Forfatter |
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 17 April 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg havde længe gået og haft lyst til at renovere hele mit værelse og dermed gøre noget ordentlig ud af mit setup. Jeg er på SU, så pengene er begrænset, men jeg ville bare have det bedste ud af det setup jeg har, som jeg kunne.
Jeg gik så igang med renoveringen i marts måned. Jeg havde hele tiden villet lave noget med mine højtaler kabler, så de var helt skjult. Jeg blev så enig med mig selv om, at jeg ville have mine kabler til at være skjult i væggen.
Væggene blev så skrællet, da der alligevel skulle nyt glasvæv på. Jeg gik så igang med at få lavet mit projekt med at få skjult kablerne (beskrevet længere nede i indlægget). Derudover fik jeg lagt trægulv på, da det kun ser pænere ud synes jeg. Ved godt, at det måske ikke er det bedste valg med henblik på lyden i nogle sammenhænge, men sådan blev det.
Ligesom, at jeg ville have skjult højtalerkablerne, så det så så enkelt ud som muligt, ville jeg også have det på samme måde med mit anlæg, derfor gik jeg igang med at søge og lede efter alle hylder mulige, hvor jeg så kom frem til mit valg, som blev VM Acoustics hylde (kan ses på billederne).
Da mit værelse er ret begrænset, er der desværre langt fra muligheder for at lave det setup, som jeg godt kunne ønske mig. Dette må vente til jeg flytter på et tidspunkt.
Men her er ihvertfald mit forløbige resultat. Håber at få nogle kommentarer.
http://05marts2005.homepage.dk/
|
Til top |
|
|
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 17 April 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser nice ud... især kabelføringen til højtalere...
hvad med bilede? fjernsyn eller computer, eller hvad er planerne der? en oversigts tegning kunne være rar... hvor stort er værelset? og lad os få nogle billeder af sweetspot.
mht kablerne foran suben, så vil jeg foretrække at man fjernede den nederste "skygge"liste og lagde en hvid kabelbakke istedet... men nu er jeg jo også specielt glad for kabelbakker __________________ Mit Grej
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som sagt kun lige midlertidige billeder, indtil jeg får det sidste på plads, bl.a. med centerhøjtaleren. Så kommer der nye billeder af hele rummet og oversigts tegning osv.. (får lige opdateret siden med information om billede - TAK )
Værelset er kun på små 9 kvadratmeter, så derfor har jeg været lidt nødsaget til at starte med dette setup. Det er selvfølgelig også tilpasset til min nuværende økonomi..
Ang. kablerne foran sub'en, så ved jeg ikke helt hvad jeg gør endnu, jeg går stadig og spekulerer over det. Jeg er ikke så glad for kabelbakker
|
Til top |
|
|
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
Sendt: 17 April 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det lige, at du har fået kablerne ind i væggen? __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Jeg har renoveret hele værelset.. Da jeg var inde ved de rå betonvægge, udfræste jeg en rende til kabelbakkerne, som de kunne ligge i. Renden blev lavet dyb nok til, at jeg kunne spartle udover, så de var helt dækket.
- Inden udfræsningen havde jeg selvfølgelig markeret, hvor højtalerne skulle sidde, så jeg var sikker på at de fik den rigtige højde. I hver ende af kabelbakkerne borede jeg så et hul, stort nok til at kablet kunne gå igennem. I hullerne satte jeg så dyvler, som sad i hele tiden, mens bakkerne blev spartlet ud, og der blev lagt glasvæv på. (inden jeg monterede kabelbakkerne i væggen trak jeg en tynd snor igennem, som jeg kunne bruge til at hjælpe højtaler kablet igennem bakken med, når det var færdigt).
Jeg håber, at det kunne hjælpe..
|
Til top |
|
|
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
Sendt: 17 April 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh, sikke en imponerende indsats :)
Konklusion: Ikke noget jeg nogensinde vil komme i nærheden af at lave. Men flot ser det bestemt ud, hehe __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal altså siges, at billederne på siden kun lige er meget midlertidige, siden bliver opdateret med nye billeder inden for længe.. Og projektet stadig er igang, det er kun første opdatering..
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siden er blevet opdateret med nye billeder!!!
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 18 April 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker måde at holde kablerne ude af syne på! Det har bestemt sine fordele når man skal trækkes med at have anlæg på så forholdsvis få kvadratmeter. Imponerende hvordan du har udnyttet pladsen  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|