Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 20:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Surround anlæg (Opdateret d. 25 Maj 2004) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 April 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Mit første anlæg:

Opdateringen er længere nede!

Det vil sige at jeg egentlig har haft det i snart et halvt år, men på grund af det ene og det andet er det altså først nu at billederne når frem til dette forum.

Dette er så et samlet billede af to af mine fronthøjtalere, centerhøjtaleren, 28" Philips Widescreen TV, Yamaha RX-V440 RDS surround receiver, Sony DVP-NS333 DVD-afspiller og mit halv gamle Philips VHS-afspiller og optager

Her er receiver, DVD og VHS-afspiller en smule mere close-up

Dette er min tilhørende subwoofer, som gør ret store underværker i film såsom Master And Commander - der kan man virkelig mærke hvordan bølgerne bliver slynget mod skibet.

Alle fem højtalere er ens, hvorfor der kun er taget ét nærbillede af højtaleren. Lille men ret så effektiv - i hvert fald en hel del bedre end de fleste store gulvhøjtalere fra Eltax, som jeg har haft den svigende fornøjelse at lytte til.

Mine to baghøjtalere bliver nødt til at vende ind mod mine ører, da en hel del af lyden ellers går ret meget tabt, hvis de vender lige frem.

Nu er det selvfølgelig ikke min dvd/vhs-samling i skal se, men mere den ret geniale vitrineskab fra IKEA, som er fænomenal til at rumme dvd'er og vhs film i.

Yamaha RX-V440RDS Receiver: (Tekniske data er taget fra Yamaha.dk)

• Pris: ca. 2800kr
    • Afkoder de seneste lydformater såsom Dolby Digital EX, DTS ES 6.1 Discrete, Dolby Pro-Logic II og DTS Neo:6.
    • Udgangseffekt på 6x110W
    • Yamaha Original YSS-938 LSI for afkodning og DSP-håndtering, YSS-938 - verdens kraftigste dekoderchip

ELAC Surround Højtaler System: (Tekniske data er taget fra Elac.com)

• Pris: Fra ny ca. 8000, men købte det brugt fra Tapeconnection så gav 3500kr.

Aktiv Subwoofer:

• Max Amp Power på 55 W (8 Ohm, 60 Hz) 80 W (Pulse)
  • Frekvens område fra 30 til 300 Hz 

Højtalerne:

• Frekvens område fra 100 til 21000 Hz
  • Normal / Peak power håndtering på 40W / 60W

Sony DVP-NS333 DVD-afspiller: (Tekniske data taget fra Sony.dk)

• Pris: Ca. 1000kr
    • Afspiller alt fra mp3, CD-R/RW, VCD, S-VCD Etc etc
    • Resume funktion op til 6 forskellige dvd'er

Philips 28" Widescreen TV:

• 100Hz Tv  

Kabler:

• Højtaler kabel er af mærket Black Rhodium AST 150 og koster ca. 45kr pr. meter.
    • Koaxial kabel fra DVD til Receiver er af mærket Hena og koster ca. 100kr i Merlin
    • