Nå, nu vil jeg også være med i ”se min hjemmebio”-ræset.
Det startede for 4-5 år siden, hvor man startede med en mindre Sony, tror den STR-485DE og en Sony DVD-s300 eller 330 eller sådan noget, og så med et billigt 5.1 eltax system.
Der skete det, at jeg solgte eltax´en og fik så fat i nogle forskellige dantax. Og nogle ville nok her sige, at det var valget mellem pest eller kolera. Men Dantax løftede lydkvaliteten en del.
Det var trods alt nogle jeg havde købt fra et gammelt lager i DK. Så de var made in Denmark, sådan vi alle kan lide det ;)
Dantax Vision til center højtaler, 2 stk. Dantax opus 208 til front og 2 stk Opus 206 til bagved
Vision kan ses på: http://www.dantaxint.com/vision_index.html
Jeg havde muligheden for at købe ”hele” vision serien, men grundet penge på daværende tidspunkt, blev det til en blandet landhandel.
Opus 208 http://uk.cinenow.com/products/2841-opus-208
Opus 206 http://uk.cinenow.com/products/2841-opus-206
Jeg fik lidt storhedsvanvid, og på trods af at jeg egentlig havde ”nok bas” til film, så måtte jeg da have en sub.
Det blev til en dreng på 20 kg ren ondskab, 12”, ved navn Audio Pro Sub Impact.
Nu blev det hele lidt sjovere.
Men ak og ve, når man først er kommet ind i spiralen af hifi, er det jo skruen uden ende. SÅ endnu en opgradering stod for døren, og denne gang var det en ”ordentlig”.
Jeg endte med at få fat i Nad T753, senere V.2 modellen, og så Nad T513 dvd.
Nu var det sådan som man nogenlunde gerne vil have det efterhånden, men så kommer der jo altid lige noget nyt, der ville være sjovt, at have.
Så det endte ud i, at byttede størstedelen af mine dantax højtalere og, dvs. de 2 bag og centeren og fik så en god pris for nogle Audio Physic Yara, bookshelf og centeren, nogle højtalere jeg var virkelig var glad for. Dem brugte jeg til fronter og fik så Dantax over bagved. Dette gjorde jeg ved Sun Audio i Aalborg.
Nu kom man jo til vendepunktet i ens Hifi tid, kvinden kom ind i billedet og ville nu også gerne have noget at sige.
Jeg måtte finde nogle små fine højtalere, hvilket jeg i øvrigt er tilfreds med i dag, men ikke dengang.
Jeg fik byttet igen, men mine elskede audio physic og min audio pro sub impact til Tannoy Arena serien, en virkelig dejlig og stilfuld højtaler, dette var også i Sunaudio.
Og så derefter måtte jeg jo selvfølgelig også have et Plasma, Panasonic TH42PV60EH, en svend der gør det fortræffeligt også den dag i dag, selvom der selvfølgelig findes nogle der er noget bedre på markedet nu, men på daværende tidspunkt, var den ikke så ringe endda.
Nu ville jeg jo have HDMI, i min DVD-afspiller og dette var der jo ikke i min gamle NAD T-513. Så den fik jeg solgt, og jeg så købt en Samsung HD-870, Kanont billede, men ikke nær så god lyd som nad´en. Så der stod jeg med alle mine talenter og ikke rigtig vidste hvad jeg skulle gøre af mig selv. Jeg havde solgt en DVD-afspiller, der havde god lyd, men ikke så godt billede som min nuværende.
Ja, det endte faktisk med, at jeg købte endnu et fjernsyn, Panasonic LCD TX-32LE60F til 3999 fra Happii.dk og så der bruger jeg nu min Samsung HD870:
http://whathifi.com/Review/Samsung-DVD-HD870/
Med et QED HDMI-P kabel, dejligt til soveværelset ;)
Nå tilbage til virkeligheden. Jeg faldte så over et brugt tilbud på en Nad T763V.2 med en dertil hørende Nad T513 til 3750.
Jeg slog til. Der gik noget tid, men jeg fik endelig så solgt min anden Nad T753 V.2 for 3500, så den opgradering kostede mig 250kr, den kunne jeg godt leve med.
Så nu havde jeg opgraderet både reciever og fået min Nad T513 igen, så var der liv og glade dage endnu.
Indtil finansmarkedet begyndte at røre på sig, og pund´en raslede ned. Og Arcam var ved at justere deres varesortiment.
Så i dec. 2008 slog jeg til og fik tilsendt en Arcam AVR-350 og en DV-135 fra England.
Og så umiddelbart herefter solgt Nad dvd og Reciever.
Så jeg den dag i dag nu er enormt tilfreds hvordan det hele er forløbet, og har fået nogle produkter som efterhånden også kræver nogle gode kabler.
Noget som jeg ikke har ”gået så meget op i” før nu.
Og så selvfølgelig hele tiden at følge samlingen med DVD film.
Så det er endt med:
DVD à TV Chord HDMI Silver 1.3.
DVD à Reciever Chord Prodac Pro Digital. NU CHORD SIGNATURE
Reciever à Sub Chord 10 m Crimson Sub kabel.
Reciever à HT´er Chord Carnival Silverscreen, overvejer rumour til frontene.
Reciever à Zone HT´er Inakustik Bingo
Xbox à Reciever Chord Optichord.
Anlægget er som følger
Reciver: Arcam AVR-350
DVD: Arcam DV-135
HT: Tannoy Arena
Fornøjelser: XBOX360
Har også fået fat i en Supra Strømskinne, og dertil 2 stk QED Qonduit strømkabler til henholdsvis skinnen og recieveren, og et stk Lapp Ölflex Servo-FD 781 til dvd fra skinnen.
Har også efterhånden fået nogle Focal Chorus 705V, til stuen, til noget hygge musik. De skal være på nogle vægbeslag fra Audio magic som min den gamle har fundet på lossepladsen, stadig med folien siddende på emblemerne 
Har også fået skiftet TH42PV60EH ud med G10 modellen
Næste projekt må være at få fat i en PS3, har købt Optichord & Chord HDMI Silver 1.3 til det
Har fået PS3