Sendt: 09 April 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bygget min egen scaler, som jeg overvejer at få produceret i en lille serie. Det er opstået fordi jeg mener der er urimelige priser på gode scalere. Men dog kun som hobby projekt, det er ikke noget jeg skal tjene penge på..Og det er heller ikke konkurrence til en HTPC løsning. Som opstillingen er nu, er der ingen flot kasse, blot et print med alle komponenter, og en on screen menu, som styres med en Beo4 fj. betj.
Jeg mangler en 2 til 3 stykker der vil teste kredsløbet, specielt med henblik på billedkvalitet og generel feel for menuer m.m. Du skal helst have en CRT projektor og en DVD med / uden progressiv output.
Jeg deler gerne kildekode m.m. hvis der er nogle der vil hjælpe med udviklingen. Skulle der være nogle der er interesset i slutproduktet, kan vi godt arrangere en lille produktion, det kræver dog at jeg kan få en til at tegne en flot kasse til den. De vigtigste specs er her : (ændres løbende)
Max output opløsning: 1280 x 1024 @ 60 Hz non interlaced
Nuværende input: DVI stik, format: EDTV & HDTV, SDTV(NTSC/PAL), 24 bit RGB. output: DVI og DSUB 15 med RGB / YPbPr, udgange har opløsning på 48 bit. Inverse 3:2 & 2:2 pull down. Motion Adaptive De-interlacing / Spatial and Temporal Filtering. Kan scalere "trinløst" i steps af 1 pixel. Frame Rate Conversion(FRC) fra 50Hz -> 120Hz. + meget mere, bla. PIP, keystone.
Hvis du er interesset i at hjælpe som tester, så send mig en mail. Det varer dog ca. 3 uger før jeg får nogle opmonterede print hjem. Så regn med min. 4 uger før jeg sender et testprint 
Og nej... Jeg ønsker ikke at få en diskussion om scaler kontra HTPC..
mvh. Casper
|