Her er så mit første forsøg på en hjemmebio. Før jeg gik igang havde jeg selv stillet visse betingelser: Jeg ville ikke bruge "for mange penge" på skidtet, det skulle se godt ud ergo ikke ligne et teenage værelse og det skulle ikke fylde for meget.
Jeg kikkede lidt rundt efter højtalere og faldt selvfølgelig for podspeakers. Eftersom jeg bor i en mindre lejlighed med kun en stue, ville jeg ikke plastre denne ene stue til med store gulvhøjtalere og en totempæl af diverse receivere og lign. Derfor købte jeg følgende:
2 x Minipod i sort.
1 x Mini bass i sort.
1 x Cinepod i lyserø... Nej, sort.
Baghøjtalerne er bestilt, det blev til 2 x Micropod SE i sort. Jeg opdatere billeder når de er modtaget og monteret.
Til at håndtere lyden skulle jeg bruge en 5.1 receiver med diverse indgange. Jeg kikkede oprindeligt på en Harman/Kardon receiver, men eftersom mit tv-møbel ikke er dybt nok til de 38cm de fleste receiver er, valgte jeg i stedet en Cambridge 340R 5.1 receiver fra hifiklubben.
Eftersom jeg ikke havde tænkt mig at købe projektor skulle fladskærmen være tilpas stor. Og som altid skulle den hverken være for poppet eller for kedelig at se på.
Mit budget-valg faldt på et Sony Bravia 46" KDL-46-D3500.
Min fritid skal dræbes, så jeg købte en Sony Playstation 3. Der er koblet en 500 Gb. ekstern harddisk til denne.
TV-møblet er et billigt stålskab fra Ikea, hvor jeg har fjernet den højre frontlåge og den venstre bagplade(til ledninger).
Udover disse ting har jeg også købt en Apple Airport Express til at streame mp3'er fra min bærbar med iTunes.
Så her er hele listen:
1 x
Cambridge 340R Receiver2 x
Minipod1 x
Cinepod1 x
Mini Bass 2 x
Micropod(kommer snart)
1 x
Playstation 31 x
Sony Bravia KDL-46-D35001 x
Apple Airport ExpressTil alle disse ting er der selvfølgelig koblet kvalitets kabler fra hifiklubben.
Jeg har svaret på et par uundgåelige spørgsmål, som sikkert vil komme.
Q: Placeringen af din centerhøjtaler er ikke optimal.
Y: Indtil jeg får købt et nyt lavere tv-møbel er der ikke andre steder den kan stå.
Q: Du burde hænge dine minipods op på væggen for at få den bedste lyd.
Y: Jeg skal ikke bo i denne lejlighed i så lang tid, jeg vil helst ikke lave for mange huller i væggen.
Og nu lidt billeder.

Og det var så det. Hvad der afviger fra normalen, er at der normalt står en lys vase med lange pilegrene lige til højre for tv'et, men det er jo ikke så fandens spændende.