Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 08:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit halv hjemmelavet surround system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Matt909
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen...

Jeg tænkte lige at jeg ville vise mit surround system frem... Jeg har selv lavet mine fronthøjtalere.

Resten er 100% hjemmebragt... Sig jeres mening, men skal lige sige, inden i kigger, er største delen eltax... Da budget ikke er stort nok til bedre... Er 16, og med en løn på 54 i timen, skal jeg arbejde i rigtig lang tid for et ordenligt mærke.
Har sammenlagt brugt 7500,- på det her, hvor af 3500,- på de højtalere jeg selv har lavet.
Men nok snak, og flere billede :)

En af mine fronthøjtalere som jeg selv har lavet... De spiller sku godt :D Perfekt front...
De har en driftseffekt på 93,5 db. og ligger på omkring de 250 watt. Det er en To-vejs Basreflex.
Frekvens ligger de fra 27,5-40.000hz. Delefrekvensen ligger ved 1700hz. Som Isolering har jeg brugt en Akkustisk-skum.

Min Eltax Receiver AVR-900. Den kraftigste de laver lige pt. Har 6 kanaler og skyder 210 watt ud pr. kanal ved 4 ohm... Ved 8 ohm er det 130 watt. mere du vil vide så spørg du bare ;)

Så kom der lidt mere Eltax. Det her er en center fra Eltax Surround system Universe som jeg har købt. Den køre på en 120 watt, og har en driftseffekt på 88 db. Den ligger ved 80 til 20.000hz.
Det er en To-Vejs trykkammer.

Eltax igen igen :) Det her er en af mine bag Højtalere. Den stammer også fra Universe systemet, og var originalt lavet som fronthøjtaler. Den er på 200 watt og driftseffekten er på 90 db. Den spiller fra 45hz-20.000hz. Det er en Tre-Vejs Basreflex.

Den anden Bag højtaler.

Her er min backsurround højtaler. Den er "tilfældigvis" også fra Eltax's Universe system.
Den er på 60 watt, og har en driftseffekt på 88 db. Den spiller fra 70hz-20.000hz. Det er en To-vejs trykkammer højtaler.

Min Dejlige Subwoofer Eltax Atomic A-12.2R(12 tommer), en som ikke skal skiftes ud :D Det er en simpelthen for god til...
Igen Eltax, men den skyder bare igennem, ser du en krigsfilm, kan jeg love dig for den her kan puste luften ud af dig. Virkelig kanon i film som Band Of Brothers eller Ringenes herre for den sags skyld.. Skal høres...!
Den ligger på 250 Watt og spiller fra 30hz-170hz. Volumen og Frekvens kan justeres på front enten manuelt eller hvis man er doven med fjernbetjening. Knapperne bevæger sig selvfølgelig hvis man bruger fjernbetjeningen :) Den køre som de fleste på et Basreflex system, som ved høj volume kan puste en stor del.

De gamle blev træt af mit høje musik konstant, så købte mig et par hovedtelefoner. Det er et par Sennheiser HD 555. Spiller bare godt :D ligger fra 15-28.000hz.

Systemet i helhed... :) (Front)

Systemet i Helhed... (bag) Den sorte kasser er ikke en højtaler i brug, kun et tomt kabinet... Man kan se alle højtaler... De to bag er i hver sin side i billedet og backsurround er oven på skabet...

Tror det var det hele... Kom med en kommentar :) Lille tilføjelse, bygger jeg nok snart nogle flere højtalere selv. Har også fået et par bestillinger fra familien :)

Til top Vis Matt909's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Matt909

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

synes det ser godt ud. men regn med at du får på puklen over de eltax dele. folk herinde elsker at hade dem. jeg ved ikke hvorfor. har selv tangent millenium 6.1 setup. (tangent = eltax) synes det er ganske aldeles fremragende til prisen 
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

Rotel dyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

jeg hader dem ikke eltax men de står ikke på ønske listen men til prisen er de okey

men tag hatten af når man er 16 år og skal starte et sted her i HI-FI verden men orden

på værlset ville punte  på billederne ,men jeg har det da heler ikke til UG med mit anlæg

hilsen rotel dyr

Til top Vis Rotel dyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel dyr

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Rotel dyr skrev:

jeg hader dem ikke eltax men de står ikke på ønske listen men til prisen er de okey

men tag hatten af når man er 16 år og skal starte et sted her i HI-FI verden men orden

på værlset ville punte  på billederne ,men jeg har det da heler ikke til UG med mit anlæg

hilsen rotel dyr

nej det er nok ikke alle der ligefrem hader dem. men det virker som om der er nogen stykker
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hvor stort er dit værelse?

For mig ser det bare MEGET voldsomt ud med så mange store højtalere+subwoofer på så lidt plads. Kan du overhovedet udnytte surround ordentligt? Jeg har selv haft surround på omkring 18 kvm (4,5x4,5m) og der overgik jeg faktisk til stereo, da jeg syntes det var for voldsomt...

Men flot anlæg for din alder - men få dog ryddet op, lånt et ordentligt kamera, og taget noget nye, ordentlige, billeder :)

Har du overvejet placeringen af dine højtalere?

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Tillykke.

Det er altid rart når der kommer nyt blod til. Hvem husker ikke selv dødsyge avisruter til få kroner for i løbet af et år at sparet op til købet af en "dims".

Vi er alle startet et sted og så har vi fundet ud af, hvad det er for en lyd vi kan lide. Så hvis du er glad for din lyd, så ignorer hvad der står på kasserne. En dag hører du så noget andet og noget tredje osv. og så vil du også lige prøve noget nyt derhjemme - og så er du fanget - tro mig, det holde ikke op, for hvis jeg nu lige skifter det kabel, eller afspilleren, så bliver jeg tilfreds - en tid.

Vær glad for det du har og parat til at dagen kommer hvor du ikke kan leve uden en lille opgradering.

Held og lykke og velkommen i de uhelbredeliges klub

Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Er selv startet med eltax anlæg, de kan lave nogen okay højtaler, men jeg syntes at du skulle spare lidt op og købe en ny brugt reciver, det fortjener de front højtaler sgu! De ser jo dejlige ud

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

HAK! skrev:

Hejsa..

Er selv startet med eltax anlæg, de kan lave nogen okay højtaler, men jeg syntes at du skulle spare lidt op og købe en ny brugt reciver, det fortjener de front højtaler sgu! De ser jo dejlige ud

Skal ik kunne udtale mig om lyden på den ved bare at den er rigligt strømstærk (500 Watt)

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Velkommen til..

Kanon start i Hifi verdenen. Er det Maya højttalere fra Jumon Audio du har bygget??

Mvh.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

Matt909
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Nææ... Højtalerne jeg har bygget er egen fantasi :P hehe...

Enhederne er fra Vifa... mortenkongsfelt Det med pladsen så er mit værelse på 14kvm... Og synes sku mit surround køre udemærket... Bruger det meget til film :) Pladseringen af mine højtalere er der hvor der er plads :P De står ikke totalt perfekt... Men har sat dem der, hvor de står bedst, uden at de bliver lukket inde/kvalt af møbler... Jo jeg roder lidt... Men billederne blev taget i en fart inden jeg tog til Rom her i mandags... Først lige kommet hjem her iaften...
Billederne er taget med min telefon.

Men tak for velkomsten :D

Til top Vis Matt909's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Matt909

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes