Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 08:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Yamaha og Minipod 6.1 - **UPDATE**14/3-06 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nisted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Opdatering længere nede på siden...

Hej med Jer,

Nu syntes jeg det var blevet min tur til at vise hvad jeg gemmer på... Kom gerne med ris/ros

Mit setup i stuen:

• Yamaha RX-V640RDS 6.1
  • Medion DVD med DivX (har ikke modelnummeret)
  • PS2
  • HTPC med MCE
  • 2 x Blueroom Minipods som front
  • 3 x Blueroom Micropod SE som bag
  • 1 x Blueroom Cinepod som center
  • 1 x Blueroom Basstation Subwoofer 
  • Alfaview 37" Deluxe LCD
  • OneForAll Mosaic LCD-touchscreen remote

Setup fra "sweetspot"

Her fra en anden vinkel så man kan se placeringen af sub'en

Placering af baghøjttalere

Closeup af amp+dvd. Medionafspilleren er egentlig indkøbt til soveværelset, da den kan afspille DivX/Mpeg 4 så det var muligt at se optagelser fra HTPC'en i sengen Desværre er min Yamaha DVD i stuen ståt af, så der måtte laves en omprioritering. Den klarer egentlig opgaven udemærket, så venter med at købe ny dvd til HDMI afspillere kommer ned i et fornuftigt prisleje...

Amp'en er min første sourround løsning, og er egentlig godt tilfreds med den. Kunne godt bruge lidt mere kraft, men kommer fra en stereo-løsning med en Yamaha AX-1050 som hjertet, så det er jo et trin ned af stigen...

Da vi flyttede til den nye lejlighed var aftalen at mine store sorte vega'er skulle ud, og da fruen var dybt forelsket i Mini pod'erne var det den eneste mulighed jeg havde for at få lov til at sætte 7 højttalere op i stuen Lyden er faktisk meget klar i mini pod'erne og med Bassstation er bunden også helt fint med.

PS2 skal man ha'  Den kører ik så ofte men er god til at underholde mindre søskende... Det er desværre den helt gamle model som larmer som ind i H****** Ovenpå recivere til remote til HTPC.

HTPC'en er efterhånden ved at virke som den skal... Købte en billig barebone, og skiftede blæseren i PSU'en og så er den faktisk så stille som man kan ønske sig.. Ellers det sedvanelige: 200gb hdd, tv-tuner MCE remote osv...

Centeren: det er så en Micro pod SE.  Den klarer til nød opgaven, men satser på en opgradering til Cinepod SNAREST!

Baghøjttalerene (3 stk) er også Micropod SE, og her er denne højttalere noget bedre til formålet.  De lyder godt i modsætningen til den normale Micropod...

Lige et billede af kabel-indianeren bag amp'en. Component til tv fra dvd og optisk til amp. PS2 optisk til amp og HTPC optisk til amp. de standard kabler der sidder i i bunden af amp er til mp3-afspiller fra tv og analog fra PS2.

Læg mærke til at på oversigts billedet i toppen kan man aktisk ikke se nogle kabler selvom det er en åben reol det hele står i  -din bedste ven er kabel-bakke

Billede op under tv: Jeg ville ikke montere de grimme plastic-højttalere på siden af den flotte alu-ramme på tv'et, så lavede selv denne løsning. Passive computerhøjttalere fra aldi, monteret skjult oppe under. På den måde er det muligt at se nyhederne om morgenen den at fyre op for surround 'en.

26" lcd i soveværelset, dvd via s-video (er gemt under sengen) Htpc fra stuen via vga.

De sørgelige rester af mit stereo-anlæg:

• Yamaha Ax-1050 amp
  • Yamaha CDX-480 cd
  • Wharfedale Modus-one

Det spiller nu dejligt

15" lcd-tv ved køkkenbordet, skal man da ha

Det var alt for denne gang... Ris/ros modtages gerne

*** Ting jeg har hør om mit anlæg***

"Du kunne have fået bedre højttalere for samme pris hvis du havde valgt nogle andre"

-Det ved jeg med WAF betyder alt her hjemme...

"Den center der er da alt for lille"

-Det ved jeg, en Cinepod er på ønskelisten...

"Dine baghøjttalere hænger meget tæt på sofaen"

-Det ved jeg, dog er det ikke så slemt som det ser ud på billedet, sofaen står ca en halv meter fra væggen hvor de hænger...

Til top Vis nisted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nisted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

nisted skrev:

Da vi flyttede til den nye lejlighed var aftalen at mine store sorte vega'er skulle ud, og da fruen var dybt forelsket i Mini pod'erne var det den eneste mulighed jeg havde for at få lov til at sætte 7 højttalere op i stuen 

Så ved vi da hvem der bestemmer hjemme hos jer

Bortset fra det, så ser det meget lækkert ud, jeg kan godt forstå at det har høj WAF

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækkert setup, ingen kabler  

Har selv lige bestilt 2 stk. MiniPod og 2 stk. MicroPod SE, får dem en af de nærmeste dage.

Kan du ikke komme med en lidt udddybende forklaring af lyden i dem?

Overvejer også Bassstation, men tror at en anden Sub i sammen prisklasse vil kunne gøre det bedre? Hvad er din vurdering? Subben er måske også valgt pga. fruen?

Kasper

Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

nisted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Så ved vi da hvem der bestemmer hjemme hos jer

Ja det er den evige balancegang mellem hvad men vil og hvad man får lov til at købe hjem

Lyden i minipod? De lyder faktisk rigtig godt. Jeg startede uden basstation og det var helt ærligt en tynd kop te... -tror måske jeg er farvet som tidligere Vega-ejer

Pod'erne skulle helt ind til væggen, 10-15 cm fra, for at levere noget der minede om bas.

Med basstation er de bare fine. De står ca 50 cm fra bagvæggen og spiller kun hp via deling i amp'en.

Lyden er veldifineret, og i modsætnigen på vega'erne kan jeg faktisk høre forskel på på en god mp3 og en rigtig cd 

Det sammen gælder micropod SE'erne. Jeg lagde egentlig ud med at have de (elendige) standard udgave, men heldigvis var der så mange problemer med dem at Hifiklubben tog dem tilbage mod at jeg købte se'erne... det er jeg lykkelig for!

Jeg valgte faktisk selv sub'en. For det første skulle den stå fremme, og nu havde jeg jo de andre 6 podere... Da jeg var i Hifiklubben og købe subben kiggede de lidt underligt på mig, (tror ikke rigtig de regner pod-serien for hifi), og det er nok ikke hver dag folk vil smide 5k for en gang hvid plastic jeg hørte andre sub'er til sammenligning og ja de kan spille højere, men i samme klasse hørte jeg ingen der var dybere. Når den står i min 30kvm stue er der rigeligt med bund, og kan faktisk ikke forstå de kan klemme så dybe frekvenser ud af en 10"...

Hvis jeg fik frie hænder ville jeg nok have købt DM602S3 (den koster det samme) som Front på et par standere. med en 12" B&W sub til...

God fornøjelse med pod'erne, -hvad frve har du købt dem i?

/Nisted

beol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækker setup...

nisted skrev:

Kan man spørger om hvilken barebone det er du har brugt ?

Til top Vis beol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beol Besøg beol's Websted

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

nisted skrev:

/Nisted

Jo tak.

Jeg har købt dem i sølv - så er de nemme at integrere de fleste steder, og så ser man ikke støvet

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Kempf87 skrev:
MichaelWB skrev:

/Nisted

Jo tak.

Jeg har købt dem i sølv - så er de nemme at integrere de fleste steder, og så ser man ikke støvet

Der er så lidt bøvl med citaterne for det har jeg aldrig sagt

Men god fornøjelse med dem!

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hehe, my bad - det er rettet!

Og jo tak

/Kasper

nisted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

beol skrev:

Rigtig lækker setup...

nisted skrev:

Kan man spørger om hvilken barebone det er du har brugt ?

Tak

Det er en Asus Pundit-R. Den var billig (ca 1300,-) og levede op til de krav jeg har,

• Socket 478 (havde en gammel P4)
  • DVI ud til tv'et
  • SATA
  • Lille (skulle kunne passe i det hul i reolen hvor den står)
  • Standard 5.25" drev (havde dvd-brænder)
  • Alt hardware understøttet af Microsoft MCE

Støjen er der delte meninger om, men da jeg fik den monteret syntes jeg den larmede for meget, og fandt ud af at det var blæseren i PSU der stod for det... skiftede blæser, og nu kan jeg ikke høre om den er tændt eller slukket

Jeg HAR været ved at kaste den ud af vinduet flere gange, men efter hånden opfører den sig om den skal... -Men den tale tror jeg alle der har bygget HTPC selv kender til

/Nisted

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Du har da ihvertfald masser af LCD fjernsyn. ;)

Jeg kan godt forstå at fruen gerne vil have lidt indflydelse på hvad der står fremme, det er vel rimeligt nok, men jeg kan ikke forstå at hun er forelsket i Micropod højttalerne, jeg synes ikke de er så flotte. Kan du ikke sælge hende på et par XT2'ere, de er IMO meget flotte og hvis de spiller bare i nærheden af XT4'erne i forhold til deres størrelse, så er de virkeligt gode. :) Og så matcher de jo din HTPC og dit fjernsyn...

Hvilket fjernsyn er det du har i soveværelset? Jeg overvejer nemlig et LCD i soveværelset, men jeg ved ikke lige om det skal være 26", måske lidt stort. :) (Til mit rum)

L.

daddy-ding-dong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

hej jeg har også 2 minipod som front og 2 micropod se som baghøjttaler og så har jeg en swa8 som sub ,det syntes jeg spiller rigtigt godt.
Til top Vis daddy-ding-dong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daddy-ding-dong

daddy-ding-dong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Forresten nisted  TOTAL FEDT SETUP

Til top Vis daddy-ding-dong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daddy-ding-dong

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

WAF'en er i hvert fald helt i top. Det ser meget moderne og stilrent ud. Og hvis det er det man vil have, har du ramt plet!
Ved mig er lyden absolut i centrum, og der må godt være meget af det (i denne forbindelse=højttalere der ses).

Din dame må være glad
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

nisted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Lestat -> Du har ret i at XT4 erene er for fede, og 2'erne for den sags skyld Det er et godt forslag, men jeg for IKKE lov at sätte noget på standere som XT2'erne skulle. Tror lyden ville blive meget "klemt" hvis de skulle op på väggen og hänge, da hele anlägget står inde i en slags kanap. (ca 60 cm dyb). desvärre...

TV'et i sovevärelset er fra Bilka "Prosonic" Men kvaliteten er faktisk helt ok til prisen, 16ms g2g  component/vga/dvi ind, HDCP mm. Vil ikke anbafale det som primert tv, men til en gang Simpsons i sengen söndag formiddag er det formidabelt

Krog -> Hun er glad Jeg mener nu ikke jeg kun har fokuseret på design i mit setup, lyden er faktisk også fremragende. Som flere andre siger, er kabinetformen umulig at lave stående bölger i som det sker i almindelige 4-kantede kabinetter. Pod'erne lyder rigtig naturligt, og kan på trods af deres lille störrelse og legetöjs-agtige udseende levere et masivt lydtryk 

Jeg har haft Dali 850'ere för i stereo-setup, men syntes at pod-setup'et lyder bedre. Men det er som sagt smag og behag hvad man syntes lyder godt og ser godt ud

/Nisted

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

nisted skrev:

Lestat -> Du har ret i at XT4 erene er for fede, og 2'erne for den sags skyld Det er et godt forslag, men jeg for IKKE lov at sätte noget på standere som XT2'erne skulle. Tror lyden ville blive meget "klemt" hvis de skulle op på väggen og hänge, da hele anlägget står inde i en slags kanap. (ca 60 cm dyb). desvärre...

Det er nu ikke sikkert det er så galt endda, XT serien er designet med front-firing bas reflex porte, så placeringen i forhold til væggen er ikke helt så kritisk. Det vil under alle omstændigheder være en voldsom forbedring over mini-pod'erne, men det er naturligvis ikke sikkert at du kan få det maksimale ud af højttalerne i en trang placering. (Det vigtigste IME med XT serien er egenligt at få dem spredt lidt så de ikke står for tæt -  de har et fænomenalt perspektiv der får det til at virke som om lyden rækker ca. 1m uden for højttalerne i de rette omgivelser).

Citér:
TV'et i sovevärelset er fra Bilka "Prosonic" Men kvaliteten er faktisk helt ok til prisen, 16ms g2g  component/vga/dvi ind, HDCP mm. Vil ikke anbafale det som primert tv, men til en gang Simpsons i sengen söndag formiddag er det formidabelt

Jeg må indrømme prisen også er en større faktor hos mig, jeg gider ikke ofre alverden på et LCD fjernsyn til soveværelset, det skal jo primært bruges til at vågne op og falde i søvn til. :)

L.

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hvordan spiller din HTPC sammen med dit alfaview? Umiddelbart er det vel ikke muligt med 1:1 pixelmapping, men jeg er begyndt at overveje hvor stor betydning det egentlig har
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

nisted skrev:

Krog -> Hun er glad Jeg mener nu ikke jeg kun har fokuseret på design i mit setup, lyden er faktisk også fremragende. Som flere andre siger, er kabinetformen umulig at lave stående bölger i som det sker i almindelige 4-kantede kabinetter. Pod'erne lyder rigtig naturligt, og kan på trods af deres lille störrelse og legetöjs-agtige udseende levere et masivt lydtryk 

Jeg har haft Dali 850'ere för i stereo-setup, men syntes at pod-setup'et lyder bedre. Men det er som sagt smag og behag hvad man syntes lyder godt og ser godt ud

/Nisted

Nej, det er muligt at du ikke kun har fokuseret på design. Det er jo nærmest sat perfekt op i forhold til hvad der anbefales. Og hvis du synes de lyder bedre end 850 må de jo være nogle små perler! Jeg siger bare at du også har ramt plet designmæssgt (måske også lydmæssigt, har ikke lige hørt det, ved du nok! ).
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Nice ! Fortæl om dit Køkken-tv..
Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

nisted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

HTPC'en spiller rigtig godt sammen med Alfaview'en... Lige nu er den tilsluttet via DVI-D med oplösning 1024*768, og det giver jo ikke just 1:1 pixelmapping billedet er dog rigtig klart, og ved hd-klip er billedet helt vildt detaljeret. Da 1024*768 er en 4:3 oplösning og tv'et jo er 16:9 bruger jeg PowerDVD's smart-stretch som er understöttet og konfigurérbart via mce. Det giver det bedste billede.

Jeg må inrömme jeg ikke har haft tid til at ekspermentere med at få 1:1 pixelmapping, men har läst at det skulle kunne lade sig göre på alfaview's deluxe-serie. (Nogen der ved om det stemmer???) Har för haft koblet den til via VGA, og billidet var en anelse mere uklart i forhold til overförsel med DVI, men til gengäld fik jeg den til at äde 720*1280 som 720p  Der er altså et eller andet der fungerer.... ved den oplösning på DVI indgangen genkender den fortsat signalet som 1024*768 Måske er det HDMI-indgangen der understötter 1:1? Jeg har skiftet drivere til GFX siden jeg brugte VGA, så det kan også väre fordi oplösningen/frekensen mm lige skal fintunes. Nogen der har erfaring her?

Kökken-tv'et er en IBM fladskärm som har fået slebet alle logo'er mm väk og er blevet lakeret med helt vid mat lak i stedet for den grålige farve de ellers har... Nu falder den helt i med väggen Har tidligere kört på en htpc, men har ekstern tuner nu...

nisted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Så kom dagen endelig hvor en lille ny kom til...

Det skulle vel aldrig være en...

Jo jeg tror der er en ny..

En ny Blueroom Cinepod CENTER.  Endelig kan jeg sende den MiniPod SE der har stået for den del på ferie! Stærkt tiltrængt!

Det var virkelig hvad der manglede. Så nu er familien komplet den er først kommet indenfor dørene for en time siden, så har ikke set en ordenlig film endnu, men i aften skal den testes Har nået at høre lidt musik på den og det klarer den rigtig godt! rigtig god dynamik og klarhed i mellemtonen.

JEg har længe gerne ville have en universal remote til hele herligheden, det er jo ik kønt med x i anden antal fjernbetjeniger! Udgangspunktet blev at det nok skulle være en med LCD-touch da jeg flere gange har forsøgt men almindelige uni-remoter, men det ender altid med man sgu ik lige kan huske hvad der sker når man trykker på den grønne knap når remoten står på DVD

Havde kigget lidt på Phillips Pronto'erne (sort/hvid) men så falgt jeg over denne på E-Bay:

En One For All Mosaic (URC 9900)

den er 100% konfigurerbar med oprettelse af knapper og indlæring af funktioner, og har alligevel de 4-5 vigtigste knapper i hardware kanal og volume +/- og mute. Så der ér muligt at ligge i sofaen og zappe uden at sku kigge på den...

Plus'er:

• PRISEN 330,- incl fragt fra UK
  • 100 % konfigurerbar/programmerbar
  • 5 hardware knapper
  • kan opdateres via nettet
  • brugervenlighed

Minus'er:

• Lidt stor, kræver tilvænning at betjene med én hånd
  • lyset er ikke så skarpt (som f.eks Sunwave)
  • Har en MEGET svag hyletone når lyset er tændt
  • Designet kunne måske være mere diskret...

Det med lyset lagde jeg kun mærke til fordi jeg mere eller mindre lå med hovedet oveni remoten..

Det var alt fot denne gang

Spørgsmål / kommentarer modtages gerne

/Nisted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum