Eftersom jeg har stuen for mig selv, har jeg tilladt mig at gå ego-amok og anskaffe mig noget grej til en hjemmebio - udelukkende til film og spil.
I kronologisk anskaffelsesrækkefølge er der tale om:
Bag: To hjemmebyggede (ikke af mig) reolhøjttalere med glimrende Visaton enheder.
Front: To tårne af østasiatsk herkomst. De har deres svagheder, men er et fund til prisen.
Center: En fætter til tårnene. Bliver den første op ad muren når revolutionen kommer.
Sub: Ingen. De 2x2 8" basser i frontene flytter nok luft til husbehov.
A/V Kilde: Playstation 3.
Anbefalelsesværdig Blu-ray afspiller. Starter afspilning lynhurtigt.
Fremtidssikret p.g.a. jævnlige softwareopdateringer. Forbløffende god
DVD-upscaler. Og nu er der endda begyndt at komme gode spil til den. Min model afspiller endda Super Audio CD over HDMI. De eneste negative ting er mangel på IR-fjernbetjening og at den har en hørbar blæser.
Lydkilde: Firmaets MacBook Pro. Lækker lille sag. Jeg har en del plads tilovers på den, så jeg skal nok have genrippet den gode del af min CD-samling til FLAC og købt et 3,5mm-til-TOSlink-kabel.
Receiver: Denon 3808 (desværre i sølv, det var det der var på lager

). Fint stykke legetøj, men "lidt" overkill. Firmwareopgraderbar over internet med lidt held.
Audyssey er jeg rigtig glad for. Det har mirakuløst løftet min center
fra elendig til brugbar og (mindre mirakuløst) rettet lidt op på nogle
af frontenes skævheder. Det giver også surroundeffekter god placering
og balance. Uden Audyssey ville jeg nok aldrig have fundet så gode
surroundindstillinger til min asymmetriske stue.
Største ulempe jeg har fundet er manglen på CEC. Derudover virker
netradio-delen lidt gimmick-agtig - Denon måtte godt lige have øvet sig lidt
mere på netværk og brugerflader.
Skærm: En yderst attråværdig Sony 40W3000. Sidste brik i puslespillet. Full HD og alt det der, perfekt til PS3/Blu-ray. Jeg kan godt
forestille
mig en bedre skærm, men jeg er helt blank hvis jeg skal prøve at finde nogle væsentlige ankepunkter. Den skal nok ikke skiftes ud før man kan få
noget der svarer til en 60" Full HD Kuro for <15k.

--
Martin