Forfatter |
|
Jan v j Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
*****************UPDATE NEDERST I FØRSTE INDLÆG************************* 30-6-2009
Hmmm........... Tænkte jeg lige ville vise jer hvad jeg har fået skrabt sammen indtil videre. Planen er at der kommer nyt TV i næste måned da det inde i soveværelset døde. Jeg har valgt at købe et Når der kommer lidt flere penge til skulle der gerne komme en center højtaler ( Ikon Vokal 2 ) Og et sæt tilhørendene baghøjtalere ( Ikon W2 ) Kabler er der ikke investeret meget i ( Argon subkabel og Argon HDMI kabel ) Højtaler kabler er ikke noget at snakke om. Ved godt det er måske dumt at spare her men venter med at investere i nogle ordentlige kabler til jeg for købt et hus. Ellers er det blevet til Denon AVR-2807 surroundreciver 1 sæt Ikon 7 højtalere som er bi-ampet og en Ikon sub En ældre DVD afspiller fra sony DVP-N92V og et ældre sony lcd KLV-S32A10E som jeg købte fra ny tilbage i 2005.
     ***************UPDATE 19-3-2008********************************************** Så kom der baghøjtalere  Vokal2 on-wall i hvid. Har desuden besluttet mig for at købe et plasma tv næste gang istedet for et NAD LCD som tidligere nævnt. Har kigget på PX80 i 42" og LG´s PG6000 i 50" kan dog ikke rigtig beslutte mig!!!   Den hænger ikke skæv bare mig der ikke kan holde et kamera lige  *******UPDATE 16 april 08********************************************************* Så kom der nyt tv til og bluray afspiller Panasonic PX80 od DMP-BD30  Center højtaler er på vej     Blu ray afspilning........ Desværre har jeg fået taget billedet i høj sol, så billedet ikke kommer til sin ret  *************************Update 17-4-08****************************************** Så kom der centerhøjtaler.............  Billeder kommer senere!!!!!!!!!!!!! Kom gerne med kommentar, erfaringer, forslag osv ************************UPDATE 30 -6- 2009******************************Så fik jeg endelig taget mig sammen til endnu en Update Udstyr:42" PX80 Plasma Blu ray BD 30 Samsung HD boks Nintendo Wii Logitech Harmony One (fungere perfekt) Denon 2807 Dali Ikon 5.1 højtalerserie (Ikon 7, Vokal 2, Ikon sub, W2 baghøjt.) Ikea Hifi møbel med plads til det meste. Fremtid:Emotiva XPA-5 Effekt forstærker. Surroundprocesser eller receiver med HD lyd dekoder Projekter med lærred Større stue   Sweet spot  Hifi møbel åben   Close up center  Min dejlige sub  Baghøjtalere i Hvid  Harmony One   Favorit aktiviteter  Kanal Ikoner  Samling af Blu ray film. __________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Lyd - Dali Ikon serie + sub.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
CarstenH Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)
Bruger siden: 28 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser da lækkert ud, men en højtaler er ikke lavet til der skal stå potteplanter på. det må da være din Kone/Dame der er gået galt i byen der? ;)
Kunne være godt med noget evt. vinkel på de højtalere
|
Til top |
|
|
tma86 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Ikon er designet til ikke at være vinklet.
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. at trække dine Ikon 7ére lidt ud fra væggen for bedre lyd, evt. også subben.. Ellers ganske fornuftigt setup..
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan altså godt være det virker, som en meget banal ting.
Men for ***** de potteplanter skal da bare ikke stå der.
Men Det er jo ellers et pænt setup! Tillykke med det.
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er hjemme styret der har overtaget her :) Men hensyn til vinkle højtalerne står der i instruktionsbogen fra dali at de netop er lavet til ikke at skulle vikles, har dog ikke prøvet. Højtalerne står ca 10 cm væggen, ved ikke om det er nok ?  Og refleksporten er under bunden på subben så tror ikke det ville give noget med det kan da være  Ellers tak for de smukke ord!
__________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det ser rigtig fint ud! Dog ville jeg ikke vælge at placere subwooferen lige i midten af de to højttalere.
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Jeg synes det ser rigtig fint ud! Dog ville jeg ikke vælge at placere subwooferen lige i midten af de to højttalere.
Mvh Mathias
|
|
|
Hvorfor ikke? Jeg er da misundelig over at Jan har fået lov til det Jeg må ikke for trunten
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver, at dine højttalere er bi-ampet ... er du sikker på, du ikke mener bi-wirede? Hvis de skal bi-ampes, skal der sættes to forstærkere til - bi-wiring er med et højttalerkabel med to "pinde" i den ene ende (forstærkeren), og fire i den anden (højttaleren). Men ellers ser det fint ud
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Du skriver, at dine højttalere er bi-ampet ... er du sikker på, du ikke mener bi-wirede? Hvis de skal bi-ampes, skal der sættes to forstærkere til - bi-wiring er med et højttalerkabel med to "pinde" i den ene ende (forstærkeren), og fire i den anden (højttaleren).
Men ellers ser det fint ud 
|
|
|
Denonen kan sagtens biampes! MAn bruger bare de 2 surround back kanaler til biamping af fronterne
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Hvorfor ikke? Jeg er da misundelig over at Jan har fået lov til det Jeg må ikke for trunten
|
|
|
Fordi jeg vil vædde med, at den er placeret der af praktiske samt kosmetiske hensyn Jeg ville anbefale ham at eksperimentere lidt med placeringen istedet. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Citér:
|
|
|
Fordi jeg vil vædde med, at den er placeret der af praktiske samt kosmetiske hensyn Jeg ville anbefale ham at eksperimentere lidt med placeringen istedet.
|
|
|
Hmm jeg har da altid troet det var den bedste placering så bassen (lyden) bliver bedst fordelt mellem de 2 fronter og center. Nå men så er det jo ikke så skidt at jeg ikke må sætte min sub frem hehe.
Undskyld Offtopic Jan!
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt, at den minimerer tabet af det -i forvejen forpludrede stereoperspektiv, da man ikke kan undgå at "ødelægge" dette perspektiv, når man bruger en subwoofer.
Med hensyn til placeringen af subben, kan der jo spille faktorer ind fra rummets vægge/facon osv. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg havde subben til at stå i siden før :) Umildbart er lydbilledt blevet mere harmonisk, jeg har brugt Audussy eller hvordan man nu staver til det  og det har givet et overraskende godt billede, subben er sat til -3,5 db og spiller meget fint med stadig, men skal da sikkert nok få det flyttet frem og tilbage rundt i stuen hvis jeg kender mig selv ret:)*G* Furious jt... Jamen helt okay, havde den samme forståelse at subben stod optimalt i midten.
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ellers god erfaring med biamping af 2807'eren?
Jeg kører pt biwire på min 2807, men overvejer at biampe istedet, men ved ikke om det kan betale sig.
Skal man ikke bruge 2 kabler til hver højtaler, ligesom ved biwiring? Jeg bruger 2 stk dali silver wave 2 til hver af mine fronter. Dem kunne jeg vel bruge til at biampe med istedet?
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan v j skrev:
Hmm, jeg havde subben til at stå i siden før :) Umildbart er lydbilledt blevet mere harmonisk, jeg har brugt Audussy eller hvordan man nu staver til det og det har givet et overraskende godt billede, subben er sat til -3,5 db og spiller meget fint med stadig, men skal da sikkert nok få det flyttet frem og tilbage rundt i stuen hvis jeg kender mig selv ret:)*G*
Furious jt... Jamen helt okay, havde den samme forståelse at subben stod optimalt i midten.

|
|
|
Jamen hvis du synes, at det er det mest optimale, så er det jo helt fint  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, du skal have kabel til hver udgang på forstærker og højtaler, husk at fjerne metalstykket imellem udgangene på højtalerne :) bi amp¨en dem fordi jeg kun vil køre med 5.1 setup så jeg har ikke så meget at sammenligne med, men vil da påstå at det har givet mere spark i dem.
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av av, fatter ikke at koner, kærester, damer, trunter og hvad i ellers kalder dem, kan have så meget indflydelse. Det er da manden der bestemmer i hjemmet, sådan er det. ( måske det er derfor at jeg er solo  ) ...den der WAF burde erstattes en faktor, ved navn MBF.
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha det er måske derfor ja 
MBF? Mænd... Bestemmer... Færdig...! ?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|