| Forfatter |
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey boys and girls
Jeg har jo fået lavet mig en fin lille biograf, men har det problem at subwooferen får projektoren til at vibrere når der kommer meget bas. Findes der en måde at undgå det på, eventuelt ved at ligge noget vibrations absoberende gummi eller skum mellem beslaget og loftet? Eller har i andre forslag?
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da kæft, volumeknappen er smidt til højre hos dig!  Til topic - Jeg tror ikke der er noget du kan gøre, for mig lyder det lidt som et loft der ikke er helt stabilt.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
|
Hey boys and girls
Jeg har jo fået lavet mig en fin lille biograf, men har det problem at subwooferen får projektoren til at vibrere når der kommer meget bas. Findes der en måde at undgå det på, eventuelt ved at ligge noget vibrations absoberende gummi eller skum mellem beslaget og loftet? Eller har i andre forslag?
|
|
|
Du skal have fæstnet dit beslag i selve den bærende konstruktion. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loftet skulle være i orden, da det næsten lige er blevet sat op, selvfølgelig på den korrekte måde Tror mere det kan være beslaget der ikke sidder ordentligt fast. Prøver mig frem og gir en melding tilbage.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den film hvori projektoren ryster er transformers 2, lydsporet i den film er sindsyg.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde det samme problem en overgang, og det var nok fordi projektorophænget sandsynligvis ikke er skruet fast i en af de bærende bjælker - det fik jeg aldrig undersøgt.
Men det lader til at problemet løste sig selv efter jeg fik en SVS AQ1 ind i systemet. Mine to SVS PB12-NSD kan buldre ganske pænt, de satte store dele af rummet i sving, men efter equalisering af frekvensgangen er det stort set et overstået kapitel. Og projektoren vibrerer ikke længere.
Inden da tænkte jeg også på sindrige konstruktioner, og det var min mening at prøve med træplader af forskellige tykkelse og materiale, med kork eller et andet absorberende materiale imellem. Og så måske så mange lag at skruerne ikke går igennem alle plader, men kun til den øverste, så afkoblingen bliver mest optimal muligt.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den svs AQ1, er det en man sætter til den ene gang og kalibrere, for derefter at gemme den væk, eller skal den være koblet til dit setup hele tiden?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
| Den svs AQ1, er det en man sætter til den ene gang og kalibrere, for derefter at gemme den væk, eller skal den være koblet til dit setup hele tiden? |
|
|
Det er en aktiv komponent, så den skal være tilsluttet (og tændt) for at give den fornødne equalisering. Ved installation betjenes den med en PC, og når den er kalibreret load'er man indstillingerne over i AQ1.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
martin_p skrev:
| Den svs AQ1, er det en man sætter til den ene gang og kalibrere, for derefter at gemme den væk, eller skal den være koblet til dit setup hele tiden? |
|
|
Det er en aktiv komponent, så den skal være tilsluttet (og tændt) for at give den fornødne equalisering. Ved installation betjenes den med en PC, og når den er kalibreret load'er man indstillingerne over i AQ1.
|
|
|
Hmmm hvad koster sådan en sag?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
|
Hey boys and girls
|
|
|
Hvilket beslag bruger du?
Når du siger nyt loft, og lavet "rigtigt", så antager jeg at du ikke bare har skruet projektoren fast i loftspladerne? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
Wymax skrev:
martin_p skrev:
|
|
|
|
|
Hmmm hvad koster sådan en sag?
|
|
|
http://eu.lsound.no/Avdelinger/Produkter/AV-Calibration.aspx
790 EUR 
|
| Til top |
|