Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: phillips 8818 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 02 April 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Så prøver jeg igen....

phillips 32' 8818....

Ér tv'et noget værd? hvad er godt/skidt ved dette tv? har det nogen mangler? hvordan er billedet? skal jeg kigge efter andre modeller?

Til top Vis 2FAST4U's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2FAST4U

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

phillips er slet ikke min kop the.  Kan ikke fordrage pixel plus .  Men det er en personlig mening og alle har jo en

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 April 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Denne model har ikke Pixel Plus så det kommer jo slet ikke sagen ved om du kan li' det eller ej  jdg1

Modellen kan lige pt. købes til kun ca. 8.000 kr. hos TapeConnection i Århus og til den pris finder du efter min mening ikke meget bedre fjernsyn. Det har et godt billede v. hjælp af bl.a. Digital Natural Motion og ellers har det hvad man lige umiddelbart kunne forvente af et TV i denne prisklasse. 1.200 sider tekst-TV, god stereo lyd og pænt/enkelt design. Har selv en lidt ældre model fra Philips med nogenlunde samme features, som jeg har været utrolig tilfreds med.

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

med pixel plus mener jeg generelt phillips' teknologier.  De kan kalde det mange fine ting, men det er i bund og grund det samme.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
med pixel plus mener jeg generelt phillips' teknologier.  De kan kalde det mange fine ting, men det er i bund og grund det samme.

Det synes jeg er et noget unuanceret syn på sagen. Eksempelvis 8818 (med DNM, men uden pixel plus) og 9308 (med pixel plus - hvor DNM indgår som en bærende del) er to ret forskellige tv. 9308 opskalerer til højere opløsning i 75 Hz, 8818 arbejder i standardopløsning i 100 Hz. Billedrørene er også helt forskellige - røret i 9308 er iøvrigt præcis samme type som sidder i et Panasonic PD30. Natural Motion er faktisk stort set det eneste fællestræk, og selv det arbejder ikke ens i de to tv. Så man kan ikke skære de to over én kam, eller udtale sig om den ene hvis man har set den anden.

Så nej, det er ikke "i bund og grund det samme".

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Nu forholder det sig sådan, at jeg har set de to fjernsyn.  Jeg ved godt at de forskellige teknologier ikke er det samme.  Det jeg refererede til, var det endelige produkt af al denne teknologi; nemlig billedet.  Det er bare ikke min kop te.  Men det er jo ganske subjektivt

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 April 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Nu forholder det sig sådan, at jeg har set de to fjernsyn.  Jeg ved godt at de forskellige teknologier ikke er det samme.  Det jeg refererede til, var det endelige produkt af al denne teknologi; nemlig billedet.  Det er bare ikke min kop te.  Men det er jo ganske subjektivt

Det er også fair nok, det er som du siger subjektivt. Det var bare ikke det du skrev :-) Jeg mener de er for forskellige til at skære over én kam, men dét kan jo også være subjektivt ;-)

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

proX_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Sendt: 03 April 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Syntes personligt selv at 8818 er et virkeligt lækkert tv!
Har en en 28" og er utrolig glad for det..
Det eneste man skal være opmærksom på ved køb af sådan en model er RCUén
Jeg/vi som forhandlere har fået en del tilbage fordi alle knapper ikke virkede. og det er vidst et generalt problem..
Ellers kunne man evt kigge på en TX32PX10, den har altså meget meget pænere farver end 8818, Men uden DNM. som jeg personligt syntes tryller rigtigt godt med billedet.

jdg1: Hmm tjah, hvorfor hade PixelPlus? Jeg syntes det levere et ydsert lækket billede med en ordenlig DVD, Men lige så snart der kommer analogt signal på "blegner" den lidt. Men hvis man f.eks har en parabol kan jeg intet problem se i Pixelplus..
Til top Vis proX_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proX_

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

proX_ skrev:

Jeg/vi som forhandlere har fået en del tilbage fordi alle knapper ikke virkede. og det er vidst et generalt problem..

Det kan jeg så ikke helt genkende, men sådan er der jo så meget...

Aerofan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 03 April 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

I mine øjne er der stor forskel på billedet mellem 8818 og 9308. Pixel Plus har en væsentlig (negativ) indvirkning på billedkvaliteten, og Philips fjernsyn uden Pixel Plus, giver efter min mening et langt mere naturligt billede.

