Forfatter |
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja så har jeg endelig fået taget mig sammen til at vise mit grej. Det her er alt hvad jeg har haft ”tid” til at købe (jeg er en fattig studerende), udstyret har jeg haft ca. 3-4 år, værelset er kun ca. 14 m2, hvoraf de 9 bliver brugt til musik og film og resten er til computerhjørnet (det skal jo også passes).
Jeg bruger primært mit anlæg til musik, derfor har jeg ikke ofret så mange penge på tv og center osv.
-
Receiver: Marantz SR5400 - Denne receiver er jeg virkelig glad for, jeg har kun haft den et par måneder men den gør det virkelig godt, spiller dejlig rent og kontrolleret og har meget effekt i sig.
-
DVD: Pioneer DV-525 - Min gamle men meget stabile DVD. Den er over 4 år tror jeg men spiller fint
-
MD: Sony MDS-PC1 - Det er ikke så tit jeg bruger den, men fungere fint (dog er fjernbetjeningen VIRKELIG stor)
-
(HT)PC - Bliver brugt rimelig meget. Specs: P4 2,4@3,3 Ghz, 2x 256 mb HyperX, GeForce ti4200, software: MyHTPC
-
Konsol: Retro-maskinen (Nintendo64)
-
TV: 21” Schneider
-
Front højttaler: System Audio 1150 - Mine yndlingshøjttalere! Den klare diskant og mellemtone bliver jeg aldrig træt af. Bassen bliver suppleret af min DIY subwoffer også mangler der ikke noget.
-
Center højttaler: DIY center projekt (MICKER Center 1) - Centeren har jeg selv lavet pga. den gamle center jeg havde, var fra et mini anlæg der lød.. elendig! Så tænkte jeg at når jeg har 7 højttaler i overskud må jeg ku få noget ud af dem, så lavede jeg en ud af en gulvhøjttaler, lyden er meget bedre end før, men den har stadig ikke samme klang som SA, så den skal nok skiftes ud engang med en SA (når jeg får penge).
-
Bag højttaler: Eltax Nexus Digital - Fandt dem på tilbud, og de kan faktisk spille musik hvis det endelig skal være. Da de bare bliver brugt til baghøjttaler spiller de sådan set helt fint (efter min mening er det ikke så tit baghøjttaler siger noget vigtigt).
-
Subwoofer: DIY subwoofer - Det er mit nyeste DIY projekt. Subwooferen består af en 12" Peerless SLS enhed og en 220 watts forstærker. Subwooferens stærke side er Film men gør det også godt til musik.
Der er JJAZ fødder under: Subwoofer, Forstærker og DVD
Billede: Tech+Link + diverse billige kabler
DVD – Receiver: Profigold Coax kabel
Subwoofer: Tech+Link
Front højttalere: Black Rhodium AST75 Biwire
Center + baghøjttalere: Black Rhodium AST75

Det "nye" setup

Den nye Marantz receiver

Sweetspot, den nye subwoofer samt hjemmelavet dts-es/DD-ex skilte.

Min Den nye subwoofer, samt baghøjttaler

Den lille AV rack

baghøjttaler og computer

Så kom der lige et billede af mine nye DD-EX og DTS-ES billeder (de er hjemmelavet), og de ser virkelig godt ud i "rigtigheden"
Ris og ros og gode råd hvis der er nogen der ligger inde med det, modtages. Evt. hvad min næsten opgradering skal være?
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey der så.
nice setup, men du mangler vist lidt plads ......(er jo venligt ment, ik'....;-) __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
"micker"et nyt ht fabrikat i fremmarsh? ej den er flot egentligt ganske
nydeligt ,måske et større tv?rom blev heller ikke bygget på en dag har selv
sa 1130 så jeg ved dine også gør det godt(mere bas).igen respekt for diy folket
|
Til top |
|
|
mrygaard Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey brormand.
Jeg kender jo setup'et og det spiller godt, det er godt med hug i den center. Rart at se du har ryddet op... hehe . Håber du får den Marantz, så bliver der jo knald.
Ellers vil et nyt tv jo ikke skade...
Martin
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg ved godt der ikke er meget plads, jeg har haft hele anlægget ude i et større rum, og der spiller det MEGET bedre.
music 4 all --> tak, og ja jeg skal også ha købt mig at større fjernsyn, men jeg vil lige ha den marantz receiver først
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dejlig prioritering...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev min receiver endelig solgt, og en ny Marantz SR5400 er bestilt. Den kommer først hjem i sølv på mandag så jeg må vente spændt
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med den nye receiver.. så må du undvære musik i weekenden, eller??
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel --> tak tak, jeg har fundet mit gamle minianlæg frem men det er kun en nødløsning. Jeg er alligevel på ferie nu.. Men damn det er svært at undvære en forstærker Så blir jeg nok bare ekstra glad når jeg får den nye marantz hjem
|
Til top |
|
|
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser jo godt ud tillykke det det. jeg kan se at du har masse af plads ha ha ha.
Rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
Til top |
|
|
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 02 August 2004 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup. Rart at se man ikke er den eneste med et lille tv.
Glæder mig til at høre om din nye Marantz, husk nu nogle billeder. Håber du snart får råd til et nyt tv. Fed DVD forresten, sådan en har jeg også til at stå og samle støv, den er jo blevet erstattet af KiSS DP-500, så den skal engang strippes og ombygges til HTPC. Håber ikke det gør alt for ondt at høre... __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig min helt nye Marantz SR5400 receiver hjem. Jeg har kun testet den i 3-4 timer men jeg kan sige at jeg er blevet positivt overrasket! Jeg har desuden også fået et nyt profigold coax kabel imellem DVD og receiver.
Nu kan man virkelig høre hvor meget bedre denne nye Marantz spiller i forhold til den gamle sony. Lyden er MEGET renere generelt, og bassen er blevet meget bedre. For det første havde jeg problemer med "bashuller" på mit værelse, hvilket jeg troede var pga mine skråvægge. Jeg kan sige at med den nye Receiver er problemet blevet meget bedre. Bassen generelt i Marantz receiveren er meget renere og MEGET mere kontrolleret. Subwooferen skulle dog skrues en lille tand mere op, men spiller meget bedre nu (og ja, det er stadig en lille billig subwoofer men den gør det godt).
Indtil videre har jeg kun 2 problemer med receiveren.
1, fjernbetjeningen kan jeg ikke finde ud af, men det kan være det hjælper at kigge manualen igennem .
2, Receiveren er for stor til at stå på min reol. Det lyder af meget men den er over dobbelt så stor som min gamle sony receiver (dobbelt så dyb og højere).
En anden ting der overrasker mig er at næsten alle mennesker siger at Marantz stærke side er stereo delen, jeg vil faktisk sige at surround delen overraskede mig mest positivt. Det kan være at jeg bare skulle opgradere til noget SACD eller DVD-audio.
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Micker skrev:
En anden ting der overrasker mig er at næsten alle mennesker siger at Marantz stærke side er stereo delen, jeg vil faktisk sige at surround delen overraskede mig mest positivt. Det kan være at jeg bare skulle opgradere til noget SACD eller DVD-audio.
|
|
|
Har lige købt en Marantz dv6400 (SACD & DVD-a) og den gør det godt i 6 kanaler;-) __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenJ skrev:
Micker skrev:
|
|
|
Har lige købt en Marantz dv6400 (SACD & DVD-a) og den gør det godt i 6 kanaler;-)
|
|
|
Okay, men jeg har nu overvejet Pioneer, jeg har hørt meget positivt om deres nye DVD afspillere, Pioneer 575 tager også SACD og DVD-a og er rimelig billige. Det kan jo ikke blive til så meget når man lige er kommet på SU
|
Til top |
|
|
Masti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet et multi-fjernbetjening? - Det er ikke så få du har liggende...  __________________ Ingenting er lettere end at komplicere alting.
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Masti skrev:
Har du overvejet et multi-fjernbetjening? - Det er ikke så få du har liggende... 
|
|
|
Jeg bruger faktisk kun 3 af dem Marantz fjernbetjeningen styre alt AV halløj. ATI remoten styre min computer (den kører på radio signaler), derudover bruger jeg den lille fjernbetjening til lyset (spotlights, lys i barskabet og blå katode lys ).
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den nye reciever... Jeg er selv gået fra Sony til Marantz, og ja...! Sikke en forskel
Min oplevelse var også at hele lydbilledet blev strammet op, og især bassen blev langt mere kontroleret.
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
Sendt: 23 August 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll, Enig med at lyden er blevet meget mere kontrolleret. Og Marantz receiveren lyder virkelig godt i surround syntes jeg. Det skal lige siges at dit udstyr har været lidt et forbillede Sådan en omgang Marantz og SA ser altså dejligt ud sammen.
Jeg vil ikke kalde det en opdatering men nu er der kommet billede af mine nye DTS-ES og Dolby Digital-EX billeder, der er et lidt større close up billede her: http://www.micker.1go.dk/closeup.jpg
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der opdateret igen efter min nye DIY Subwoofer endelig blev færdig efter ca. 3 ugers tid. Den skinner og spiller pænt dybt, så kan det jo ikke være meget bedre
|
Til top |
|
|
MeridianTHX Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|