Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 20:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Denon AVR-3805 el. yamaha RX-V2500 ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hebsbebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal købe ny Surround Reciever. valget vakler lidt mellem en Denon AVR-2805/Avr-3805 (7x120 Watt, med Rumkorrektionsmåler)

Se: http://www.usa.denon.com/catalog/products.asp?l=1&c=2

Eller en Yamaha RX-V2500 (7x130 Watt + Rumkorrektionsmåler)

Se: http://www.yamaha.com/yec/products/receivers/RXV2500.htm

Kan nogen hjælpe mig på rette vej

Mit anlæg er :

2 stk B&W 604 S3 Fronte + 2 stk Paradigm Atomer som Baghøjt. En B&W CC6 Center højt + 1 B&W ASW300 Subwoofer under hjørnebordet ved sofa. 

Fjernsynet er et Panasonic Tau Flatscreen 32" Widescreen. DVD er Panasonic S75, Surroundreciever er Yamaha RX-V800. Det hele sat op på Soundstyle Rack XS-105.

Til top Vis hebsbebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hebsbebs

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige ved at sige Yamaha af den grund af alle andre køber Denon, men den går nok ikke. jeg ved ikke med den Yamaha den har samme udgangs pris som Denon'en men er set til 7500,00, men Yamaha har det meget med at højttalernes ohm helst skal være 8.ohm, hvilket ikke lover for en kraftigt forstærker del, og så har de så mange sjove måder at opgive deres watt på,jeg ville gå ud og lytte på dem hvis jeg var dig, du ved pille lidt se dem live.

Forøvrigt har jeg lade mig fortælle at Denon's Fine nye fjernbetjening ikke holder længe de bytter dem i stor stil hos hifiklubben.

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

hej hebs

jeg har selv denon avr 3805 og synes at den lyder beder end yamaha og valget mellem 2805 og 3805 går ud på om du skal have ny dvdafspiller på et tidspunkt for så vil 3910 være best til 3805 men det er op til dig

ps. denon har osse mic. opsætning

mvh. filur

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

filur skrev:

hej hebs

jeg har selv denon avr 3805 og synes at den lyder beder end yamaha og valget mellem 2805 og 3805 går ud på om du skal have ny dvdafspiller på et tidspunkt for så vil 3910 være best til 3805 men det er op til dig

mvh. filur

Hvor længe har du haft den 3805'er, kan du bekrafte det med fjernbetjeningen.

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

jeg købte min i december sideste år og har ikke haft nogle problemer med min remot.

joje_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Yamaha 2500 og den er jeg glad for. En af grundene til jeg købte den var at jeg kunne få den i Tyskland for kun 6300,- med fragt. så den er billigere end de andre, men af en eller anden grund er den meget dyre i Danmark.

Jeg har 6 Infinity kappa 60 6ohm's højtaler og jeg syndes ikke at Yamaha'en har nogle problemer med at trække dem, men jeg ved ikke om Denon'en ville kunne klare det bedre.

/joje_dk
Til top Vis joje_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joje_dk

niller111
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2004
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Har lige købt en RXV-1500 fra Tape Connection (tilbud). Har også B&W højtalere, dog kun 601 indtil videre - skal opgradere til 603 S3.

Jeg kan ikke udtale mig om 2805 eller 3805, men RXV 2500 er en hel del billigere end 3805 og noget billigere end 2805.

For mig - jeg gik fra en ældre Denon 1603 - var 1500 en meget positiv overraskelse - ikke mere Denon diskant, og væsentligt mere sammenhængene lydbillede. Jeg gav 5600 og mener at 2500 koster en tusse mere i Tapeconnection. Med B&W højtalere ville jeg holde mig væk fra Denon. (købte oprindeligt min 1603 på tilbud for at prøve det der dolby Digital og DTS af, ak ja man skal jo starte et sted - inden for den næste måned skulle mit anlæg bestående af Yamaha RXV-1500m B&W 603 s3, ASW600, 601'erne som baghøjtalere og et par dali som sidehøjtalere og endelig LCR600 som center + Sanyo Z3, Stewart Firehawk 100" + HTPC være klar).

mvh

Til top Vis niller111's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niller111

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Pioneer 2014 kunne vel også være en kandidat? Jeg kan ikke helt se hva Denonen gjør så mye bedre som skal rettferdiggjøre det store prispåslaget sammenlignet med Yamaha og Pioneer
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

JimmyS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale Yamahaén....

Dog er den noget avanceret, og det kræver lidt at sætte sig ind i alle funktionerne, men jeg købte den for 6200 i tyskland, og i forhold til det synes jeg at denonén er for dyr !

En seriøs test kan ses her :

http://www.audioholics.com/productreviews/avhardware/YamahaR X-V2500review01.php

Til top Vis JimmyS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JimmyS

hebsbebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Ja, det ender nok også med Yamahaen - da jeg godt kan lide dens lyd. Jeg vil bestille den hos Tapeconnection, hvor de sælger den for 7400 kr pt.

Har også lige været nede i HIFI klubben og se Denon - jo, den er brutal at se på, men kan bedre lide den stilrene facon hos Yamaha RX-V2500.

Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

hej hebs

hvad mener du med at den er brutal at se på der er flere knapper på yamaha

mvh. filur

hebsbebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Joje_DK - fik du sendt den specielt forsigtigt fra Tyskland eller bare normal efterkrav. Der var ikke blevet kastet rundt med pakken eller ??

For jeg har lige pt. bestilt den i Tyskland + 2 B&W 601 S3 som nye baghøjtalere.

niller111
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

hebsbebs skrev:

For jeg har lige pt. bestilt den i Tyskland + 2 B&W 601 S3 som nye baghøjtalere

Hvorhenne og til hvilken pris?

mvh

joje_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt den her:
http://www.technikdirekt.de
Jeg betalte med Amex, kan ikke anbefales så skal man sende en fotokopi/jpg og en kopi af et id kort. Så betal med visa.

Jeg fik den tilsend som almindelig pakke, yamaha's standard kasse pakket ned i en anden kasse med store plastiklommer uden om. Det virked som om at kassen var behandle godt. Med disse plastiklommer så kan den godt tåle at der bliver kastede lidt med den.

Håber det var svar nok.

/joje_dk
Til top Vis joje_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joje_dk

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

niller111 skrev:

Med B&W højtalere ville jeg holde mig væk fra Denon.

Hvorfor ?

Jeg har selv et sæt B&W DM604S1 og overvejer at købe Denon 3805 recieveren.

Så jeg vil meget gerne vide hvorfor du mener det er en dårlig kombination, og hvad du evt. ville foreslå istedet for.

Hilsen Søren Reinke
Til top Vis Dykker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dykker Besøg Dykker's Websted

niller111
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Søren skrev :

Jeg har selv et sæt B&W DM604S1 og overvejer at købe Denon 3805 recieveren.

Så jeg vil meget gerne vide hvorfor du mener det er en dårlig kombination, og hvad du evt. ville foreslå istedet for.

- B&W og Denon er kendt for en ikke specielt behagelig diskant og lys lyd - der er noget agressiv i det - eg vile se på Pioneer, Yamaha eller Marentz - Mit valg på Yamaha var betinget af prisen - og jeg har ikke fortrudt.

mvh Niels

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Helt klart denon'en.. jeg har selv en Denon 3803 og er meget tilfreds. efter min mening er den yamaha'erne overlegen på næsten alle punkter især på lyden og kraftoverskud...

min erfaring er: hold dig fra yamaha, bare min mening...

Nicolai

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

niller111 skrev:
- B&W og Denon er kendt for en ikke specielt behagelig diskant og lys lyd - der er noget agressiv i det - eg vile se på Pioneer, Yamaha eller Marentz - Mit valg på Yamaha var betinget af prisen - og jeg har ikke fortrudt.

Jeg har hørt mine B&W DM604S1 godt nok med en NAD forstærker, men jeg synes ikke diskanten var grim og da jeg i hifiklubben hørte et sæt B&W DM60x surround sæt på en 3805 fra denon var lyder ikke ubehagelig.

Bortset fra det er det digitalt udstyr, så lidt fiflen med tonekontrollen er tilladt :)

Til top Vis Dykker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dykker Besøg Dykker's Websted

niller111
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Dykker skrev :

- Jeg har hørt mine B&W DM604S1 godt nok med en NAD forstærker, men jeg synes ikke diskanten var grim og da jeg i hifiklubben hørte et sæt B&W DM60x surround sæt på en 3805 fra denon var lyder ikke ubehagelig.

Jeg skrev mit oprindelige indlæg på baggrund af mine erfaringer med en mindre Denon model - og det ville da være sølle hvis en receiver der koster 5 gange så meget og er 1. generation nyere lød ens - Men når det er sagt, så kan NAD og Denon overhovedet ikke sammenlignes - B&W og NAD = fin kombination, Denon og B&W mindre heldig (hvilket ihvertfald nogle i Hifiklubben er villige til at indrømme)

Jeg vil ikke hæve min Yamaha 1500 op til et niveau, hvor den ikke hører hjemme - der er stadig tale om japanerlyd, men med B&W højtalere passer lyden mig væsentligt bedre end med Denon - diskanten er ganske simpelthen langt bedre. Men hvis du er parat til at smide 10.000 ville jeg nu nok kigge på Pioneer eller Marantz - Mit valg af Yamaha var som sagt betinget af pengepungen - og til 5600 mener jeg den er et fund - til gengæld ville jeg ikke give 8000 eller hvad der nu var før prisen for den.

mvh Niels

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

niller111 skrev:

Jeg skrev mit oprindelige indlæg på baggrund af mine erfaringer med en mindre Denon model - og det ville da være sølle hvis en receiver der koster 5 gange så meget og er 1. generation nyere lød ens - Men når det er sagt, så kan NAD og Denon overhovedet ikke sammenlignes - B&W og NAD = fin kombination, Denon og B&W mindre heldig (hvilket ihvertfald nogle i Hifiklubben er villige til at indrømme)

Ja en NAD enhed vil jeg aldrig havde, godt nok er indmaden det vigtige men NAD's plastic front er for afskyelig til jeg vil havde det.

niller111 skrev:

Jeg vil ikke hæve min Yamaha 1500 op til et niveau, hvor den ikke hører hjemme - der er stadig tale om japanerlyd, men med B&W højtalere passer lyden mig væsentligt bedre end med Denon - diskanten er ganske simpelthen langt bedre. Men hvis du er parat til at smide 10.000 ville jeg nu nok kigge på Pioneer eller Marantz - Mit valg af Yamaha var som sagt betinget af pengepungen - og til 5600 mener jeg den er et fund - til gengæld ville jeg ikke give 8000 eller hvad der nu var før prisen for den.

Kan du ikke sætte ord på hvorfor B&W og Denon har en dårlig diskant.

Jeg har også kig på Pioneers 2014 og Yamaha 2500, mit største problem er at man ingen steder kan prøve alle 3 på samme højttaler sæt :-(

/Søren

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes