasma og spillekonsoller? Der bliver spillet en del herhjemme og er nervøs for om det vil ødelægge det med burn-ins. Eller er det en saga blot?

Jeg har aldrig haft blot antydning af retention eller burn-in på mit Pioneer!!

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Heller ikke ved konsolspil?

Har nemlig fundet et 428XD til 6000,- som demo fra en lokal butik, så det er jo med garanti og det hele.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 December 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Heller ikke ved konsolspil?

Har nemlig fundet et 428XD til 6000,- som demo fra en lokal butik, så det er jo med garanti og det hele.

428XD er et herligt tv - det eneste negative man egentligt kan sige om den, er at den lave opløsning er en begrænsning (udover manglen på DVB-C/MPEG4). Og ejere af 428 kan egentlig postulere alt hvad de kan, men 1024x768 er lavt, og det kan ses at den er lidt grovere.

Men Pioneers tv er bare stadig skidegode, og det er en stor skam at de ikke er aktuelle mere.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 25 December 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Det kan du roligt gøre. Tv'et har sikkert en slumre auto stilling, som dæmper lysstyrken, når et billede har stået et kort stykke tid. Det med den lidt lavere opløsning er ikke noget problem for med godt materiale står det flot. Plasma er mere billedrørs agtigt, hvor lcd er meget pc agtigt. At den ikke har mpeg4 tuner kan du løse med en digital box til kabel. Jeg går lidt ud fra tv'et ikke har hdmi men component indgang. Det er stort set lige så godt, da du kan køre med 720p og yuv farve rum ved almindeligt tv kigning og spil.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 25 December 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det kan du roligt gøre. Tv'et har sikkert en slumre auto stilling, som dæmper lysstyrken, når et billede har stået et kort stykke tid. Det med den lidt lavere opløsning er ikke noget problem for med godt materiale står det flot. Plasma er mere billedrørs agtigt, hvor lcd er meget pc agtigt. At den ikke har mpeg4 tuner kan du løse med en digital box til kabel. Jeg går lidt ud fra tv'et ikke har hdmi men component indgang. Det er stort set lige så godt, da du kan køre med 720p og yuv farve rum ved almindeligt tv kigning og spil.

Selvfølgelig har en 428XD HDMI-indgange - så gammel er den altså heller ikke

Den lave opløsning er ikke et problem som sådan, men det er stadig tydeligt holdt op mod en Full-HD skærme. Der er stadig markant skalering på et panel med 1024x768 opløsning - den laver et rigtigt fint billede, men forskellen er nu tydelig nok alligevel.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

allanowich skrev:

Selvfølgelig har en 428XD HDMI-indgange - så gammel er den altså heller ikke

Den lave opløsning er ikke et problem som sådan, men det er stadig tydeligt holdt op mod en Full-HD skærme. Der er stadig markant skalering på et panel med 1024x768 opløsning - den laver et rigtigt fint billede, men forskellen er nu tydelig nok alligevel.

Ok, jeg var ikke sikker det med hdmi. Men det er jo godt nok. Det med opløsningen var ikke ment som om der ikke var nogen forskel, for det er da. Med mindre du kun har full hd materiale, er det kun interessant ved mere end 42" og du sidder ret tæt på for at kunne se de fineste detaljer. Sidder du 3m og derover med 1024x768 vil jeg ikke mene det vil genere dig. At se SD materiale på et Full HD er ikke kønt. En direkte udsendelse i HD på det Pioneer og det Panasonic jeg selv har med samme opløsning, altså 1024x768, ser rasende godt ud. Ved 2'en generation plasma skærme fik man elimineret den indbrænding ved at billedet bevæges en enkelt pixel række frem og tilbage. Så den del skal du ikke bekymre dig om.    

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg jo så lidt i tvivl, vil det så være bedre at købe et Full HD skærm? De kan jo også fås til 6-10.000 kr.

Vil Pio`en stadigvæk kunne modtage et 1080p signal selvom den kun køre 720p?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Nu er jeg jo så lidt i tvivl, vil det så være bedre at købe et Full HD skærm? De kan jo også fås til 6-10.000 kr.

Vil Pio`en stadigvæk kunne modtage et 1080p signal selvom den kun køre 720p?

Ja, det kan den godt. Hvis du indstiller afspilleren til auto/1980x1080, så vil tv'et kun modtage det linie/pixel antal det kan klare. På indgang ikonet på skærmen vil der så stå 1080p indgang. Det gør der på mit.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Så tror jeg da lige jeg vil ned og se om prisen kan presses lidtlængere ned imorgen ;)

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Så tror jeg da lige jeg vil ned og se om prisen kan presses lidtlængere ned imorgen ;)
 Ja, gør det. Tag en tommelskrue med.....   

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Nu så jeg lige at man kan få et Pana TXP42C2E til 3300,- Vil Pio 428XD stadigvæk være bedre end det? Det har både Full HD og DVB-C tuner.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 27 December 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Ja, Pioneeren er langt bedre end Panasonic, og især de helt billige.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 December 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Køb du bare den Pioneer med det samme.....

Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 27 December 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Nu så jeg lige at man kan få et Pana TXP42C2E til 3300,- Vil Pio 428XD stadigvæk være bedre end det? Det har både Full HD og DVB-C tuner.

Nu går du jo fra en yderlighed til en anden og kigger på den absolut billigste Panasonic - ja, Pioneer er til enhver tid bedre.

Hvis Pioneer ligger i ca. 6000 kr. ville det være mest naturligt at kigge på Panasonic G20, som er en 42" FullHD plasma med hvad der nu er standard idag. Den har ikke samme sortniveau som Pioneer men følger den ellers ret godt henad vejen, især på skaleringsdelen.

Det eneste der faktisk taler imod Pioneer er den lave opløsning og spørgsmålet om hvad der sker såfremt den går istykker. Derudover er det stadig et super tv.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 27 December 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hvis du regner med at skulle bruge de indbyggede højttalere til noget, er Pioneer også milevidt foran. Faktisk vil jeg kalde
lyden i de Panaer jeg har hørt for ubrugelig.

Samtidigt ser SD opløsning, det vil altså sige alt det tv som du ser der IKKE er på en HD kanal, meget meget meget bedre ud
på Pioneer, der må sidde en meget skidt tuner/skaler i panasonic for jeg synes deres SD skalering er decideret blødt/uskarpt.

Få hakket en tusse af det Pioneer, eller få noget med i købet, og så har du en god pris, synes jeg.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes