---------------------------------------------------------- -------------------------------------
Indhold:
- Setup liste
/// Side 1
- Basis-anlæget
/// Side 1
(13/06/2005)
- Supra kabler & JVC TV
/// Side 2
(02/07/2005)
- På tide med en update
/// Side 2
(21/11/2007)
- Jamo C809 + Primare A30.5 + Pioneer DV600AV-S
/// Side 2
(21/01/2008)
---------------------------------------------------------- -------------------------------------
Udstyr:
- Højtalere: Jamo C809 (Apple)
- Receiver: Marantz SR7500
- Effektforstærker: Primare A30.5
- DVD: Pioneer DV600AV-S
- Musik-afspilning: High-end HTPC
- TV: LG 37LC3R
Kabler:
- HTPC lyd -> Receiver: Supra Trico (MP-8 + PPSL stik)
- DVD lyd -> Receiver: Supra Trico (PPSL stik)
- HTPC billede - > TV: Tech+Link XS DVI-D -> HDMI
- DVD billede -> TV: Supra HDMI kabel
- Receiver -> Effektblok: Supra EFF-ISL bi-amp kabel (PPSL stik)
Andet:
- Spikes/fødder: VT Feet
- Spectral CR11140 TV-bænk
Indkøbslisten: - CI Audio VDA2 + VAC1 (DAC og PSU)
- Primare PRE30
- Jamo C80CEN + Jamo C80SUR
- Blu-ray
- Yamaha RX-V3800 Titanium
Jamo C809 + Primare A30.5 + Pioneer DV600AV-S, 21/01/2008:Nå, så skete der igen lidt markante ændringer i setup'et.
Jeg har i længere tid godt kunne tænke mig at tage et skridt op hvad angår højtalere.
Jeg har været meget glad for mine Jamo E875'ere, og var derfor helt frisk på at købe Jamo igen.
Jeg kastede mig ud i det og bestilte Jamo's nye topmodel (hvis man ser bort fra R909), nemlig C809. De ser sådan her ud:

Det er nogle store højtalere, og for at de ikke skulle få for lidt at leve af har jeg også indkøbt en Primare A30.5 (5 x 120W), som jeg bi-amper så jeg har 240W pr. kanal.

Den er sat til Marantz'en med Supra EFF-ISL bi-amping kabler med PPSL stik i alle ender.
Ligeledes skiftede jeg mit Supra PLY5.4/S bi-wire ud med et PLY5.4/S bi-amp kabel. Det hele handlet som AV-Connection som altid.
Man kan måske fornemme at jeg synes Supra laver rigtig lækre kabler til prisen ;)
Jeg er kanon glad for min HTPC hvad angår musik afspilning, næste opgradering dertil bliver nok i form af en DAC, i stedet for at bruge Marantz'ens DAC.
Derimod synes jeg det var noget værre bøvl når der skulle ses film derpå. Bestemt kunne det lade sig gøre med et godt resultat, men jeg er nu gået tilbage til en helt almindelig solid afspiller.
En Pioneer DV600AV-S:

Jeg har jo desværre ikke længere surround, men det er planen at der skal også skal indkøbes matchende center og baghøjtalere med tiden. Det var også derfor jeg valgte A30.5'eren, da jeg stadigvæk har en kanal ledig derpå til center højtaleren.
Jeg har skudt nogen billeder, kig løs...

Tager gerne imod spørgsmål :)
Næste ønske på listen kunne være et større rum så højtalerne kunne få noget mere luft....
På tide med en update, 21/11/2007:Puha, godt nok lang tid siden jeg har ændret noget herinde... Nå, men er flyttet og der er da kommet lidt nyt til. Er siden da også blevet branchemedlem

(sælger i Expert).
Der er et par ting på ønskelisten der gerne skulle komme i løbet af foråret, Sony W3000 eller X3500 (svært valg), noget Pioneer DVD, SR7500'eren kunne godt blive skiftet ud med en SR7002, og sidst men ikke mindst en effektforstærker (ikke fordi der er brug for det, men satser på snart at rykke hjemme fra og så kunne den jo blive handy ;))
Nå, men sådan ser det ud nu:

Mit LG fjernsyn... Er faktisk ikke så dårligt som man gør LG til. Dog står det til hurtigst muligt udskiftning, da jeg utrolig gerne vil have et Sony.

En Philips SRU9400... Fungerer over alt forventning. Satser på at få fingre i SRU8015 inden ikke så længe.

Sidst men ikke mindst - min rodekasse med diverse overskudskabler =)
---------------------------------------------------------- ------------------------------------
Supra kabler og JVC TV, 02/07/2005:
Så er der blevet købt nye kabler hjem, der skulle udskifte mine Tara Labs Nexa på henholdsvis fronthøjtalere og centeren.
Valget faldt på Supra PLY Bi-Wire (PLY 3.4/S + PLY 2.0) fra AV-Connection.
Kablerne er igang med at blive spillet til og i mellemtiden vil jeg ikke snyde jer fra et par billeder:
... kan lige nævne der også er bananer på forstærker-siden og at de er magen til dem på billederne. Lækkert!
Og så er der sket endnu et stort skridt. Mit gamle grimme Lumatron 28"
16:9 er blevet skiftet ud. På arbejdet var vi ved at rydde ud på vores
lager af fjernsyn og jeg valgte så at slå til.
Jeg har købt dette JVC AV-32T35SPE for en sum af 3000,- på mit abrjede da vi ryddede op på lageret - normalprisen var 7999,-.
Jeg er MEGET godt tilfreds og har virkelig fået "value-for-money" for 3000,-.
Kæmpe forskel i forhold til mit gamle TV, og det kan kun blive bedre med ny DVD-afspiller om en måneds tid.
---------------------------------------------------------- ------------------------------------
Første post, 13/06/2005:

Lige et billede over "fronten" af bio'en...

Close-up af venstre fronthøjtaler

Close-up af subwooferen. JBL E150P, på udseende matcher den mine Jamo'er meget godt. Jeg bruger den dog udelukkende til film.
Der er lidt for meget bulder-bass over den, til den kan bruges til musik.
Nu har mine Jamo'er heller ingen problemer med at smide nok bass ud i rummet, så til stereo er subwoofer overkill ;)
Men skiftes skal den nok...

Close-up af højre surround-speaker

Close-up af venstre surround-speaker

Close-up af TV'et... Et Lumatron 28" 16:9... Købte det på arbejdet for
1000,- og til den pris er det helt fantastisk. Det skal dog skiftes ud
med noget i en helt anden klasse ;)

Min SR7500 og en Technica DVD-afspiller. Købte DVD'en for 200,-
(normalpris omkring 800,- vist nok), igen på arbejdet. Den står også
til en udskiftning med en Marantz DV6500 hurtigst muligt.

Close-up af SR7500... Lækker receiver...

Og så lige sofa-rækken :p... "Bunden" af sofaen kan trækkes ud, så der også er godt med benstøtte til når der ses film.
Kom med lidt kommentarer :)