| Forfatter |
|
gbrinkel Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har fået 2 tilbud på 42" plasma tv. Den ene skærm har 1024x768 i opløsning og den anden har 856x480 begge med de nyeste teknologier. Prisforskellen er 14.000 kr.
Når man ser bort fra fremtidssikkerheden (HDTV, HDI m.m.) hvor synlig er en evt. forskel på billedkvaliteten ved almindelige TV udsendelser i PAL, DVD og video. Forhandleren af skærmen med den mindre opløsning påstår, at forskellen kun er synlig når man bruger plasma tv til visning af PC-grafik. Passer det?
Jeg kan oplyse at begge skærme har de nyeste teknologier hvoraf den med 856x480 opløsning faktisk først udkommer i midten af denne måned.
Det ville hjælpe mig meget med et hurtigt svar fra en upartisk læser.
Med de bedste hilsener G.Brinkel
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ville være lidt lettere at svare på dit spørgsmål, hvis du fortalte hvilke modeller/mærker der er tale om, da der er stor forskel på de forskellige paneler.
|
| Til top |
|
| |
gbrinkel Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - der har du ret. Var vist en tanketorsk.
Det drejer sig om Pioneer PDP-434HDE (1024x768) og Panasonic TH-42PA30 (den nye Viera, desværre kun 856x480).
Hvor stor tror du er forskellen i billedkvalitet som nævnt foroven.
G.Brinkel
|
| Til top |
|
| |
Beezer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg personligt er meget begejstret for PDP-434HDE, som har et kanon billede. Dette TV er også rost i flere tests. Må man spørger, hvad du skal give for dette tv?
Det billigste sted jeg har set tv'et er her:
http://schnaepp.de/
// Beezer
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gbrinkel.
Jeg har fundet en anmeldelse af Pioneer her: http://www.homecinemachoice.com/testbench/frame.html?http:// www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid= 3677
- Panasonic er nok for ny til at der er tests vedr. den ude.
Nogle råd ang. plasma tv:
- jeg ville aldrig selv købe plasma-tv uden at have set dem på forhånd og evt. have lånt dem med hjem et par dage for at "vænne" mig til dem.
- plasmateknologien kæmper stadigvæk med nogle børnesygdomme som f.eks. "burn-in" , defekte strømforsyninger (Panasonic TH-42PA20), middelmådige tunere og nogle modeller som slider panelerne forskelligt afhængigt af brug - dvs. ser man meget 4:3 tv, slides midten af panelet hurtigere end siderne og det kan ses under 16:9 kigning.
Så - kig dig godt for derude, da der uden tvivl er gode kvalitetsprodukter men altså også det modsatte og man kan ikke skelne imellem dem alene ved at kigge på om der står Philips, Pioneer, Panasonic, Sony, Medion osv på fronten.
Læs mere om plasma her: http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?s=a135caac86 65f2527f9de23cb5911494&forumid=40
VH Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ !
Hvis jeg husker rigtigt ? .....så er et normalt analogt tv signal omkring 556 linier, dvs. at et plasma-tv med kun 480 punkter/linier i højden, da er noget ??
Som udgangspunkt må det dreje sig om ,at få flest mulig punkter = større opløsning !
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Mads Nørskov Branchemedlem

CAVEA
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej G.Brinkel
Du har fat i de rigtig skærme. Både Pioneer & Panasonic ligger helt i top når det gælder plasmaskærme.
Jeg tror du ville blive glad for begge skærme, men der er da ingen tvivl om at den højopløselige er bedre.
Det er helt op til dit øje at vurdere om den er 14.000 kr. bedre.
Jeg ville tage hen et sted hvor jeg kunne se skærmene.
__________________ Mads Nørskov
|
| Til top |
|
| |
gbrinkel Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle der har svaret. I har hjulpet mig meget og jeg tror nu at mit vælg falder på en Pioneer (trods prisforskellen ).
Selvfølgelig skal jeg da først se på den.
G. Brinkel
|
| Til top |
|
| |
Dr. Watson Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også kun anbefale Pioneers plasma, har set 50" på en udstilling både med DVD og HDTV. Sammenlignet med andre skærme på markedet synes jeg den har den klart bedste lysstyrke og kontrast.
Tillyke med valget, det tror jeg bestemt ikke du vil fortryde.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også kun godt at sige om Pioneer, og har ikke for gode erfaringer med de billige Panasonic. Men kig også på NEC og Fujitsu.
|
| Til top |
|
| |
brumbassen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun varmt anbefale pioneer har haft sony ke42mr1 super flot design men det er også det så kiggede jeg på pioneer og panasonic forskelen på de 2 er kæmpe stor så du har helt klart gjort det rigtige valg efter min mening !!
( Den lykkelige ejer af en Pioneer PDP 434HDE )
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
HEJ !
Hvis jeg husker rigtigt ? .....så er et normalt analogt tv signal omkring 556 linier, dvs. at et plasma-tv med kun 480 punkter/linier i højden, da er noget ??
Som udgangspunkt må det dreje sig om ,at få flest mulig punkter = større opløsning !
Med venlig hilsen
|
|
|
856x480 panelerne er tydeligvis udviklet specielt til NTSC og mon ikke de forsvinder helt fra markedet når de højopløselige paneler kommer ned i pris?
|
| Til top |
|
| |