Hej allesammen...
Jeg tænkte lige at jeg ville vise mit surround system frem... Jeg har selv lavet mine fronthøjtalere.
Resten er 100% hjemmebragt... Sig jeres mening, men skal lige sige, inden i kigger, er største delen eltax... Da budget ikke er stort nok til bedre... Er 16, og med en løn på 54 i timen, skal jeg arbejde i rigtig lang tid for et ordenligt mærke.
Har sammenlagt brugt 7500,- på det her, hvor af 3500,- på de højtalere jeg selv har lavet.
Men nok snak, og flere billede :)

En af mine fronthøjtalere som jeg selv har lavet... De spiller sku godt :D Perfekt front...
De har en driftseffekt på 93,5 db. og ligger på omkring de 250 watt. Det er en To-vejs Basreflex.
Frekvens ligger de fra 27,5-40.000hz. Delefrekvensen ligger ved 1700hz. Som Isolering har jeg brugt en Akkustisk-skum.

Min Eltax Receiver AVR-900. Den kraftigste de laver lige pt. Har 6 kanaler og skyder 210 watt ud pr. kanal ved 4 ohm... Ved 8 ohm er det 130 watt. mere du vil vide så spørg du bare ;)

Så kom der lidt mere Eltax. Det her er en center fra Eltax Surround system Universe som jeg har købt. Den køre på en 120 watt, og har en driftseffekt på 88 db. Den ligger ved 80 til 20.000hz.
Det er en To-Vejs trykkammer.

Eltax igen igen :) Det her er en af mine bag Højtalere. Den stammer også fra Universe systemet, og var originalt lavet som fronthøjtaler. Den er på 200 watt og driftseffekten er på 90 db. Den spiller fra 45hz-20.000hz. Det er en Tre-Vejs Basreflex.

Den anden Bag højtaler.

Her er min backsurround højtaler. Den er "tilfældigvis" også fra Eltax's Universe system.
Den er på 60 watt, og har en driftseffekt på 88 db. Den spiller fra 70hz-20.000hz. Det er en To-vejs trykkammer højtaler.

Min Dejlige Subwoofer Eltax Atomic A-12.2R(12 tommer), en som ikke skal skiftes ud :D Det er en simpelthen for god til...
Igen Eltax, men den skyder bare igennem, ser du en krigsfilm, kan jeg love dig for den her kan puste luften ud af dig. Virkelig kanon i film som Band Of Brothers eller Ringenes herre for den sags skyld.. Skal høres...!
Den ligger på 250 Watt og spiller fra 30hz-170hz. Volumen og Frekvens kan justeres på front enten manuelt eller hvis man er doven med fjernbetjening. Knapperne bevæger sig selvfølgelig hvis man bruger fjernbetjeningen :) Den køre som de fleste på et Basreflex system, som ved høj volume kan puste en stor del.

De gamle blev træt af mit høje musik konstant, så købte mig et par hovedtelefoner. Det er et par Sennheiser HD 555. Spiller bare godt :D ligger fra 15-28.000hz.

Systemet i helhed... :) (Front)

Systemet i Helhed... (bag) Den sorte kasser er ikke en højtaler i brug, kun et tomt kabinet... Man kan se alle højtaler... De to bag er i hver sin side i billedet og backsurround er oven på skabet...
Tror det var det hele... Kom med en kommentar :) Lille tilføjelse, bygger jeg nok snart nogle flere højtalere selv. Har også fået et par bestillinger fra familien :)