Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 04:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Thomson 27" LCD?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 08 April 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med ovenstående?!

Kontrasten er 500:1, og opløsningen WXGA 1280 * 768!!! Prisen er 16000,-

Synes selv det lyder meget billigt!! Kan man spille x-box på en sådan skærm?!

Mvh Albertsen

Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen

Århusianer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 April 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et sådant Thomson-apparat "på prøve" (idet returretten stadig er gældende for produktet), men har endnu ikke endelig bestemt mig for, om jeg vil beholde det eller ej.

Først må jeg lige indskyde, at jeg ikke har haft mulighed for at teste apparatets TV-funktioner.

Dernæst: Der spørges, om man kan spille X-Box på skærmen? Jeg vil mene højst sandsynligt, idet der er et væld af tilslutningsmuligheder til skærmen: Scart-indgang - både med og uden RGB, S-Video, Composite Video, Component Video, D-sub og DVI.

Når jeg endnu ikke helt har besluttet mig for, om jeg er vild med det pågældende Thomson 27" LCD TV, så skyldes det, at ingen af de DVD-tilslutninger, som fungerede perfekt på mit almindelige tv-apparat, synes at virke ordentligt her. Såvel RGB-signal via scartstik som S-video signal fremstår på skærmen som en grynet og uskøn affære. (Faktisk er S-video-billedet en smule bedre at se på end RGB, hvilket jeg her oplever som den omvendte verden!) Heller ikke Component video via de 3 jackstik-indgange imponerer synderligt. Composite-signalet fungerer ganske vist helt som det skal, men da der jo i forvejen ikke er tale om nogen optimal signal-kvalitet med brug af det gule kabel, så siger det nok egentlig heller ikke så meget.

Den eneste grund til, at jeg endnu ikke har returneret apparatet er, at det understøtter Progressive Scan via D-sub indgangen. Og DET ser til gengæld aldeles fremragende ud på skærmen - hvis man har en afspiller med Progressive Scan/Component video-udgang, vel at mærke. Farverne bliver ganske vist lige lovlig mørke på skærmen, men det lille problem kan man jo heldigvis selv justere sig ud af, hvis man ellers har tålmodigheden til det. Til gengæld får man et billede, der er så skarpt og rigt på detaljer, at man sagtens kan holde ud at kigge på det fra en afstand af 1 meter og derunder - uden at blive træt i øjnene af det! (DVI-tilslutningen har jeg desværre ikke haft nogen mulighed for at teste.)

På den anden side kan man vel også - med rette - indvende, at 16.000 kr. ER en temmelig stor sum penge for et produkt, som måske kun delvist understøtter de gængse video-signaler på tilfredsstillende vis.

Til top Vis Århusianer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Århusianer

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 April 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Det er desværre et problem med LCD-skærmene at billedet bliver grynet og groft sagt dårligt at se på. Jeg var på rundtur idag og så LCD-skærme fra stort set samtlige udbydere, dyre som billige, og uanset fabrikat var det samme kendetegn ved alle sammen. Umiddelbart var det ikke noget jeg ville poste penge i som tingene ser ud nu.....

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 April 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

ctacta fortale dog til work-shoppen på messen i kbh., at der er nogle meget lovende modeller på vej.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 April 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Der kommer snart en NAD 27" LCD, hvis den er på niveau med deres mindre model, så bliver det rigtigt godt. Dog koster den lille 21" 16:9 20.000 kroner, så 27" kommer nok op over de 25.000 kr.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes