Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 09:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mickers grej - opdatering 11/10 NY SUB (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Tja så har jeg endelig fået taget mig sammen til at vise mit grej. Det her er alt hvad jeg har haft ”tid” til at købe (jeg er en fattig studerende), udstyret har jeg haft ca. 3-4 år, værelset er kun ca. 14 m2, hvoraf de 9 bliver brugt til musik og film og resten er til computerhjørnet (det skal jo også passes).

Jeg bruger primært mit anlæg til musik, derfor har jeg ikke ofret så mange penge på tv og center osv.

• Receiver: Marantz SR5400 - Denne receiver er jeg virkelig glad for, jeg har kun haft den et par måneder men den gør det virkelig godt, spiller dejlig rent og kontrolleret og har meget effekt i sig.
  • DVD: Pioneer DV-525 - Min gamle men meget stabile DVD. Den er over 4 år tror jeg men spiller fint
  • MD: Sony MDS-PC1 - Det er ikke så tit jeg bruger den, men fungere fint (dog er fjernbetjeningen VIRKELIG stor)
  • (HT)PC - Bliver brugt rimelig meget. Specs: P4 2,4@3,3 Ghz, 2x 256 mb HyperX, GeForce ti4200, software: MyHTPC
  • Konsol: Retro-maskinen (Nintendo64)
  • TV: 21” Schneider
  • Front højttaler: System Audio 1150 - Mine yndlingshøjttalere! Den klare diskant og mellemtone bliver jeg aldrig træt af. Bassen bliver suppleret af min DIY subwoffer også mangler der ikke noget.
  • Center højttaler: DIY center projekt (MICKER Center 1) - Centeren har jeg selv lavet pga. den gamle center jeg havde, var fra et mini anlæg der lød.. elendig! Så tænkte jeg at når jeg har 7 højttaler i overskud må jeg ku få noget ud af dem, så lavede jeg en ud af en gulvhøjttaler, lyden er meget bedre end før, men den har stadig ikke samme klang som SA, så den skal nok skiftes ud engang med en SA (når jeg får penge).
  • Bag højttaler: Eltax Nexus Digital - Fandt dem på tilbud, og de kan faktisk spille musik hvis det endelig skal være. Da de bare bliver brugt til baghøjttaler spiller de sådan set helt fint (efter min mening er det ikke så tit baghøjttaler siger noget vigtigt).
  • Subwoofer: DIY subwoofer - Det er mit nyeste DIY projekt. Subwooferen består af en 12" Peerless SLS enhed og en 220 watts forstærker. Subwooferens stærke side er Film men gør det også godt til musik.

Der er JJAZ fødder under: Subwoofer, Forstærker og DVD

• Kabler:

Billede: Tech+Link + diverse billige kabler

DVD – Receiver: Profigold Coax kabel

Subwoofer: Tech+Link

Front højttalere: Black Rhodium AST75 Biwire

Center + baghøjttalere: Black Rhodium AST75

Det "nye" setup 

Den nye Marantz receiver

Sweetspot, den nye subwoofer samt hjemmelavet dts-es/DD-ex skilte.

Min Den nye subwoofer, samt baghøjttaler

Den lille AV rack

baghøjttaler og computer

Så kom der lige et billede af mine nye DD-EX og DTS-ES billeder (de er hjemmelavet), og de ser virkelig godt ud i "rigtigheden"

Ris og ros og gode råd hvis der er nogen der ligger inde med det, modtages. Evt. hvad min næsten opgradering skal være?

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hey der så.

nice setup, men du mangler vist lidt plads ......(er jo venligt ment, ik'....;-)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

"micker"et nyt ht fabrikat i fremmarsh?ej den er flot egentligt ganske

nydeligt ,måske et større tv?rom blev heller ikke bygget på en daghar selv

sa 1130 så jeg ved dine også gør det godt(mere bas).igen respekt for diy folket

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

mrygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hey brormand.

Jeg kender jo setup'et og det spiller godt, det er godt med hug i den center. Rart at se du har ryddet op... hehe LOL. Håber du får den Marantz, så bliver der jo knald.

Ellers vil et nyt tv jo ikke skade...

Martin

Til top Vis mrygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mrygaard

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hehe, jeg ved godt der ikke er meget plads, jeg har haft hele anlægget ude i et større rum, og der spiller det MEGET bedre.

music 4 all --> tak, og ja jeg skal også ha købt mig at større fjernsyn, men jeg vil lige ha den marantz receiver først

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

dejlig prioritering...

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Så blev min receiver endelig solgt, og en ny Marantz SR5400 er bestilt. Den kommer først hjem i sølv på mandag så jeg må vente spændt

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

tillykke med den nye receiver.. så må du undvære musik i weekenden, eller??
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

witzel --> tak tak, jeg har fundet mit gamle minianlæg frem men det er kun en nødløsning. Jeg er alligevel på ferie nu.. Men damn det er svært at undvære en forstærker Så blir jeg nok bare ekstra glad når jeg får den nye marantz hjem

ralle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

det ser jo godt ud tillykke det det. jeg kan se at du har masse af plads ha ha ha.

Rasmus

Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
Til top Vis ralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ralle

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 August 2004 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Fedt setup. Rart at se man ikke er den eneste med et lille tv.

Glæder mig til at høre om din nye Marantz, husk nu nogle billeder.  Håber du snart får råd til et nyt tv. Fed DVD forresten, sådan en har jeg også til at stå og samle støv, den er jo blevet erstattet af KiSS DP-500, så den skal engang strippes og ombygges til HTPC. Håber ikke det gør alt for ondt at høre...

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Sendt: 03 August 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig min helt nye Marantz SR5400 receiver hjem. Jeg har kun testet den i 3-4 timer men jeg kan sige at jeg er blevet positivt overrasket! Jeg har desuden også fået et nyt profigold coax kabel imellem DVD og receiver.

Nu kan man virkelig høre hvor meget bedre denne nye Marantz spiller i forhold til den gamle sony. Lyden er MEGET renere generelt, og bassen er blevet meget bedre. For det første havde jeg problemer med "bashuller" på mit værelse, hvilket jeg troede var pga mine skråvægge. Jeg kan sige at med den nye Receiver er problemet blevet meget bedre. Bassen generelt i Marantz receiveren er meget renere og MEGET mere kontrolleret. Subwooferen skulle dog skrues en lille tand mere op, men spiller meget bedre nu (og ja, det er stadig en lille billig subwoofer men den gør det godt).

Indtil videre har jeg kun 2 problemer med receiveren.

1, fjernbetjeningen kan jeg ikke finde ud af, men det kan være det hjælper at kigge manualen igennem.

2, Receiveren er for stor til at stå på min reol. Det lyder af meget men den er over dobbelt så stor som min gamle sony receiver (dobbelt så dyb og højere).

En anden ting der overrasker mig er at næsten alle mennesker siger at Marantz stærke side er stereo delen, jeg vil faktisk sige at surround delen overraskede mig mest positivt. Det kan være at jeg bare skulle opgradere til noget SACD eller DVD-audio.

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 August 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Micker skrev:

En anden ting der overrasker mig er at næsten alle mennesker siger at Marantz stærke side er stereo delen, jeg vil faktisk sige at surround delen overraskede mig mest positivt. Det kan være at jeg bare skulle opgradere til noget SACD eller DVD-audio.

Har lige købt en Marantz dv6400 (SACD & DVD-a) og den gør det godt i 6 kanaler;-)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Sendt: 03 August 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

HenJ skrev:
Micker skrev:

Har lige købt en Marantz dv6400 (SACD & DVD-a) og den gør det godt i 6 kanaler;-)

Okay, men jeg har nu overvejet Pioneer, jeg har hørt meget positivt om deres nye DVD afspillere, Pioneer 575 tager også SACD og DVD-a og er rimelig billige. Det kan jo ikke blive til så meget når man lige er kommet på SU

Masti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 August 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet et multi-fjernbetjening? - Det er ikke så få du har liggende...

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Sendt: 08 August 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Masti skrev:

Har du overvejet et multi-fjernbetjening? - Det er ikke så få du har liggende...

Jeg bruger faktisk kun 3 af dem Marantz fjernbetjeningen styre alt AV halløj. ATI remoten styre min computer (den kører på radio signaler), derudover bruger jeg den lille fjernbetjening til lyset (spotlights, lys i barskabet og blå katode lys).

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 August 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye reciever... Jeg er selv gået fra Sony til Marantz, og ja...! Sikke en forskel  

Min oplevelse var også at hele lydbilledet blev strammet op, og især bassen blev langt mere kontroleret.

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Sendt: 23 August 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Schrammelll, Enig med at lyden er blevet meget mere kontrolleret. Og Marantz receiveren lyder virkelig godt i surround syntes jeg. Det skal lige siges at dit udstyr har været lidt et forbillede Sådan en omgang Marantz og SA ser altså dejligt ud sammen.

Jeg vil ikke kalde det en opdatering men nu er der kommet billede af mine nye DTS-ES og Dolby Digital-EX billeder, der er et lidt større close up billede her: http://www.micker.1go.dk/closeup.jpg

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Så blev der opdateret igen efter min nye DIY Subwoofer endelig blev færdig efter ca. 3 ugers tid. Den skinner og spiller pænt dybt, så kan det jo ikke være meget bedre

MeridianTHX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hey Micker!

Er lidt nysgerrig efter hvordan og hvorledes du har lavet de der DD-EX samt DTS-ES plakater/billeder... Har set nogle få steder man kan købe disse herlige ting, men igen, det er lidt pebret... Kan du gi mig et par fif om hvordan og hvor ledes de er lavet? Så kan jeg jo selv komme igang med at dekorer min hjemme bif :o)

Mvh MeridianTHX

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes