Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit Surround projekt part 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PeterG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg solgte min Threshold S/200 Stasis effektforstærker efter jeg hørte nogle ICEPower 500ASP

moduler. De er generelt mere åbne og har en meget bedre kontrol samt dynamik over mine

Logan'er. Jeg har lavet kabinetter i sort eloxeret aluminium til to 500ASP moduler. Efterfølgende

har jeg udvidet mit setup med tre styk 200ASC ICEPower moduler til henholdsvis bag- og center

kanal.

Her ses en færdig ICEPower bag Martin Logan Aeon. 230V udtaget er i øvrigt et af fem udtag

på en separat gruppe trukket med 2,5 kvardrat - selvfølgelig jordet

Her ses den indre opbygning af 500ASP ICE'ne.

En 500ASP ICEPower - set fra top.

Dynaudio BM5 til bagkanal. Hver bagkanal og center bruger en ICEPower 200ASC forstærker.

Jeg har anvendt Tara Labs Prism som ht kabler og Van Damme star Quad signal kabler.

Samtlige effektforstærkere kører balanceret, og der er udelukkende brugt forgyldte Neutrik

XLR stik og chassis bøsninger. Kablerne er forbundet single ended - dvs. med skærm forbundet

ét sted (pseudo balanceret) - i mit tilfælde ved forforstærkeren.

Forsættes...

PeterG

Denon A11, Holfi PRE 5.1, ICEPower 500ASP og 200ASC, Martin Logan Aeon, Dynaudio Focus 200 og Dynaudio BM5.

Til top Vis PeterG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterG

PeterG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Her ses bagsiden af den ene Dynaudio BM5 som har fået en ICEPower 200ASC hægtet på.

ASC'erne har en intern jumper man kan sætte, så de vågner - når de får tilført signal.

ICEPower 200ASC bag Dynaudio centeren. Den røde LED lyser fordi forstærkeren er i st. by.

Et bagfra billede af center ht og forstærker. Man kan se det skærmede 230V kabel. Det er et Rheyflex industrikabel fra firmaet Nexans. Jeg har forbundet kablets skærm ved stikkets jordben sammen med den gul/grønne jordleder i kablet. Hylden som det hele er sat op på er en VM ACOUSTICS  type S1 fra Hi-Fi-Klubben. De lover, at hylden kan bære op til 40 kg - så det burde være tilstrækkeligt!

Her et nærbillede af den nye Dynaudio Focus 200 center...

....Og her "svæver" den over Sony'en.

Jeg var i starten temmelig bekymret over, at parre Dynaudio med Martin Logan. Men jeg synes faktisk, at de lyder ganske homogent sammen. Dog tog det uhyggelig lang tid at tilspille Dynaudio'en - ca. 2 mdr.

Jeg har indstillet bass management i Denon A11 til, at køre alle ht som large. En B&K lydtryksmåler er anvendt i lyttepositionen til at stille niveau på samtlige ht. En subwoofer har været på tale - men jeg har ikke lige "haft tid" til at skaffe min drømme SW (en Depth fra Martin Logan) - men det lykkes nok en skønne dag!   

Ris og ros modtages gerne - dog helst ikke for MEGET ris

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 23 April 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Smukt
Du er da en rigtig ICE'oholic.

Har du ikke nogle flere bileder? Feks fra SweetSpot?

PeterG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hej Marius,

Tak! Tjah - det kan da godt være at jeg er bidt af lidt ICE - men jeg må jo indrømme, at de spiller fremragende - især når de får de RIGTIGE arbejdsbetingelser, som en ordentlig skærmet kasse og en gennført skærmet kabelføring - så kort som muligt naturligvis. Deruover har jeg tweeket dem lidt med bl.a. bedre elektrolyttere.

Et billede af setup'et i front:

Billedet er taget FØR jeg satte min center op.

Bedste hilsner

PeterG

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 April 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Smukt smukt!
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

PeterG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hej DonJensen,

Tak for roserne! Jeg er lidt lun på samme Pioneer Plasma som din - var inde i Hi-Fi Klubben og få den demostreret for nylig. Jeg er bare lidt i tvivl om jeg skal vente et års tid endnu med at købe fladskærm. Jeg må dog indrømme, at kvalitenten på - især Pioneer plasma skærmene tiltaler mig i den grad

Bedste hilsner

PeterG

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 April 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Uha svært at sige, men altid godt at vente et år.....hvis man kan
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 April 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

sindsygt.. det ser meget prof ud!!

sigaard

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 April 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

PeterG skrev:

Her ses bagsiden af den ene Dynaudio BM5 som har fået en ICEPower 200ASC hægtet på.

ASC'erne har en intern jumper man kan sætte, så de vågner - når de får tilført signal.

ICEPower 200ASC bag Dynaudio centeren. Den røde LED lyser fordi forstærkeren er i st. by.

Et bagfra billede af center ht og forstærker. Man kan se det skærmede 230V kabel. Det er et Rheyflex industrikabel fra firmaet Nexans. Jeg har forbundet kablets skærm ved stikkets jordben sammen med den gul/grønne jordleder i kablet. Siger du så at kablet er bedre skærmet når skærmen kobles sammen med jord? Jeg har nemlig selv tænkt på samme løsning, og har snakket med en elektrikker som siger at det ikke kan lade sig gøre at skærme et apparat med mindre at apparatet også har et stik der er beregnet til skærm, men hvis det her er løsningen, kan jeg da også være med Hylden som det hele er sat op på er en VM ACOUSTICS  type S1 fra Hi-Fi-Klubben. De lover, at hylden kan bære op til 40 kg - så det burde være tilstrækkeligt!

Her et nærbillede af den nye Dynaudio Focus 200 center...

....Og her "svæver" den over Sony'en.

Jeg var i starten temmelig bekymret over, at parre Dynaudio med Martin Logan. Men jeg synes faktisk, at de lyder ganske homogent sammen. Dog tog det uhyggelig lang tid at tilspille Dynaudio'en - ca. 2 mdr.

Jeg har indstillet bass management i Denon A11 til, at køre alle ht som large. En B&K lydtryksmåler er anvendt i lyttepositionen til at stille niveau på samtlige ht. En subwoofer har været på tale - men jeg har ikke lige "haft tid" til at skaffe min drømme SW (en Depth fra Martin Logan) - men det lykkes nok en skønne dag!   

Ris og ros modtages gerne - dog helst ikke for MEGET ris

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 April 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

PeterG skrev:

Et bagfra billede af center ht og forstærker. Man kan se det skærmede 230V kabel. Det er et Rheyflex industrikabel fra firmaet Nexans. Jeg har forbundet kablets skærm ved stikkets jordben sammen med den gul/grønne jordleder i kablet.

Fornemt grej!

Netkablet ligner umiskendeligt meget dem som GM Sound også laver netkabler af, kan der mon være noget om snakken? Synes ikke jeg kan læse mig til hvad Gorm bruger...

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

PeterG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej - og tak for jeres tilbagemeldinger

Mht. det skærmede netkabel. Det er rigtigt, hvad NAD-nørd har fået at vide - man kan ikke skærme et apparat bare ved, at skærme netkablet. Apparatet skal som minimum have et jordben som er forbundet til dets chassis. Til orientering, så virker skærmen på et netkabel KUN hvis den forbindes til jord! I mit tilfælde anvender jeg dette kabel samt konfiguration på hele mit anlæg.

At skærme netkabler og anvende en god jording - anser jeg som en rigtig vej til god lyd, da et korrekt skærmet/jordet netkabel vil udstråle betydelig mindre til de omkringværende signalkabler.

Inden man kaster sig over, at lave sine egne netkabler må jeg fraråde personer der ikke har HELT styr på el, at begynde og rode med det selv. At terminere en skærm til jord i standard 230V stik er ikke alm. gør det selv arbejde!

Bedste hilsner

PeterG

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes