Forfatter |
|
Zibas Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 01 August 2003 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey all folks
Har set at det er blevet populært, at fortælle om sit anlæg, så det vil jeg da også lige gøre...
Reciver : Pioneer VSX 908RDS
Dvd : Pioneer DV-717 Reg.2
Laserdisc/dvd : Pioneer DVL-09 Reg.1 Kombineret laserdisc afspiller og dvd.
Video : Panasonic NV-HS 950
Parabol : Humax VACI 5350I
FrontHjt. : Dali 40 se. med 4 stk 8" basser
CenterHjt. : Dali SC-5
BagHjt. : Dali 15A
Sub : Dali SWA 12
Fjernsyn : Panasonic TX-32PK20F 100HZ
Det var så lidt om mimt set-up, men der kommer snart nye bagHjt. er ved at finde et sæt Dali 40 mere og center'en skal også udskiftes men en ny Dali.
edit : Så er bagHjt. blevet skiftet ud, men ikke med Dali 40 i første omgang, men med Dali 18MKII som er lillebror til 40'erne.
|
Til top |
|
|
Porkyhead Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 261
|
Sendt: 01 August 2003 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da som et fedt anlæg, men vi vil se billeder   !!! __________________ Hilsen Christian
|
Til top |
|
|
Zibas Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2003 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal nok komme på en af de nærmeste dage 
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 01 August 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
første gang, og vel egentlig eneste gang, jeg så en laserdisc afspiller i funktion blev jeg særdeles skuffet ... jeg syntes den var for stor klodset, og så syntes jeg på det tidspunkt ikke at billedet var noget at prale af. Jeg blev lovet et supergodt billede og lyd i særklasse osv. men det var ikke hvad jeg fik.
der kan være flere årsager til denne konklusion, fremviser (ikke en sælger) var en idiot (ja det var han faktisk) og så har grejet måske ikke været det bedste... jeg kan ikke huske sammensætningen... og sådan en maskine fylder jo også af h... til.
men ellers et spændende setup, jeg glæder mig til nogle billeder ... det kan vi jo så godt lide...især for at se om folk kan finde ud af at sætte deres ting ordentligt og lave ordentlige kabelføringer (det kan jeg ikke endnu, det kommer senere).
jeg regner med at fremvise mit grej i løbet af de næste par måneder, der er lige de sidste par indkøb og finjusteringer der skal foretages, før jeg føler mig parat til at vise grejet frem... end ikke et par af mine gode venner har set det endnu, det kunne måske skyldes den store bro med betalingsanlæg... men det skal nok komme...
- Witzel
|
Til top |
|
|
Zibas Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2003 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så lidt billeder, men er knap så gode, der vil senere komme nogle flere og af bedre kvallitet, når det hele er sat pænt op !!!

Det er så mine bagHjt. Dali 15A, som senere skal opgraderes med nogle Dali 40.

Det er så mine front Dali 40se . spiller satme godt, rykker helt ned til 25 Hz... Tjek evt. her. http://www.dali.dk/PDFFILES/premanuals/DALI_40.pdf

Det er så af mit anlæg, der skal lige arbejdes lidt med Div kabler mm. så vil der komme nye billeder når det er færdigt !!!
God Sommer.
|
Til top |
|
|
Zibas Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2003 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
første gang, og vel egentlig eneste gang, jeg så en laserdisc afspiller i funktion blev jeg særdeles skuffet ... jeg syntes den var for stor klodset, og så syntes jeg på det tidspunkt ikke at billedet var noget at prale af. Jeg blev lovet et supergodt billede og lyd i særklasse osv. men det var ikke hvad jeg fik.
der kan være flere årsager til denne konklusion, fremviser (ikke en sælger) var en idiot (ja det var han faktisk) og så har grejet måske ikke været det bedste... jeg kan ikke huske sammensætningen... og sådan en maskine fylder jo også af h... til.
men ellers et spændende setup, jeg glæder mig til nogle billeder ... det kan vi jo så godt lide...især for at se om folk kan finde ud af at sætte deres ting ordentligt og lave ordentlige kabelføringer (det kan jeg ikke endnu, det kommer senere).
jeg regner med at fremvise mit grej i løbet af de næste par måneder, der er lige de sidste par indkøb og finjusteringer der skal foretages, før jeg føler mig parat til at vise grejet frem... end ikke et par af mine gode venner har set det endnu, det kunne måske skyldes den store bro med betalingsanlæg... men det skal nok komme...
- Witzel
|
|
|
Hejsa Witzel
Jeg er nu ganske tilfreds med billedet på Laserdisc, men det er selvfølgelig ikke så godt som på DVD. Lyden i DTS er Meget bedre på LD end DVD, og i DD er de lige gode.. Afspilleren fylder nu ikke meget mere end en DVD maskine !!
Det var da en skam at du ikke har fået en ordentlig demo af en Ld afspiller..
Zibas
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 01 August 2003 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa... Det må jeg sige, har aldrig set et par så velholdte Dali 40se! Det er nu også en imponerende højtaler Dali dengang tryllede frem! Egentlig også en sjov konfiguration af enhederne, som man ikke ser meget til mere - men det virker jo... -- OceanMan http://www.oceanman.dk
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 01 August 2003 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg må finde en butik der kan præsentere en ordentlig demo af LD...
de er egentlig ret pæne dine fronthøjttalere, meen jeg kan nu bedre li' dem MED frontstof... resten ser ligeså lækkert ud som du beskrev det.
- Witzel
|
Til top |
|
|
Zibas Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2003 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Witzel
Jeg tror du får et problem med at finde en butik der kan give dig en demo af Laserdisc, da der ikke bliver lavet flere film på LD efter DVD'en har overtaget markedet. Den eneste butik jeg tror der er en mulighed, er Laserdisken i Aalborg, men jeg ved ikke om de stadig har en LD-afspiller stående til demo, men mon ikke !!!!
Jeg kan godt li' dit motto med store højttalere...... Jo større jo bedre !!!
|
Til top |
|
|
Exhiba Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 04 August 2003 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det med kablerne ??
Nordost valhalla er et godt bud, men du kan osse nøjes med den nye valkyrie som er lidt billigere kun 50.000 kr. for 2x3 meter, du ved jo selv hvor mange meter du skal bruge.
Som signalkabel koster det 20.000 kr. for 1 meter ret fedt ikke 
Mindre kan vil gøre det god fornøjelse med udviklingen.
|
Til top |
|
|
Zibas Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2003 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Exhiba
Tror lige jeg napper 8 sæt af 1 meter... Spøg til side, jeg tror nok mindre kan gøre det, men tak for tippet..
Zibas
|
Til top |
|
|
kennkrog Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Zibas dejligt at se, at der stadig er nogen. der spiller på en 40SE
har selv 40LE, og de kan stadig være med
hilsen kennkrog
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 15 November 2003 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej zibas,
Jeg synes nu ikke billedet af højtalerne er af en Dali40se men af en dali40, men jeg kan selvfølgeligt tage fejl. Jeg har selv dali40se, og synes nu mellemtone og diskantenhedern er anderledes, ligesom selve fineren. En dali40se har en scanspeak 2905/9000 diskant og audax mda 108 a enheder i mellemtonen.
Lige en detalje. Dine højtalere har fin brugbar bas ned til lyttegrænsen ved 20hz. De 25hz er som jeg husker ved -2db.
Jeg synes det lyder som helt overkill at skifte dine dali15 ud med 40 til bagkanalerne - er det rigtigt forstået. Du kunne evt. nøjes med dali18mk2, det burde række til det meste, så har du vel stadig nogle af landets største baghøjtalere :)
VH Kramer
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 16 November 2003 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DALI 40 i 4 kanaler? Og en sub? Og hjørneplacering af højttalere? Lyden må være alt andet end neutral!!!
|
Til top |
|
|
tbbv Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 19 April 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det med projektet.
Hver gang nogen snakker om Dali 18 mkII, blir jeg lidt salig.
Før jeg blev gift, i de gode gamle dage med LD og Pro logic, havde jeg blandet andet Dali 18 mk med to NAD 216 brokoblet, - jeg tror at det er sådan Lars Ulrik ønsker at Metalica skal lyde.
|
Til top |
|
|
sims Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 19 April 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tbbv skrev:
Før jeg blev gift, i de gode gamle dage med LD og Pro logic, havde jeg blandet andet Dali 18 mk med to NAD 216 brokoblet, - jeg tror at det er sådan Lars Ulrik ønsker at Metalica skal lyde.
|
|
|
gælder mig til at et sæt 18mkII
|
Til top |
|
|
tbbv Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 19 April 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
sims skrev:
tbbv skrev:
|
|
|
gælder mig til at et sæt 18mkII
|
|
|
ØHHH, undskyld men hva' behar.
|
Til top |
|
|
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det ser jo godt ud, jeg glæder mig som alle de andre til at se det.
Rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
Til top |
|
|