Jeg har selv et 9525 (32"), som jeg håber jeg aldrig skal skille mig af med. Og efter hvad jeg kan se er der ikke den kæmpe forskel på det og 8818. Så til den pris ville jeg ikke være det mindste i tvivl... det handler bare om at komme ned i TC og lægge små 8.000 på bordet

Til Otto:
Hvor lang tid kører det tilbud? Jeg har nemlig en ven som stadig overvejer om han skal købe en projektor eller det fjernsyn (og så senere en projekter )

Til top Vis Aerofan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aerofan

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Aerofan skrev:

Til Otto:
Hvor lang tid kører det tilbud? Jeg har nemlig en ven som stadig overvejer om han skal købe en projektor eller det fjernsyn (og så senere en projekter )

Til de er solgt, tror jeg... (Og det varer ikke ret længe )

proX_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Sendt: 03 April 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

proX_ skrev:

Det kan jeg så ikke helt genkende, men sådan er der jo så meget...

Hmm okay.. Må man spørge hvor du får dine fra? direkte fra Philips eller bruger du en anden? Fordi da vi skiftede sted var problemget næsten væk..
Men alle de 8818 jeg har set er made in ungary..
Til top Vis proX_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proX_

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

proX_ skrev:

Hmm okay.. Må man spørge hvor du får dine fra? direkte fra Philips eller bruger du en anden? Fordi da vi skiftede sted var problemget næsten væk..
Men alle de 8818 jeg har set er made in ungary..

Philips DK. Jeg skal da ikke udelukke at der har været en defekt fjernbetjening ind imellem, andet ville nok være urealistisk, men ikke noget der har fået mig til at tænke nærmere over det. Dine erfaringer tyder mest på at en bestemt produktionsserie har været fejlbehæftet, og den serie er jeg måske tilfældigvis ikke ramt ind i.

Frank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 April 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:

Det synes jeg er et noget unuanceret syn på sagen. Eksempelvis 8818 (med DNM, men uden pixel plus) og 9308 (med pixel plus - hvor DNM indgår som en bærende del) er to ret forskellige tv. 9308 opskalerer til højere opløsning i 75 Hz, 8818 arbejder i standardopløsning i 100 Hz. Billedrørene er også helt forskellige - røret i 9308 er iøvrigt præcis samme type som sidder i et Panasonic PD30. Natural Motion er faktisk stort set det eneste fællestræk, og selv det arbejder ikke ens i de to tv. Så man kan ikke skære de to over én kam, eller udtale sig om den ene hvis man har set den anden.

Så nej, det er ikke "i bund og grund det samme".

Er det virkelig rigtig at Philips 9308 har det samme fine pitch billedrør som Panasonic PD30?

Til top Vis Frank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 April 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Frank skrev:
[Er det virkelig rigtig at Philips 9308 har det samme fine pitch billedrør som Panasonic PD30?

Ja. Men langt fra dermed sagt at billedet er det samme...

Skovby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 April 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan sige mig hvad der er forskel på 8807 modellen fra 2001 og 8818 fra 2003, for mig er de helt identiske... Så hvorfor ikke finde en billig 8807 de få steder de har den tilbage?

Mvh Jesper

Til top Vis Skovby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skovby

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 16 April 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

tjaa umiddelbart kan jeg ikke se et 8807 til under 10k! jeg vil tror 8818'eren bare er en opgradering, hvis der har været småfejl... ligesom 8844 vist nok er en opgradering af 8818....

Jeg har lige fået mit 8818 og det er helt fantastisk.. mine forældre har et thomson 32" 100hz til 12000 i hifiklubben og kvaliteten på mit 8818 er KLASSER bedre... Selv med det forholdvist dårlige analoge signal jeg har adgang til giver det faktisk knivskarpe billeder på de fleste kanaler og med dvd er det simpelthen topklasse! til 7999 er det simpelthen et fantastisk tv!

Til top Vis Demo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demo

Skovby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 April 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Er lige blevet tilbudt en 28PW8807 til 6499,-, der kun har lige har været pakket op hos forhandleren... Det ville vel være dumt at sige nej til -ikke?

Mvh Jesper

Til top Vis Skovby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skovby

ressurex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 April 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

#16  ligesom 8844 vist nok er en opgradering af 8818....

den eneste forskel på de to fjernsyn, er at 8844 leveres med en multifunktionsfjernbetjening.

Til top Vis ressurex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ressurex Besøg ressurex's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Skovby: Mjaaa, 28" er altså ikke meget når vi snakker widescreen fjernsyn, der skal det min. være 32" efter min mening.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes