Jeg har selv et sådant Thomson-apparat "på prøve" (idet returretten stadig er gældende for produktet), men har endnu ikke endelig bestemt mig for, om jeg vil beholde det eller ej.
Først må jeg lige indskyde, at jeg ikke har haft mulighed for at teste apparatets TV-funktioner.
Dernæst: Der spørges, om man kan spille X-Box på skærmen? Jeg vil mene højst sandsynligt, idet der er et væld af tilslutningsmuligheder til skærmen: Scart-indgang - både med og uden RGB, S-Video, Composite Video, Component Video, D-sub og DVI.
Når jeg endnu ikke helt har besluttet mig for, om jeg er vild med det pågældende Thomson 27" LCD TV, så skyldes det, at ingen af de DVD-tilslutninger, som fungerede perfekt på mit almindelige tv-apparat, synes at virke ordentligt her. Såvel RGB-signal via scartstik som S-video signal fremstår på skærmen som en grynet og uskøn affære. (Faktisk er S-video-billedet en smule bedre at se på end RGB, hvilket jeg her oplever som den omvendte verden!) Heller ikke Component video via de 3 jackstik-indgange imponerer synderligt. Composite-signalet fungerer ganske vist helt som det skal, men da der jo i forvejen ikke er tale om nogen optimal signal-kvalitet med brug af det gule kabel, så siger det nok egentlig heller ikke så meget.
Den eneste grund til, at jeg endnu ikke har returneret apparatet er, at det understøtter Progressive Scan via D-sub indgangen. Og DET ser til gengæld aldeles fremragende ud på skærmen - hvis man har en afspiller med Progressive Scan/Component video-udgang, vel at mærke. Farverne bliver ganske vist lige lovlig mørke på skærmen, men det lille problem kan man jo heldigvis selv justere sig ud af, hvis man ellers har tålmodigheden til det. Til gengæld får man et billede, der er så skarpt og rigt på detaljer, at man sagtens kan holde ud at kigge på det fra en afstand af 1 meter og derunder - uden at blive træt i øjnene af det! (DVI-tilslutningen har jeg desværre ikke haft nogen mulighed for at teste.)
På den anden side kan man vel også - med rette - indvende, at 16.000 kr. ER en temmelig stor sum penge for et produkt, som måske kun delvist understøtter de gængse video-signaler på tilfredsstillende vis.