| Forfatter |
|
ryss Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum
Jeg overvejer at investere i nyt TV og har kigget en del indlæg her på forrummet igennem. Jeg har udvalgt 2 modeller som jeg synes er intressante - Panasonic TX-32PD30 og Philips 32PW9528. De ligger begge i samme prisklasse, men hvilket er det bedste valg??
Er der nogle der har erfaringer med disse 2 modeller, specielt med Philips 32PW9528. da der er masser af gode indlæg med PD30 her på sitet.
MVH
Ryss
|
| Til top |
|
| |
Mixiburger Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ryss..Jeg har selv et Tx-32PD30...Og det er et rigtigt flot tv ...Men jeg har et problem med det ..det brummer meget..Du kan ikke sidde en aften med lav lydstyrke for det summer og brummer , det lige før det overdøver det du ser....Jeg har haft det til et tjek og de siger at det skal sige sådan pga. den store skærm,men den køber jeg ikke så jeg overvejer at sælge det og så købe noget andet men hvad ved jeg ikke endnu....Så lyt til tv´et i et stille rum før du køber det du kan li...
MVH
Mixiburger
|
| Til top |
|
| |
ryss Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har godtnok hørt at det skulle brumme en del, men om det er generelt for denne model ved jeg ikke. Er der andre som har samme problem som Mixibruger??
|
| Til top |
|
| |
DrNo Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Panny 36pd30 og det siger ikke en lyd! I hvert tilfælde absolut ikke noget som jeg ligger mærke til. Til gengæld har jeg et andet problem som gør at det nok skal til rep. en dags tid. Det hænger en smule i øverste højre hjørne hvis jeg eksempelvis er linien ikke helt lige når jeg hiver geomagnetisk korrektion menuen frem. Ligeledes ved film der ikke er i 16:9 format og der derfor er en lille sort bjælke, der er øverste bjælke heller ikke helt lige. Det generer ikke meget, men nok til at jeg vil sende det til rep. på et tidspunkt.
/DrNo
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit 36pd30 brummer heller ikke! Og DrNo, dit problem burde kunne rettes via servicemenuen.
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også en TX-32PD30. Højspændingen kan høres, men den brummer ikke.
|
| Til top |
|
| |
Mixiburger Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO siger::Har også en TX-32PD30. Højspændingen kan høres, men den brummer ikke...
Brummer var måske forkert sagt,nok mere en "buzzing noise"..det er nok højspændingen som du påpeger der, min larmer måske så lidt mere end dit tv gør,for det er mega nederen at høre på..Er der ikke noget man kan gære ved det???Det var til rep og han kom noget på for at dæmpe det men det har ikke hjulpet....
|
| Til top |
|
| |
DrNo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| mit 36pd30 brummer heller ikke! Og DrNo, dit problem burde kunne rettes via servicemenuen. |
|
|
Hey hey.......
Den der servicemenu....... hvor finder du den ?
Har selv prøvet og søge på nettet, men har endnu ikke fundet noget brugbart.
Takker
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man bør nok holde "fingerne væk" så længe garantien gælder, for man kan komme galt afsted, hvis man "piller" for meget.
For at aktivere service menuen gøres følgende:
Sæt bass til max. og sæt diskant til min.. Tryk derefter -/v på fronten af TV'et og tryk samtidig INDEX på fjernbetjeningen. Brug rød/grøn knapperne for at bladre i funktionerne og brug gul/blå kanpperne for at ændrer værdierne. Tryk STR efter hvert enkelt justering for at gemme ændringen. Tryk N for at forlade service menuen.
Igen - Ovenstående udføres helt på eget ansvar 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig med PSSO, pas på hvad du gør! Husk altid at skrive dine tidligere indstillinger ned, inden du ændrer dem!
Her er hvad de forskellige indstillinger gør:
H-POS = Moves the picture horizontally V-POS = Moves the picture vertically H-AMP = Adjusts the width of the picture V-AMP = Adjusts the height of the picture Parabola = Adjusts the edges to be more convex or concave. Trapezoid = Tilts the picture towards or away from the screen. H-Parallel = Slants the picture to the left or right. V-Linear = Adjusts how even the height of the picture is. Top Corner = Pulls in or pushes out the two top corners Bottom Corner = Pulls in or pushes out the two bottom corners. V-S-Correct = [can't remember] ^_^; C-Correct = Bends the picture in a C shape to the right or left. H-DAF Phase = Adjusts the focus of the OSD. High/Low Colour Settings = Adjusts the individual colour levels. Sub-Bright = Adjusts the distribution of brightness Sub-Geomagnetic = Not sure how this differs to Geomagnetic Video Gain 2 = Something to do with PIP mode (brightness?) SPL Gain = Don't know SDRAM-F = Don't know, sounds important - best left alone
Dette burde hjælpe en del på dit problem. Men vær opmærksom på, at det stort set er umuligt at opnå perfekt geometri på et billedrørs tv!
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal IKKE larme. Jeg har haft flere PD30'ere (!) og ingen har larmet. Brummer kan/skal det rettes. Hvis man går bag tv'et og lytter tæt på kan man høre en svag summen/hylen men ikke noget der skal genere ved normal "kigning". Har ikke set nærmere Philips pga designet (men det er en anden sag)
Det står efter mine begreber et kanon godt billede på PD30 hvis input er ok.
Det gør der sikkert også på et Philips..
|
| Til top |
|
| |
DrNo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon jdg1 & PSSO...... jeg har prøvet at lege lidt med de forskellige ting og er mere eller mindre overbevist om at problemet kan afhjælpes ved at ændre på indstillingerne. Desværre har jeg ikke selv supermeget forstand på det. Så derfor hvis der sidder en tv-kyndig person fra Odense eller omegn derude et eller andet sted og har lyst til at få en kop kaffe og et par flasker rødvin.... så skriv da for fa'en
Ellers tror jeg sq der skal investeres i en eller anden form for kallibrerings dvd til formålet og så derefter afsættes en dag til det.
/DrNo
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
DrNo skrev:
jdg1 skrev:
| mit 36pd30 brummer heller ikke! Og DrNo, dit problem burde kunne rettes via servicemenuen. |
|
|
Hey hey.......
Den der servicemenu....... hvor finder du den ?
Har selv prøvet og søge på nettet, men har endnu ikke fundet noget brugbart.
Takker
|
|
|
Årsagen til brummen er sandsynligvis at nogle spoler i strømforsyningen skal lakeres. De er dækket af en lak, og hvis den lak ikke er kraftig nok vil de begynde at brumme. Det er ikke et unormalt problem på Panasonics tv, men heldigvis hurtigt afhjulpet.
Og lige en VIGTIG fodnote angående service-menuen - LAD VÆRE!!!!
Klarere kan det ikke siges. Sender du det til reparation kan de se at du har været inde i service-menuen, og endda præcist hvornår og hvad der er ændret, og garantien ryger lige på stedet, så lad være! Bare et godt råd......(oplysningen kommer fra en Panasonic-teknikker, så det er næppe tom snak) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
DrNo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej for dælan da ronin....... lige et sekund for sent du siger det!
Jeg har været derinde, men har da ikke ændret på noget....
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Og lige en VIGTIG fodnote angående service-menuen - LAD VÆRE!!!!
Klarere kan det ikke siges. Sender du det til reparation kan de se at du har været inde i service-menuen, og endda præcist hvornår og hvad der er ændret, og garantien ryger lige på stedet, så lad være! Bare et godt råd......(oplysningen kommer fra en Panasonic-teknikker, så det er næppe tom snak)
|
|
|
Hmm.....det har jeg godt nok ikke hørt om før og jeg har været en del på de svenske og engelske forums.
Men jeg har da også en officiel mail fra panasonic, der i detaljer beskriver hvordan man kommer ind i service-menuen (jeg skrev til dem i starten og brokkede mig over geometrien).
|
| Til top |
|
| |
Mixiburger Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio siger:Det skal IKKE larme. Jeg har haft flere PD30'ere (!) og ingen har larmet. Brummer kan/skal det rettes. Hvis man går bag tv'et og lytter tæt på kan man høre en svag summen/hylen men ikke noget der skal genere ved normal "kigning".
Vil du foreslå at jeg tar kontakt igen til der hvor jeg har købt det, for det har været på værksted en gang og de siger der ikke er noget at gøre???
Kan jeg sige jeg vil have et andet eller er det for sent nu??(købt d.17.01.04)..
Eller hvad kan jeg gøre..skal jeg klage eller hva...nogle der har nogen gode ide´er.....
|
| Til top |
|
| |
forår Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev: jeg skrev til dem i starten og brokkede mig over geometrien
Jeg overvejer at købe PD30. Men hvis geometrien er så dårlig ....... så er Sony måske et bedre valg?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan aldrig få perfekt geometri på et crt fjernsyn! Jeg tror bestemt ikke, at panasonic er værre end andre, tværtimod!
|
| Til top |
|
| |
forår Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| du kan aldrig få perfekt geometri på et crt fjernsyn! Jeg tror bestemt ikke, at panasonic er værre end andre, tværtimod! |
|
|
Ikke fordi jeg skal tale for Sony, men måske har Sony et fortrin frem for Panasonic på dette punkt p.g.a. at Sony har vertikal billedstabilisator
|
| Til top |
|
| |