OPDATERET 11-08.2008 (side 6)
SIDE 1 Øverst (opdateret 23-01-2007)
SIDE 1: Opstart på projektet - At bygge BIO
SIDE 2: Undervejs billeder + lidt detalje billeder
SIDE 3: Projektet er færdigt - Det endelige resultat + Screen dumps
SIDE 3: Nu med nyt grej, og vinyl :-)
SIDE 4: Nyt software....
SIDE 5: Lidt nye billeder af detajler i biffen ved lærredet
SIDE 5: Nyt indgangsparti og ny reol.
SIDE 6: Nyt medlem af familien (SVS sub)
---------------------------------------------------
Jeg synes det var på tide at opdatere, indledningen på denne tråd lidt. Der er jo sket meget, siden jeg, for godt 2 år siden begyndte Byggebioen.
De efterfølgende billeder skal som et indblik i den aktuelle status. Det at have en hjemmebio, må vel kategoriseres som et evigheds projekt
. Der skal nok ske noget mere hen af vejen....
Første et par billeder forfra og bagfra.....

Herligheden set fra bagerste række. Jeg må sige indretningen begynder at følge med den skønne oplevelse. det er at sidde herude.

Sådan tager det sig ud fra den side, hvor alle stjernerne udfolder sig på lærredet.
-----------
Lidt grejbilleder er jo et must herinde, så her er et par stykker

Først et lille blik på racket, som leverer oplevelsen. Synes faktisk det gør sig ganske udemærket. Men man kan jo altid ønske sig lidt mere.... større bedre smartere hurtigere og ikke mindst dyrere.
Lyden: Filmsiden er jeg helt tilfreds med p.t. Der er en rigtig god rumfornemmelse, og definering af hvad der sker i lydbilledet. Den sidste bund mangler stadig, da budgettet endnu ikke har tilladt en sub. 604'erne Giver dog et ganske godt spark fra sig efter min mening.Til gengæld mangler jeg for alvor noget på stereo-siden. Der er dog et længerevarende projekt i gang andetsteds i huset. Når der bliver bevilget penge, sker der nok noget seriøst på den front.

Lige et billede af projektoren. Jeg er vild med den projektor (4805). Den har ikke de vildeste specs, men billedmæssigt glæder jeg mig over en dejlig farvedybde, samt en meget naturtro farvegengivelse. Hver sin smag, og ja der findes sikkert lækre ting som overgår den med klasser... Jeg siger "hellere den her, end LCD som efter mening opleves lidt som Loudness på billedsiden" (
nu får jeg klø).

Jeg ved ikke om samlingen indgår under grejet, men på den anden side, hva skal man med en hjemmebiograf hvis ikke man har noget at se i den.

Lidt at peje på tingene med. I baggrunden ses mit fortrukne "sidde og peje sted"
---------------------------
Så er der lige plads til et par stemningsbilleder

Fronten med lidt gardin i baggrunden.

Et enkelt billede af pynten. Ja på hylden står det er en vigtig lille dims. Babyalarm er uundværlig når man ser film....
Alt for denne omgang.
Specs på herligheden ses lige herunder. Og selve arbejdet med tilblivelsen kan ses på de efterfølgende sider.
Musashi
--------------------------------
08-11-2005
Jeg kan se jeg slet ikke har lavet en oversigt over dimserne, så er er lige en oversigt:
Fronter: B&W 604S3
Center B&W LCR600S3
Bag: B&W 602S2
Sub: SVS PB10-NSD
Højtalerkabler: Fronter: Vdh Clearwater biwire Center/Bag:Taralabs Omni
Digital coaxial kabel : AudioQuest VDM-Xr
Surround forstærker: Yamaha DSP A2
Dvdafspiller: Yamaha DVD-S657
Projektor: Infocus 4805
Lærred: Lissau Fastramme 92" Satina 1000 Gain 1.0
----------------------------------
Ja så er der launch på det sjoveste projekt endnu for mig. Jeg har det sidste lille år gået og rodet med at renoveret vore "nye" hus. Nyt alt muligt osv. Nu er jeg kommet dertil hvor chefen herhjemme er gået med til, at lave to rum i tilbygningen til hjemme bio. Jubiiiiiii!
Der er lidt tid endnu inden jeg for alvor kan sætte mig til rette i sofaen og nyde en film.
D-dag ser rummene sådan ud

Herefter er jeg så gået i gang med, at rive ned, så der kan blive noget plads ;-) Rummet efter væggen er taget ned er 3,5 X 5,75

Kan lige her indføje at jeg kigger på projektor til bio'en, og har set mig varm på en Infocus 4805, samt en 92" tommer fastramme fra lissau. Uhm jeg glæder mig.