Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor raparation (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wazkyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har været så "uheldig"(jeg er en idiot) at min Panasonic PT AX200E projektor har været ude for en mindre fald på ca 1 meter ned i en sofa, hvorefter hylden landede oven på den. Udvendig har den ikke en ridse men den er begyndt at opfører sig pænt underligt;

1) Den slukker af sig selv efter 3-4 min, hvorefter den lyser orange (standby = rød, tændt = grøn), det er ikke lampen for "temp" der lyser men "tænd/sluk" lampen.
Blæseren ser ud til at virke fint. Det er sket enkelte gange at den ikke er slukket, hvorefter den har kunne kører i flere timer efter uden problemer.

2) Den siger en underlig kliklyd med 2-3 seks mellemrum som den aldrig har sagt før. Har prøvet at ryste den forsigtigt men lyder ikke som om der er noget løst.

3) Lyset fra pæren er nogen gange lidt ujævnt, den bliver lidt mørk i 3-4 sec og så normal.

4) Når jeg bruger Lens-Shift siger den en lidt underlig lyd, som om den ikke kan fokuserer ordenligt imens.

Jeg ville hører om man måske selv kunne åbne den og fixe det uden nogen viden, kan det ikke bare være et stik/modul er er gået løst? Skal siges jeg intet ved om reperation af projektere, men man kunne vel forstille sig det var noget lign en stationær computer.  Jeg har ingen indboforsikring så det ville være dejligt hvis man kunne undgå at sende den til reparation.

Ellers ville jeg høre om i kan anbefale et sted (helst i Århus) hvor man kunne få den repareret?

Jeg takker hvis i har klaret det hele vejen gennem min lange smører.

Mvh Timo
Til top Vis Wazkyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wazkyr

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Wazkyr skrev:
 Jeg har ingen indboforsikring så det ville være dejligt hvis man kunne undgå at sende den til reparation.

Mvh Timo

Havde du da tænkt dig at melde den stjålet?  Mig bekendt er der ingen indboforsikringer der dækker den slags uheld.

Jeg ville nok starte med at checke om lampen sidder rigtigt fast. En dårlig forbindelse der kunne være årsag til flere af de nævnte fejl. Ellers kan det være auto-irisen der er defekt. Du kan prøve at slå auto-iris fra i menuen.

Mislyden ved brug af lens-shift må du nok leve med. Der er jo ikke autofokus i projektoren.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Prøv lige at tjekke om ikke lampe er ryste løs, kunne nemlig god lyde som det der er problemet, som jo også "nesdam" er inde
på.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Var den tændt da du "kastede" med den??? ( = skift lampen - det holder de ikke til.... )

JBLfan

Benny D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

tror det er strømforsygningen det var det i min ptae700

Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
Til top Vis Benny D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benny D

Wazkyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2011 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Takker for alle svarene.

Nej jeg ville bestemt ikke melde den stjålet, men der er nogle selskaber der godkender det meste hvis man ikke har skabt sig et dårligt ry forinden :)

Tror jeg vil prøve at åbne den og se om jeg kan blive klogere på den. Forhåbentlig er det bare pæren der er gået lidt løs.

nesdam skrev:
Ellers kan det være auto-irisen der er defekt. Du kan prøve at slå auto-iris fra i menuen.

Har slået auto light adjustment fra eller hvad det nu hedder, tror ikke der er noget der hedder auto-iris.

Jblfan skrev:

Var den tændt da du "kastede" med den??? ( = skift lampen - det holder de ikke til.... )

JBLfan

Nej det var den heldigvis ikke. Stod midt i maden, f**k jeg fik et chok.

Wazkyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft pæren ude. Den ser fin ud, dog har den en lille from for metal lem i bunden, som vipper op og ned når man ryster den, det glider dog ikke rundt inde i pæren men sider fikseret.. Kan det være problemet?

Kan se jeg skal bruge special værktøj for at skille den mere ad (en seks-takked med hul i midten) så kan ikke komme helt ind til det lille metalstykke.

Update: Har haft den sat til uden plastik huset, og der virkede den helt fortrinligt.

Nu er problemet så bare at jeg ikke kan få plastik huset på igen. Det rammer min lens shift knap og kan ikke komme ned :P

NAD-Mand skrev:
Det lyder som et Torx-sæt, der skal bruges for at komme videre ind til den 
De fåes billigt i diverse byggemarkeder.

Tror ikke det er en normalt Torx, da der skal vær et hul i midten af selve torx bitten. Det minder om de skruer der er på mit vorgel ophæng, som er lavet specielt mod tyveri.

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Wazkyr skrev:

NAD-Mand skrev:

Tror ikke det er en normalt Torx, da der skal vær et hul i midten af selve torx bitten. Det minder om de skruer der er på mit vorgel ophæng, som er lavet specielt mod tyveri.

Det er ikke torx, nej... Det er nærmere unbrako, men som du selv nævner med et hul i midten, så en normal unbrako kan ikke bruges. Mine højttalere har også sådanne nogle skruer, det er noget forbandet l**t (ikke kvaliteten, men tilgængeligheden) 

Min genbo har et sæt af sådan nogle skruetrækkere, i en ganske god kvalitet. Han købte dem hos en bilforhandler.

Du nævner selv lignende skruer i Vogel ophæng, men de er sandsynligvis alt for store. Aner ikke om man eventuelt kan få sådanne nøgler i løs version - måske man kan i byggemarkeder, men jeg har endnu ikke fundet dem.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wazkyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Kom aldrig helt ind til pæren for at finde den lille vippene metal plade, men det ser ud til det ikke var nødvendigt. PT er det hele samlet igen, og det virker helt uden problemer.... jeg forstår det ikke helt.

Anyway tak til alle som bidrog

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes