Forfatter |
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 05 November 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdateret 1.12-2011
Så er det slut med hjemmebio for denne omgang! Nyeste billeder af overgangen fra Surround til Stereo vil strække sig fra side 7. Dog er det ikke færdig med surround for altid, nu vægter jeg bare stereo højere, og starter med at færdiggøre det, før jeg går over i snurrerundt. ____________________________________________________________ ________________________________________________
Gammelt Setup :
Lidt info om udstyr :
Billede: 46" Sony KDL-46ex500 LCD TV Full HD & 100hz.
Lyd: Marantz SR5003 HD-Receiver Audiolab 8000p Effektforstærker. Dali suite 0.8C Center Bi-wired. Dali suite 2.8 Front Bi-amped. Dali suite 0.8R Bag. Focal JM-lab electra SW-900 subwoofer Audio Reference Multicore No1 Bi-amp kabler til front. CHORD Carnival silverscreen Bi-wire til center. CHORD Cobra 3 signal kabler mellem effektforstærker og receiver. Pro Cables Monster M-850 Subwoofer kabel.
Akustik: 6 Sorte rammer der dæmper rumklang, absorbere og dæmper mellemtone+diskant området, lavet i træ i str H100cmxB50cmxD5cm. Indeholder godt komprimeret Rockwool, der er viklet ind i sort stof der indeholder 70% Polyester og 30% Bomuld. Dæmper fra 500 HZ og op.
Nu til lidt billeder folkens Edit : Gamle billeder, bliver opdateret så snart det er kommet ordentligt på plads.

Jeg har også en stor center! De fleste siger det ikke størrelsen, men gørelsen. Jeg mener det er dem med en lille én der siger dette

Et midlertidigt rack/tv-bord (Phillips). Det gør sit arbejde. Men fylder for meget i bredden og der er ikke plads nok når der bliver udvidet med mere grej en dag.

På billedet; Marantz SR5003, Audiolab 8000P, Dali Suite 0,8c, Cerwin Vega CLSC-15s og man kan lige skimte højre front.

CHORD carnival silverscreen bi-ampe kabler.

Close up billede af Marantz og Audiolabben. Det er sq nogle flotte enheder. 9 kg i den audiolab, det er ikke til at forstå. 
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 05 November 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan står center over tv fast med ???
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den støtter på Tv, og så har jeg et bræt fra gulv som er skåret til, så det passer. Ganske simpelt, men det virker!
Er nu efterfølgende blevet flyttet ned under tv, det gav et mere roligt lydbillede!
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 06 November 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan altså godt se det i et indlæg, hvis du har tjekket lidt så er nogle indlæg på over 80 sider så mon ikke din ene side
bedre kan ses sådan  desuden når de ryger væk fra side 1 så kan man altså ikke længere se forskellen så hold dig til 1
indlæg så kan man meget nemmere se dine fremskridt __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er rigtigt, jeg synes bare ikke jeg lige kunne hitte ud af, at ligge billeder ind på det første indlæg. Men lad dette topic køre, så vil flg. ændringer og billeder blive postet herunder
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der lige lidt flere billeder, efter endelig opstilling af højttalere. Mangler stadigt at få min Suite bagkanaler hentet hjem. Men det skulle gerne ske her omkring December.
Og mine akustik plader vil være at se omkring Januar, måske allerede sidst i December, hvis jeg ellers kan få tid til det!
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 24 December 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet godt fut i arbejdet med de lydabsorberende plader! Igår blev der skåret træ ud i lægter med 45 gr. vinkler i begge ender. Alle 6 Rammer blev samlet, slebet, og malet sorte. Så der gik lige knap 8 timers arbejde med det. Idag, skal de lige have et sidste lag med det sorte maling, og så holder jeg for idag. Mandag d.27 skal der hentes stof til rockwoolen. Rockwoolen blev bl.a købt i Onsdags, til 70 kr for en stor balle. Så projektet er utroligt billigt, hvis man ligger inde med noget træ. Jeg vil vove at påstå når jeg er færdig med projektet, så har det kostet godt 500 kr, i alle materialer (pånær træet selvfølgelig). Det er sq'da billigt!
Billeder er der selvfølgelig taget af hele projektet, og jeg lover de kommer op, så snart jeg kommer tilbage til det Nordjydske igen.
God jul til jer alle!
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
*mmj* Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 113
|
Sendt: 30 December 2010 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
husk nu at lave nogen fler fotos så vi kan se di Akustikplade plader ,,,,,,,,,,,
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kommer inden længe! :D Har lige fået dem monteret på væggen idag. Mangler lige den sidste, som bliver smidt op i morgen! Billeder bliver taget med det samme, og smidt herind!
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
*mmj* Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 113
|
Sendt: 30 December 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser sku godt ud
|
Til top |
|
|
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
Sendt: 30 December 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser ret lækkert ud
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, det har også taget sin tid at få lavet det hele muligt! Jeg er ihvert fald på vej til at opnå noget ordentligt lyd. Mangler stadigt diffusere, og så skal jeg have købt nogle tungere gardiner ved vinduet, BAG fronterne. I døråbningerne kommer der nok også en form for noget lyddæmpende gardinhalløj op :) Når det er ordnet, vil jeg se om der skal ske noget nyt med gulvtæppet.
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super arbejde med akustikken, ser rigtig fint ud! Nok bedste forbedring krone øre mæssigt man kan foretage for sin lydoplevelse.
Hvilken type "rockwool" brugte du? __________________
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det helt sikkert Claus! Det giver et kæmpe løft i lyden. Jeg har brugt noget der hedder Handy 37. guiden.rockwool.dk/produkter/bygningsisolering/handy-37 Jeg har dog gjort op med mig selv, at der skal ligges et gulvtæppe på i stuen, som dækker hele gulvet. Lyden er stadigt lidt hård, men på vej over til den varme side. Når jeg tilføjer linket under hyperlink, så virker det sjovt nok ikke.
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Når jeg tilføjer linket under hyperlink, så virker det sjovt nok ikke. |
|
|
Handy 37
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2011 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
NAD-Mand skrev:
|
|
Handy 37 
|
|
|
Well i don't get it  Forstår ikke hvorfor den ikke gør det her? Bruger Firefox, så det burde ikke være problemet.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 15 Januar 2011 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
wildstyle skrev:
NAD-Mand skrev:
|
|
Handy 37 
|
|
|
Well i don't get it Forstår ikke hvorfor den ikke gør det her? Bruger Firefox, så det burde ikke være problemet.
|
|
|
Firefox under støtter ikke denne mulighed med diregte links, Win. og denne her gør det http://www.avantbrowser.com/
|
Til top |
|
|