Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 05:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit Snurrundt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Her er mit anlæg så, selvfølgelige ikke så fint som mange af dem jeg har set herinde men fint nok til mig lige pt. skriv gerne lidt ris & ros , Ang. kabelføring  så har det set lidt bedre ud men har lige været henne og rode med kabler, såååå

PROJEKTOR :  Panasonic PT-AE500E - Dejlig lille sag  som snart har 170 timer på bagen

LÆRRED: DIY – ja det er bygget af lidt oppe fra den lokale trælast og så et godt tilbud i dba.dk ,og så nogle beslag og skruer m.m. ( men selve lærredet er noget fra 3M og tror det har et gain omkring de 0,8 , og det ser ihvertilfælde fint ud når filmen kører.

DVD AFSPILLER: Yamakawa DVD 365 - giver et godt billede igennem dvi udgangen , det er hvis også det eneste positive at sige om den, for ellers er det en elendig maskine med dårlig betjening m.m en rigtig ”billig maskine” ,

RECEIVER: Sony STR-DB940 5x100 watt rms - Den er jeg virkelig blevet været glad for, der er masser af effekt i den, også til stereo

CD AFSPILLER: Sony DVP-NS905V (dvd afspiller) - lækker maskine ,synd den ikke har component eller dvi ,så nu må jeg nøjes med at bruge den til cd/mp3 afspilning som den også gør rimeligt fornuftigt 

VIDEO : Mitsubishi HS-M50V (stereo) - en ældre sag efterhånden (10år) men gør det nu godt stadigvæk, selvom den faktisk kun bliver brugt som tuner til TV2

DIGITAL SATBOX: Philips et eller andet lejet igennem Canal digital, når man bor lidt ude på landet så er der ikke noget der hedder kabelnet eller andet 

ANALOG SATBOX: Nomex PM1000 – bruges kun til de Tyske gratis kanaler  ,der er ikke meget godt på mere  men det er gratis 

SUBWOOFER:  Cerwin Vega LW-12X – Herlig sag der ligger en god bund i film

FRONT HØJT: Infinity Reference 61 mk II – Spiller fint , med en rimelig god dybde ikraft af 2 x 8” basser, er faktisk ret glade for dem,

CENTER HØJT: Infinity Reference 100 mk II – Fin lyd, især til prisen, afgiver stemmer meget tydeligt

BAG HØJT: JWS SX1000 –  De var billige købt i Electronic world (mandagstilbud) 495 kr/stk ,spiller faktisk forbavsende godt 2x10” basser, er også brugt flere gange til fester er jo ikke så ømme over dem , men de har holdt indtil videre, nu bliver de brugt som baghøjt. Indtil næste fest, det er klart her , at den næste udskiftning står for,da efter jeg har fået installeret hjørnesofa så er den ene højtalere gemt lige rigeligt meget væk , har lidt kig på nogle Dali 2002 som afløser. som der lige skal op og stod på en hylde istedet for

KABLER

Billedkabler: SCART - Tech Link  (fladkabel) , DVI-D – Boss

Lydkabler: 2 stk Ixos sub kabler til Subwoofer

Tara Labs Prism 9 til Digital satbox

Hitachi til Cd-afspiller

Sky fiber optisk digital til Dvd-afspiller

Højt.kabler: Dali Viper til baghøjt.

Ohelbach til front + center

Her kan i så meget man kan smide ind på 17 kvm , subwooferen ses over til højre

ja der hænger panny´en jo fint på et tv-ophæng fra Harald nyborg til 79 kr som lige er modificeret lidt

Ja der har vi så anlægget , og ja det roder med ledninger  , men der er dælme også mange at holde styr på

Ja det er så mine "vilde" baghøjtalere  fylder lige rigeligt på den begrænsede plads

ja sådan ser det ( havde lidt bøvl med at tag billed når filmen kørte derfor pause) ud når jeg ser film men benene oppe og nyder en pils eller to  

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Du behøver ikke skamme dig over det setup - det er ganske fornuftigt. Og damn, der ser ud til at stå et rigtigt godt billede på den projektor. Det er sjældent at et foto af et projektorbillede ser så godt ud, så det må jo stå virkeligt godt!

Jako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig lækkert ud 

Men altså! Det setup fortjener at der er styr på kablerne
Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

takker

Jako skrev:
Ser rigtig lækkert ud 

Men altså! Det setup fortjener at der er styr på kablerne

jeg ved godt at det efterhånden er blvet til et stort rod med de kabler, men med 2x satboxe , video , billed og lyd kabler , og højt. kabler der skal den samme tur rundt , så er det ikke nemt , men arbejder på sagen

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Du behøver ikke skamme dig over det setup - det er ganske fornuftigt. Og damn, der ser ud til at stå et rigtigt godt billede på den projektor. Det er sjældent at et foto af et projektorbillede ser så godt ud, så det må jo stå virkeligt godt!

Ja jeg synes også at billedet står rimeligt godt, det er hjulpet godt på vej med min Yamakawa dvd hvor jeg bruger dvi, med scart over sony´en der stod det ikke nært så skarpt

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Er der ikke andre der en kommentar til mit anlæg

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jo da..

Jeg synes det er rigtig flot, og som Ronin siger - godt billede på projektoren

Lyder det godt med så store baghøjttalere ?

Måske du skulle købe en ny dvd afspiller ? nu ved jeg ikke hvor go den er, men du siger jo det er en billig maskine.. måske en sony, ligesom din receiver ?

Mvh
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

Jako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Der er ikke det knofedt ikke kan klare 
Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:
Lyder det godt med så store baghøjttalere ?

Ja det synes jeg, har aldrig haft noget at klage over der, men hvis alt går efter planen så kommer der jo nok snart til at stå et par Dali 2002 højt. som baghøjt. istedet , mon ikke de gør det en tand bedre ?

Måske du skulle købe en ny dvd afspiller ? nu ved jeg ikke hvor go den er, men du siger jo det er en billig maskine.. måske en sony, ligesom din receiver ?

Problemet er at finde en dvd afspiller, der har en dvi udgang, og så til min pengepung , tror ikke Sony laver en med dvi udgang endnu 

Mvh

Erase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Fedt nok setup. Jeg er specielt misundelig på din projektor 

Er din forstærker kraftig nok til at trække dine højtalere? Der ser ud til at være lidt af en mundfund hvis du skulle finde på at skrue højt op for en god actionsfilm, med de store højtalere...
Til top Vis Erase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erase

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig godt ud!

Jeg kan se du har nogle store vinduer, men kun persienner foran. Bliver du ikke generet af sollys når du ser film?

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

mrygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hey....

Vil også bare sige flot setup, det ser sku godt ud...

Rygaard

Til top Vis mrygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mrygaard

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Erase skrev:
Fedt nok setup. Jeg er specielt misundelig på din projektor 

Er din forstærker kraftig nok til at trække dine højtalere? Der ser ud til at være lidt af en mundfund hvis du skulle finde på at skrue højt op for en god actionsfilm, med de store højtalere...

jeg takker  for de venlige ord

Der er absolut ingen problemer med at trække højtalerne, er langt under halv styrke på volumen , når jeg virkelig går til den , og jeg kan godt li´at kan mærke film også

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud!!

Hvad er det for et møbel dit anlæg står på?

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Det ser virkelig godt ud, nice anlæg. Og bogstavelig talt med den projektor der, virkelig nice billede.
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Fed Skærm og det ser godt ud med projektor og den måde den er sat op så mangler du bare dine ledninget.

VH thomas

Til top Vis TKhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TKhifi

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:

Ser rigtig godt ud!

Jeg kan se du har nogle store vinduer, men kun persienner foran. Bliver du ikke generet af sollys når du ser film?

jo det kan desværre godt være et problem når solen skinner   , har tænkt på om jeg skulle anskaffe mig nogle gardiner, men ser heldigvis ikke meget fjernsyn i dagtimerne, men her i sommerperioden hvor solen er længe oppe, jo der har der været nogle gange hvor det har givet problemer, men så er det godt at jeg har andre muligheder ( har et 29" NAD tv i soveværelset)

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2004 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:

Det ser rigtig godt ud!!

Hvad er det for et møbel dit anlæg står på?

takker

Det er et hifi rack jeg fandt ved Biva , mener det kostede 400 kr , må indrømme at jeg var lidt skeptisk første gang jeg smid min receiver op på den "tynde" glasplade ,sådan en karl vejer jo lidt, men den holder endnu

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2004 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

TKhifi skrev:

Fed Skærm og det ser godt ud med projektor og den måde den er sat op så mangler du bare dine ledninget.

VH thomas

Ja og så har du ikke engang set det værste  , alt hvad der går op til projektoren + til baghøjtalerne + til subben + antenne kabler ,går omkring hjørnet nede ved den ene højtalere , se der kan man snakke om et lednings rod uden lige  , men skal også snart have kigget på det , men venter nok til jeg får nye baghøjt. for så skal der alligevel trække nye kabler

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja det ser nice ud. Der er stil på drengen. Godt at se nogen har gjordt noget ud af at få det til at se godt ud.

Bare for at være anderledes. Så er det sjovt at se du har en Mitsubishi video M50.   Har selv en M55. Med kirsebær træsider.Alu front, ala Titanium. Ja de er ved at være gamle efterhånden. Og køre stadig godt. Et lævn fra gamle dage, hvor surround Prologic lyd oftes var med video. Bruger stadig min til hvis noget kommer jeg ikke er hjemme til at se. Men dengang de var et HIT. Var de noget at det bedste.  Tiden er nu rent fra dem.

Et bifald til et gammelt fint medie. Video video.....videooo  hehe.

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes