Hej folkens! Jeg er helt ny herinde.. som bruger det er, men jeg har siddet og luret lidt på jeres indlæg som gæst tidligere. Med min voksende interesse og engagement i hi-fi, synes jeg nu det er på tide jeg laver en bruger her på siden.
Jeg tænker at jeg bør præsentere mig selv med mit anlæg som det første? :D Tag godt imod mig og højttalerne. ;)
Lad os starte med forstærkerne:
Der er tale om en Dantax PRO-2010 reciever. Den understøtter Dolby digital, Dts og noget andet skidt! Effekten er 6x100 watt RMS plus en subwooferudgang som går direkte til den næste forstærker:
Pioneer A-X30 som jeg faktisk ikke aner ret meget om andet end der står 120 watt bagpå den. Dette er dog nok nærmere dens forbrug end udgangseffekt.
Normalt bruger jeg et digitalt signal fra mit Creative lydkort, men når jeg har analoge stereo-signaler sat til anlægget, kører det gennem min Denon DE-70 equalizer. Dette er typisk min bærbare computer eller en MP3-afspiller.

Dantaxforstærkeren er sat til et dantax magic 5-kanals surround højttalersæt. Pioneerforstærkeren trækker de store sorte højttalere under dantax'erne, og jeg ved faktisk heller ikke ret meget om disse andet end de er 3-vejs med en 10" bas, med sidstnævnte som eneste interessante element da jeg har slået alt treble fra. Jeg fik dem fra en biograf hvor de agerede baghøjttalere, så de kan selvsagt spille relativt højt.

Dette er anlægget til min computer, som jeg bruger til musik, film osv.
Specifikation på Dantax-systemet:
Front:
· 2x6" bas (Bassrefleks)
· 1xDome Tweeter
· Max. belastning 150 watt rms
· Følsomhed 89 Db
· Frekvensområde 50-20.000Hz
· Impedans 8 Ohm
· Kabinet: Bøg / Silver
· Mål: (BxHxD) 22x94x27 cm
· Vægt 13,0 kg
Bag:
· 1x4" bas
· 1xDome Tweeter
· Max. belastning 60 watt rms
· Følsomhed 89 Db
· Impedans 4 Ohm
· Frekvensområde 90-20.000Hz
· Mål: (BxHxD) 16x26x18,5 cm
· Vægt: 2,4 kg
Center:
· 2x4" bas
· 1xDome Tweeter
· Max. belastning 80 watt rms
· Impedans 86 Db
· Frekvensområde 90-20.000 Hz
· Vægt: 4,2 kg
Som det nok fremgår, er disse højttalere bestemt for én person; ham der sidder foran computeren. Når lyden skal deles med resten af værelset, har jeg samlet mig et lille stereoanlæg bestående af følgende:
En Akai AA-1020 med noget der ligner 2x30 watt effekt og mulighed for 2 sæt højttalere. Højttalerne der er sat til er B&O fordi jeg elsker B&O lyden fra 70'erne. - Den er blød og behagelig at høre på og selv de små højttalere jeg benytter, evner at spille flot og dynamisk. Højttalerne er:
2xBeovox S45-2 med en maxbelastning på 45 watt RMS (Mangler stativerne til disse, nogen der ved om de kan skaffes nu til dags?) - Håber Michael er glad nu! :D
2xBeovox 1200 med en maxbelastning 15 watt RMS
1xEltax Atomic A.8 subwoofer på 80 watt RMS (Da subben er aktiv og har et fint delefilter sidder den bare på hovedtelefonudgangen på forstærkeren)
Min facination af disse højttalere kommer nok fra min fars gamle B&O Penta- og M100-2 højttalere som jeg altid har elsket at lytte til. (Især sidstnævnte!)

Som det fremgår er mit TV også gammelt B&O (BEOVISION 7702), og det er egentlig også fordi jeg synes det gamle B&O er så charmerende i stedet for et gråt Prosonic tv fra Føtex, og indtil jeg får købt mig en projektor skal jeg bare have et eller andet at glo musikvideoer på! :P

Til sidst er der mine surroundhørebøffer (Får analogt surroundsignal fra lydkortet) med indbygget vibrator som man heldigvis kan slå fra(!) og lidt forskelligt surroundskidt.

Det var så det. :) Som fattig studerende er det ikke det dyre udstyr, men vellyden og især lydstyrken overrasket tit besøgende i alle aldre. :)
Mvh. Bjarke