| Forfatter |
|
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender til denne model?
Nærmeste jeg kan finde er her http://www.mites.org.uk/mites3d.htm men det er uden det 'QM', som jeg ikke ved hvad står for.
Er klar over, at den ikke er sprint ny, men er der noget man skal være opmærksom på og sådan?
Tak på forhånd  __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er billigt 
Jeg overvejede det også igår, kan bare ikke se hvad det evt. koster at få skiftet et rør.
Problemet er vel nærmest at det kan koste det mange dobbelte at få den lavet. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige lidt info fra sælgers side, som i er velkomne til at kommentere:
1) det er 7" rør<note>forstår at man kan få både 8 og 9, men 7 er vel ok?</note>
1.5) HACC lenses <note> ? </note>
2) Levetid på projektor-rør er 10-15 år ved et dagligt forbrug på ca. 3 timer <note>_så_ lang tid?</note>
3) Indstillingen af projektoren foregår med små potentiometre, der drejes med en lille skruetrækker (konvergens og geometri) <note> er det noget man godt selv 'kan'?</note>
4) Der er ikke noget alvorligt burn-in, men der vil _altid_ være noget.<note> ? </note>
Jeg så engang en her på forum der vist solgte brugte CRT projektors, hvor der stod en masse ting, men har ledt siden i går, og ikke kunnet finde noget brugbart .. mest fordi søgefunktionen altid laver time-out/error uanset hvordan jeg søger. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Nielsen skrev:
|
1) det er 7" rør<note>forstår at man kan få både 8 og 9, men 7 er vel ok?</note>
1.5) HACC lenses <note> ? </note>
2) Levetid på projektor-rør er 10-15 år ved et dagligt forbrug på ca. 3 timer <note>_så_ lang tid?</note>
3) Indstillingen af projektoren foregår med små potentiometre, der drejes med en lille skruetrækker (konvergens og geometri) <note> er det noget man godt selv 'kan'?</note>
4) Der er ikke noget alvorligt burn-in, men der vil _altid_ være noget.<note> ? </note>
Jeg så engang en her på forum der vist solgte brugte CRT projektors, hvor der stod en masse ting, men har ledt siden i går, og ikke kunnet finde noget brugbart .. mest fordi søgefunktionen altid laver time-out/error uanset hvordan jeg søger.
|
|
|
Hej Morten,
1: man skal lige tage 7" med et gran salt. Der er reelt tale om 5.5" rør i maskinen. Der er dog normalt at man betegner dem som 7", ligesom Barco i deres mindste modeller også betegner 5.5" som 7".
2: Man man forvente CRT rør at holde ca. 10.000 timer ved normalt brug.
3: Du kan godt selv indstille konvergens og geometri på maskinen hvis du vil bruge lidt tid på at lege med det. Det man dog blive lidt fustrerende i længden at skulle dreje op små modstande med skruetrækker. Jeg var selv igennem det med min første CRT'er, en Barco Data 600, og da jeg så fik opgraderet til en nyere makine hvor man kan instille alt fra remotecontrol svor jeg at jeg ALDRIG skulle igang røre en maskine med skruemodstande igen. Men man skal jo starte et sted. 
4: Der vil være en smule burnin hvis maskinen har kørt MANGE timer. Da der ikke er timetæller i de ældste CRT'ere kan du ikke vide hvor meget den har kørt. Det burn in du kan se skal være jævnt over hele phosforfladen. Hvis ikke skal du have udskiftet rør og det er overhoved ikke besværet værd på en så gammel maskine.
Til sidst: VPH-1042QM er en af Sonys første CRT'er og kan kun klare video signal (altså ingen HTPC tilslutning ) med en scanrate på max.15,75 (meget lavt) hvilket groft sagt betyder at den højst kan klare DVD (native) opløsning. Det kan blive et problem hvis du vil have stort billeder og ikke kan scale.
Før du køber skal du vide at maskinen nok er en af de ringeste CRT modeller man kan købe og prisen bør være derefter. Hvis den er i perfekt stand får du dog alligevel en maskine der levere et klart bedre billede end de nyeste LCD/DLP'er i 15k klassen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info, det var rart :)
Den var nu godt nok tiltænkt 100% til min HTPC hvis nu, via rgbhv bnc kabler fra min vga port, som den har.. men d siger den ikke kan, eller har jeg misforstået dig?
koster kun 4200 inc et 82" 4:3 lærred, men den vejer jo næsten 40kg og da jeg har en diskus-sitiuation, er det nok ikke det fede for mig at rode med .. så jeg må leve med mit 29" sony noget tid endnu  __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
troelsfilm Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en 1042, en meget lille CRT med et max på 15.7khz. Tiden er løbet lidt fra den, medmindre man ikke har vil bruge scaling osv, men bare tilslutte en afspiller direkte. Den har IKKE 7" rør.
Hellere putte lidt ekstra penge i, og gå efter en tungere. En BG801, som Troels sælger, er en udmærket maskine. Til en meget fornuftig pris.
__________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
larmer crt generelt mere eller mindre end de andre typer??
Hvor meget larmer den, det er meget vigtigt for mig. Kan man, ved at betale kassen, få en helt lydløs ??
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
troelsfilm Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
larmer crt generelt mere eller mindre end de andre typer??
Hvor meget larmer den, det er meget vigtigt for mig. Kan man, ved at betale kassen, få en helt lydløs ??
|
|
|
En CRT er som regel mere lydløs end LCD'er eller DLP'er - også har min Barco jo et billede som er klasser bedre.
Min Barco larmer i hvertfald ikke meget - den eneste film hvor jeg tænkte over det, var the Others - som jo bekendt er en jævnt lowkey film, hvad angår lydniveau -ellers er den dejligt støjsvag.
Du kan dog få en enkelt Sony der lamer som en tændt emhætte, ellers er de som regel stille og forstyrrer ikke i hjemmebiffen
Troels
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Nielsen skrev:
1.5) <FONT face=Arial size=2>HACC lenses <note> ? </note>
2) <FONT face=Arial size=2>Levetid på projektor-rør er 10-15 år ved et dagligt forbrug på ca. 3 timer <note>_så_ lang tid?</note>
<FONT face=Arial size=2>3) Indstillingen af projektoren foregår med små potentiometre, der drejes med en <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" /><st1:City w:st="on"><st1:place w:st="on">lille</st1:place></st1:City> skruetrækker (konvergens og geometri) <note> er det noget man godt selv 'kan'?</note>
<FONT face=Arial size=2>4) Der er ikke noget alvorligt burn-in, men der vil _altid_ være noget.<note> ? </note>
Jeg så engang en her på forum der vist solgte brugte CRT projektors, hvor der stod en masse ting, men har ledt siden i går, og ikke kunnet finde noget brugbart .. mest fordi søgefunktionen altid laver time-out/error uanset hvordan jeg søger. |
|
|
prøv at se: www.crt4ever.dk__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |