Forfatter |
|
claust Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er så småt ved at have samlet mit standard-'sæt', der kommer til at bestå af;
- Philips 37PF9830 Flat TV - Philips DFR9000H reciever - Philips DVDR9000 HDD recorder (mangler endnu) - Canton CD4.25 Surround Højttalersæt.
Flere billeder følger, lægger lige ud med et billede af monteringen af TV' et

Her billede der der viser montering af center speaker

Subben er placeret i hjørnet, den er lidt større end forventet da jeg bestilte på nettet :-)

Canton CD100 gulvhøjttalere og Philps DFR9000 recieveren

Reolen fra en anden vinkel. Kablerne bagved er ikke ordnet endnu, da der skal monteres HDMI kabler til TV' et, og SCART og Component skal fjernes. Så hvis nogen mangler 10m kvalitetskabler så sig til :-) (Scart 10m, 3m, Component>DVI 10m)

Baghøjttaler setup

Der er opsat kabelbakker hele vejen rundt, på nær fra højre baghøjttaler til muren (vinduespartiet), hvor kablet er monteret med limpistol. Kablerne fra TV og til kabelbakken er ført gennem muren til rummet bagved - det passer heldigvis med at det er bag et skab i rummet bagved :-)
Jeg havde købt en RC9800i fjernbetjening fra Philips også, men den blev jeg ikke rigtigt venner med, så den er afsat igen. Remoten der følger med TV' et kan programmeres så den kan styre Reciever og optager, når den kommer engang i marts...forhåbentligt :-)
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en passende overskrift du har valgt 
Glæder mig til at se nogle flere billeder. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen synlige ledninger FLOT
Flere billeder og beskrivelser TAK
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lækkert når ikke kan se nogle ledninger overhovedet... flot
|
Til top |
|
|
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Claust!
Flot ! Jeg har jo henad det samme, bare med DVP 9000 og mindre Canton-system. Må sige det flot, og GLÆDER mig til at se mere. Fortæl noget mer om de usynlige ledninger, kabler og hva med den store bedino??
Vis og fortæl MERE !!!
Go søndag!
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der seperat tuner gemt , eller hvad gør du med alle tilslutningerne???
Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
claust Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye billeder lagt op
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo lækkeret ud !
Men din center sidder jo alt alt for langt nede !?!
Det vil give dig et bedre lyd billede hvis du flyttede den op under tvet.
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sg stil.....i alle tilfælde hvad angår design ;-)
Det er et virkelig lækkert tv du holder dig, har selv haft kigget på det, men synes ikke rigtig "tiden" var der til det.
Michael
|
Til top |
|
|
claust Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Det ser jo lækkeret ud ! Men din center sidder jo alt alt for langt nede !?!
Det vil give dig et bedre lyd billede hvis du flyttede den op under tvet. |
|
|
Prøvede skam også først med en højere placering, men det havde en for lav WAF *g*. Desuden må jeg så efterfølgende konstatere at det ser pænest ud som det er, og lyden ikke er afgørende anderledes. Fra alle siddepositioner er der direkte udsyn til hele center højttaleren.
|
Til top |
|
|
jbnystrup Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser lækkert ud.
Korrekt som Torkild skriver, at din center skal højere op, også selvom det måske ikke passer din kone. Du vil meget bedre kunne fornemme dialogen komme fra billedet på den måde. Hvis fjernsynet har indbyggede højttalere, kunne du måske bruge dem som center. Det har jeg selv gjort i et tidligere setup. Det kan fungere fint, men kræver jo lidt viden mht omskifter mellem højttalere, impedans osv.
Jeg synes måske, dine fronthøjttalere står lidt for langt fra hinanden i betragtning af hvor tæt lyttepositionen er på.
En lille illustration på den ideelle lytteposition.

Har du eksperimenteret med placering af sub'en? Jeg kunne forestille mig, det var bedre, hvis du vendte membranen ind mod væggen frem for mod lytteren.
VH Jakob
|
Til top |
|
|
claust Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt er jo et kompromis mht. til lyttepositioner, for der vil altid kun være én ideel position i et givent setup. Vi har op til 6-7 siddepladser ved sofabordet.
Jeg er ikke super-fanatiker hvad angår placering m.v., for mig er det lige meget værd at anlægget ser flot ud og giver bedst mulig lyd og billede med så mange krav om placering m.v. overholdt. Men som sagt, altid et kompromis :-) Kunne ikke selv drømme om at placere høttalerne midt på væggen tættere på TV' et, når de nu gør jobbet fint hvor de står, og samtidig er mest muligt af vejen. Tror måske endda også jeg ville føle de kom for tæt på sofaen på den måde.
Men anyway, jeg er _ikke_ ekspert på området, og kan dårligt høre forskel på det ene højttalerkabel frem for det andet. Men er glad for jeres input, misforstå mig ikke! :-)
Mht. til subben er den vist kun lavet til at stå på den måde, idet alle tilslutninger og knapper er monteret på bagsiden, ikke i bunden.(?) Det du mener er at hvis den peger mod væggen bliver retningen mere diffus eller?
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 04:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle også lige til at "vade" lidt i det m.h.t. højtalerplacering, men når du nu er glad for det som det er, og godt ved at det kan gøres bedre, er alt jo i skønneste orden.......det ser stilfuldt ud.
TV´et hænger lige en tand for højt efter min smag.
|
Til top |
|
|
claust Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Skulle også lige til at "vade" lidt i det m.h.t. højtalerplacering, men når du nu er glad for det som det er, og godt ved at det kan gøres bedre, er alt jo i skønneste orden.......det ser stilfuldt ud.
TV´et hænger lige en tand for højt efter min smag.
|
|
|
Det er jo det - som sagt kunne _jeg_ ikke høre den store forskel med centeren placeret højere, og når konen er glad...
TV' et er placeret efter Philips anbefalinger i højden. Jeg synes egentligt det sidder perfekt, midten af billedet svarer til øjenhøjde når du sidder i sofaen.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo altid nogle kompromiser, specielt når det er et rum der også skal fungere som dagligstue. Det er jo noget nemmere hvis man har et rum der kun skal bruges til hjemmebio, så kan man gå efter den optimale placering uden hensyn til udseendet.
Det vigtigste er jo, at du/I har fundet et kompromis som fungerer godt for jer, og det lyder jo sådan! Og resultatet ser jo meget stilet ud  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
jbnystrup Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
claust skrev:
Mht. til subben er den vist kun lavet til at stå på den måde, idet alle tilslutninger og knapper er monteret på bagsiden, ikke i bunden.(?) Det du mener er at hvis den peger mod væggen bliver retningen mere diffus eller?
|
|
|
Ja, jeg kunne forestille mig at du ville få en mere diffus lyd ved at rette den ind mod væggen. Samtidig ville du måske fremhæve de laveste frekvenser og dæmpe de højeste på den måde. Men som alle kæmper med, er der ikke en opskrift på placering af sub. Det er forskelligt fra rum til rum og lyden er i særdeleshed meget forskellig afhængig af lyttepositionen.
|
Til top |
|
|