Forfatter |
|
Hmmpof Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det blevet tid til at bidrage men en smule i stedet for bare at "nasse" på alle jeres billeder med super lækre setups. Jeg er så heldig at min forsikring gerne vil dække reparation af et forkert lagt gulv i mit ene kælderrum. Når det er lavet og jeg har fået lagt gulvvarme, har jeg besluttet at benytte dette rum til mit eget private lytterum/hjemmebio. Jeg er klar over at et rum på 16 kvm ikke er tilstrækkeligt til mine front højttalere (se nedenfor), men det er trods alt bedre en min stue/alrum, hvor enten kødhakkere, ovnen eller kæresten render rundt og larmer.
Jeg har taget et par billeder af kælderen som den ser ud nu og vil prøve løbende at opdatere. Som det ser ud lige nu har jeg ikke ALT udstyret til et komplet surround setup, men set skulle gerne komme til løbende. Der er stadig nogle af tingene som i ser der er på vej ud til fordel for noget andet, men det vil ligeledes blive opdateret.
Jeg ville gerne have haft lavet et 7.1 setup, men det kan ikke betale sig i dette lille rum. Jeg har en garage men TOM overegage på 50 kvm, som jeg håber på at kome igang med til sommer, men indtil videre vil jeg "nøjes" med det lille hyggerum.
Nok om snakken, her kommer rummet og størstedelen af det udstyr jeg har tænkt mig at smide i det.

Rummet bliver pt. brugt til opbevaring, og der et noget fugt der skal laves.

mere rod.....

og endnu mere rod.....

Nautilus 802, som jeg er ret glad for. Havde engang en komplet NAD silverline serie, men lyden blev gangske enkelt for skarp så jeg vcalgte at skifte det ud. Det er dog ikke det hele jeg har fået skiftet ud endnu.

Så der bas!!! B&W ASW 850. Hold kæft den sparker R!!! Hvis jeg skal være ærlig så er den sq nok lidt for stor til mit forbrug. Når jeg bruger den i stuen står dens vol på 5-10%!!!
Som jeg sagde tidligere så har jeg ikke alt endnu, og håber på at finde nogle surround og en center højttaler jeg kan bruge inden for en overskuelig fremtid.

Classe SSP-600.
Min nye Baby som ikke er mere end 1 måned gammel. Jeg vil gerne understrege at der ikke er problemer længere med klangen i mine højttalere. DVD'erne nedenunder afslører at jeg ikke bor alene.

Classe CA-2200
Drivværket til de 2 N802'ere. Som ham jeg købte den af sagde! " The Nautilus 802's are like most American football players, they need a kick in the ass to get going ". Jeg bør måske lige nævne at billedet ikke et jeg selv har taget, men jeg har ikke rinnet hjemme lige nu da det er nede og få pillet lidt ved strømforsyningen

Nad S200 og S250 er hvad der er tilbage af mit tidligere setup. Jeg arbejder på at anskaffe mig endnu et Classe effekttrin som skal erstatte disse. S200'eren er jo sådan set allerede uden arbejde, men det kan jo være man kan finde på noget at bruge den til

Infocus screenplay 7205 som jeg ikke har brugt endnu. Mangler stadig at købe et lærred. Jeg har målt lidt op og regner med at det bliver ca. 100". Nogen gode forslag ?
Det var vist egentligt det. som sagt kommer der til at ske lidt mere når engang håndværkerne kommer igang inden for et par uger. Indtil da, nyd godt af billederne og tak for alt den inspiration i selv har lagt ud i forum. __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2057
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud som om det går hen og bliver seriøst, det der! 
Men de 16 kvm er jo ikke så meget, håber du snart kan komme igang med garagen.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Prometheus Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha da. Det der ser spændende ud.
Vi glæder os til at se billeder af hele det samlede anlæg. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror på det virker som seriøst, det der.. det glæder jeg mig sgu til at følge med i.. totalt iorden udstyr!!  
sigaard __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classé sammen med B&W's 800 serie er helt sikkert en lækker kombination så det bliver spændende at følge dit projekt 
Men du har nok ret i at rummet er lige lille nok til de højttalere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert!  ....så lige selvsamme setup nede i hifiklubben i Kbh. N i dag.....jeg havde meget lyst til at pille og røre  ...men jeg blev lidt skræmt af deres store skilte med "NIX PILLE"...hvilket resulterede i at jeg kun fik hørt Armstrongs "what a wondefull world"....3 gange  da de kørte den på repeat... kunne godt have tænkt mig slæbe noget musik med hjemmefra, bare for at høre hvad de egentligt kan!....jeg er sikker på at du nok skal hygge i dit midlertidige rum....mens du drømmer om dit fremtidige drømme-underholdnings rum  . prse
|
Til top |
|
|
dan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
for satan et lækkert setup Glæder mig til at se hvad det bliver til af center og bag-ht... Og selvfølgelig følge med i projektet
Held og lykke med det
Dan
|
Til top |
|
|
Hmmpof Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan skrev:
for satan et lækkert setup Glæder mig til at se hvad det bliver til af center og bag-ht... Og selvfølgelig følge med i projektet
Held og lykke med det
Dan
|
|
|
Min Plan er at se om jeg kan få fat i en HTM1 (altså den gamle der matcher Nautilus serien). Har bare ikke set så mange af dem her på det sidste. Jeg håber på at kunne finde en lettere brugt. Jeg havde lillebroderen HTM2, men solgte den da jeg ville have fat i en større. Mht til baghøjttalere så har jeg ikke helt fundet ud af hvad jeg vil have. Har haft SCM'erene i Nautilus serien, men de røg til Norge da jeg også gerne ville have dem skiftet ud. Jeg går og overvejer lidt om jeg skal få fat i en Dipol. B&W har en ny på markedet, men den er til indbygning, hvilket ikke passer så godt ind i kælderen da nogle af væggene er ret rå nede i kælderen. Dem skal jeg dog have dæmpet på en eller anden måde. __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha da...det ser ud som om nogen HAR hævet pensionsopsparringen :-D
Lækkert kram, men jeg ved ikke så meget om Classé så det gør noget
Michael
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du tænkt dig at gøre ved akustikken?
Jeg nævner det da dine gulve ret sikkert vil afstedkomme en mere levende lyd end bw'erne har godt af.
Selvfølgelig skal du ikke overdæmpe som klubben, der lyder din combo efter min overbevisning og nogen undren ganske uengagerende og uinterressant, man kunne kalde lyden i klubben som teknologisk fremfor akustisk. Det kan jo bare ikke passe med det udstyr, så giv endelig "lyd" fra dig når du har hul igennem.
god vind. A
|
Til top |
|
|
Hmmpof Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Hvad har du tænkt dig at gøre ved akustikken?
Jeg nævner det da dine gulve ret sikkert vil afstedkomme en mere levende lyd end bw'erne har godt af.
Selvfølgelig skal du ikke overdæmpe som klubben, der lyder din combo efter min overbevisning og nogen undren ganske uengagerende og uinterressant, man kunne kalde lyden i klubben som teknologisk fremfor akustisk. Det kan jo bare ikke passe med det udstyr, så giv endelig "lyd" fra dig når du har hul igennem.
god vind. A
|
|
|
Mange tak.
Ja jeg er godt klar over det med akustikken. Jeg er ikke helt klar over hvad jeg skal gøre endnu. Jeg vil dog sige at indtil videre har højttalerne ikke haft de bedste forhold med gammelt løst trægulv, vandskurede vægge ingen gardiner og intet på væggene. Ja man tager sig jo nærmest til hovedet når, man hører det, men jeg har ikke fået tilladelse til at ombygge hele stuen af den kvindelig general i huset . Er dog heller ikke selv interesseret at noget skal laves om.......DERFOR KÆLDEREN! Jeg har selvfølgelig planer om at lægge noget tæppe på af en slags og overvejer at få sat nogle gipsvægge op på bagvæggen.
Skulle der være nogen der har en god løsning til hvordan jeg kunne gribe det an er jeg meget interesseret. Lyddæmpning er ikke noget jeg ved en skid om for at sige det mildt ...so bring it on. __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
intra i at sælge dine NAD effekt istedet hehe....
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dammmmm, det er noget hvilke fedt udstyr du har fået købt dig. Gælder mig til at se om du for lavet din hjemmmebio til sommer __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yikes, umiddelbart tænker jeg "svin" når jeg ser det udstyr du har;-)
|
Til top |
|
|
Hmmpof Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
Yikes, umiddelbart tænker jeg "svin" når jeg ser det udstyr du har;-) |
|
|
Ja, jeg må da også indrømme at jeg er temmelig glad for det. Man kunne måske synes at det er sygt at bruge så mange penge på det, men glæden ved det kan man jo ikke gøre op i penge.
Jeg ville temmelig gerne have fat i en cd-afspiller i Classe serien også. Lurede lidt på deres nyeste CDP-300, med både CD og DVD, men er lidt bange for at tiden ret hurtigt hurtigt vil løbe fra DVD-delen nu hvor snakken om BLue Ray er ved at brede sig. __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal nok blive godt en asw850 på 16kvm. Så får du i hvert fald realistiske lydtryk når bomberne regner ned i krigsfilm 
Ser virkelig seriøst ud, men vil det ikke være lettere at vente med at lave bio, til du kan komme igang i garagen? Og så bare brug din energi(læs: penge) på at skaffe mere lækkert gear?
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|
Hmmpof Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Det skal nok blive godt en asw850 på 16kvm. Så får du i hvert fald realistiske lydtryk når bomberne regner ned i krigsfilm 
Ser virkelig seriøst ud, men vil det ikke være lettere at vente med at lave bio, til du kan komme igang i garagen? Og så bare brug din energi(læs: penge) på at skaffe mere lækkert gear?
Nosferatu
|
|
|
Jo du har ret, men sagen er den at selve garagen som jeg godt kunne tænke mig at komme igang med ligger ikke i forbindelse med selve huset (der er ca. 5 meter), hvilket betyder at jeg skal ud på en lille gå-tur for at komme derover. Selve overetagen som jeg vil indrette bliver selvfølgelig isoleret til den tid, men der er ikke trukket fjernvarme derover, hvilket betyder EL-varme på 50 kvm. Som det ser ud lige nu har jeg jeg også kun adgang til overetagen via en stige fra underetagen. Jeg skal have bygget en udvendig trappe og have banket et hul til en dør et sted. Min sidste concern er at der skal stå for temmelig mange penge så jeg skal have fundet ud af hvordan jeg sikrer det bedst muligt med alarmer osv. Det er et lidt større projekt, men over tid skal det nok blive til noget. indtil da, vil jeg gerne have den luksus at kunne bure mig inde i kælderen uden hverdagens stressfaktorer og larm LÆS!!! Kæresten . Det bør nok nævnes at hun er klar på bebge ideer.....Anyway....kælderen laver jeg først. Når engang jeg flytter i garagen kan det jo godt være at jeg beholder rummet i kælderen som et lille hyggerum til de dage hvor jeg ikke orker at gå over på den anden side ......Det er ikke helt gennemtænkt hvad de endelige planer er endnu, men det skal nok komme... __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da i hvert fald potentiale i grejet!  __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|