Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 14:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Surround og stereo fra Gærum! *Billeder* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Haløjsa derude

Så har jeg langt om længe fået surround

Lidt specs på udstyret (tryk på produktets navn for at blive linket videre):

Surround setup

Højttalere:
Micropod 5.1 Surround (sølv) sæt. Spiller fint i film, men det holder altså ikke i stereo Men er fuldt ud tilfreds med sættet, og fik det også til 2000kr som nyt.

Receiver:
Pioneer VXS-D814-S. Købt i Tyskland for 2200kr, så den er jeg fuldt ud tilfreds med til de penge. Den er fyldt med funktioner, og så har den jo mikrofon, så det kan ikke være nemmere. Jeg havde før en Pioneer VSX-714-S, men solgte den og købte denne istedet da den havde mikrofon - og WOW for en forskel! Det lyder så meget bedre med, men nu fik jeg nok heller ik indstillet den 714'er helt rigtigt i sin tid

DVD-afspiller:
Pioneer DV-470. Udemærket dvd-afspiller - fik den 600kr billigere som ny, så det var ligeledes et rigtigt godt køb til pengene. Har ikke brug for mere, da jeg er tilfreds med billedet som det er nu, så den er fin til mig.

TV:
Phillips 32PW6408. 32" 50hz flat. Det er købt i Elgiganten på tilbud til 4000kr, så igen - et udemærket køb til pengene

Kabler:

QED AV 2105 scartkabel. Det første og eneste scartkabel jeg har haft, så kan ikke sige så meget om kvaliteten, men tror jeg vil prøve et dyre for at se om der er synlig forskel Det er dog klasser over standard kabler.
BANDRIDGE PGD481 koaxial kabel imellem receiver og dvd. Igen - har ikke prøvet andre kabler, men er tilfreds med dette. Tror dog jeg vil prøve et andet og dyre kabel for at se om jeg kan høre forskel.
Std. "lakrids" signal kabel mellem computer og receiver.

Stereo setup

Højttalere:
Cerwin Vega! CLSC12. Udemærket fest (og bass) højttaler. Har haft et par AL1000 i mellemtiden, men det blev for stort til mit værelse, så er ganske tilfreds med størrelsen nu Overvejer dog et sæt Dali Concept 10 højttalere når feriepengene går ind

Forforstærker:
NAD 106. Har lige købt en brugt NAD 114, da den passer bedre i design, og så får at prøve at høre denne også Men er generelt tilfreds med forforstærkeren (NAD 106) men savner fjernebetjeningen, så køber nok en forforstærker med remote i nærmeste fremtid.

Effektforstærker(e):
Nad 216 THX. Strømstærk og god THX certificeret effektforstærker. Har lige afsluttet en handel med endnu en NAD 216 THX, så den anden har en kammerat at snakke med. Så bliver effekten boostet fra 2 x 125 til 2 x 400W i 8 Ohm, så håber det vil give li´dt mere skub i bassen

CD-afspiller:
Sony CDP-690. Udemærket, men gammel afspiller. Vil gerne have en NAD for at holde stilen, men nu må vi se hvad økonomien er til

Kabler:

Black Rhodium First Base 1,0 m signal kabel mellem forforstærker og effektforstærker. Udemærket kvalitets kabel. Dette bliver dog skiftet ud senere når jeg modtager et Audio Quest Diamondback 1,5m signal kabel som skal sidde mellem de to effektforstærkere og forforstærkeren. Håber det kommer inden weekenden Black Rhodium kablet skal så imellem cdafspiller og forforstærker, hvor der nu sidder et ganske alm. "lakrids" kabel som midlertidig løsning
Endnu et kabel er på vej (sammen med en ny mp3afspiller), men kan ikke huske hvilket, da det Taralabs Prism300i som jeg havde bestilt var udsolgt, så smed de bare et dyrer et i - tror måske det var et af de QED kabler de har fået i hifiklubben. Men det skal i hvertfald imellem Receiver og TV

Endeligt billeder

Så var der lidt billeder at hygge sig med. Det skal lige siges at jeg skal have malet i weekenden, og så bliver der sandfarvet eller grå - ved jeg ikke endnu, så derfor alt rodet og komoden ryger også ud Desuden bliver TV border skiftet ud med et originalt og jeg skal have et rack til mit stereo. Udover det skal højttalerne flyttes over på hver side af computer bordetm, hvor de stod før - det lyder trods alt bedst når man sidder foran computeren. Det gule tæppe og sengen bliver også skiftet med en grå seng og et plastioc underlag

Cr4Sh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo rigtig godt 

Glæder mig til at se billeder af min gamle 216 effekt plus alt det andet lækre udstyr  du har

undskylder igen for ventetiden på 216'eren...

divorcy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Det lyder da fint, glæder mig til at se billeder...

Hvordan lyder det Micropod højttalersystem ellers. Det er jo ikke så stort af udseende ihvertifald, men ser ret fiks ud ellers...

2 stk 216 brokoblet, og et par cw... Så kan der vist komme lidt gang derinde, kan der ikke...?

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

En af mine kammerater havde 2 x 216 brokoblet på et par Dali 909 .. der var også fest i gaden skal jeg hilse og sige !

Så på CW må det da gå hen og blive ret brutalt .. ellers fint udstyr du har samlet dig der, det kan du jo godt være stolt af =)

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Lyder da interessant!!

Men venter med yderligere kommentarer indtil der kommer billeder på....

Hygge....

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Cr4Sh skrev:
Det lyder jo rigtig godt 

Glæder mig til at se billeder af min gamle 216 effekt plus alt det andet lækre udstyr  du har

undskylder igen for ventetiden på 216'eren...

Ja billederne kommer i dag / aften når jeg har fået hørt lidt musik - din effekt plus de nye Diamondback (og kable fra hifiklubben til Tv'et) skulle gerne alt sammen komme idag:) Så skal der lyttes...og tages billeder

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

divorcy skrev:

Hej

Det lyder da fint, glæder mig til at se billeder...

Hvordan lyder det Micropod højttalersystem ellers. Det er jo ikke så stort af udseende ihvertifald, men ser ret fiks ud ellers...

2 stk 216 brokoblet, og et par cw... Så kan der vist komme lidt gang derinde, kan der ikke...?

Det lyder rigtgit god ja Micropod sættet er jeg meget tilfreds med, det spiller rigtigt godt i surround - nøøøj hvor har kill bill vol1 fået helt ny top status i min samling Men tror jeg vil opgradere front og center højttalererne til de ny SE modeller - de er, ligesom prisen, dobbelt så gode Og ja de 2 x 216 er købt til fest og fordi jeg stadig er i de unge år og vil derfor gerne høre musikken HØJT

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Azo^ skrev:

En af mine kammerater havde 2 x 216 brokoblet på et par Dali 909 .. der var også fest i gaden skal jeg hilse og sige !

Så på CW må det da gå hen og blive ret brutalt .. ellers fint udstyr du har samlet dig der, det kan du jo godt være stolt af =)

Jeg ender garenteret med at skulle ha byttet diskanterne

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Og ja billederne kommer...bare rolig! En af mine kammerater kommer over efter skole - så får vi lige taget nogle billeder

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Der er altså blevet taget billeder, men vi kan ikke finde usb kablet som skal bruges til overførslen Men imorgen regner jeg med de kommer online

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej Snowmann

Lyder ganske brutalt for det lille Gærum. Selv Close-tårnet må ryste når du fyrer maskineriet helt af

Ser frem til de gode billeder..........

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Så er der billeder til folket

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Du trænger til at få rydet op du gamle, ellers er der sikkert knald på til hverdag og fest!

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hehe jamen det er der. Har dog fundet ud af at de to 216'er ikke skal stå over på hinanden :P Den øverste slukkede og da jeg ville ta ved den - for at flytte den - blev jeg nød til at give slip igen...DAMN den var hot

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

SnowMann skrev:
Hehe jamen det er der. Har dog fundet ud af at de to 216'er ikke skal stå over på hinanden :P Den øverste slukkede og da jeg ville ta ved den - for at flytte den - blev jeg nød til at give slip igen...DAMN den var hot

Er det sundt ?

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Ja det må jeg sige....jeg er da imponeret....

God indretning med både stereo og surround!

FEDT anlæg også....er helt vild med NAD's klassikere....Nice!

Prøv at tage nogle billeder når du har fået ryddet lidt op...giver et bedre helhedsindtryk....men ellers flot

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

uha - det var godt nok mange ting presset ind på et lille rum  det er jo flot, men får du ikke ondt i øjene af at side så tæt på, mener at man anbefaler at man skal sidde 2,5 * fjernsynets bredde fra billedet - og det ser da næsten ud til at du kommer til at sidde klods op af tv'et 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hvidløgspebber fra Santa Maria?

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

det er jo fino og very nice - men jeg undrer mig nu godt nok over, at så man har sat 32" tv op, og så sidder men lige knap og nap, 1½ meter fra skærmen - er det ikke anstrengende at sidde så tæt på ?
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke man sidder for tæt på 

Der er desværre sket store endringer i mit liv, som forudsager salg af næsten det hele. Men ikke mere snak om det. Det hører salgs sektionen til.

Derfor bliver der ikke gjort mere ved det, men skal nok få taget billeder når jeg er kommet af med det meste.

Det er ikke sundt at de stod ovenpå hinanden, men de har ikke taget skade af én gang. Den ene står på gulvet nu.

Og det er pizza kryderi

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes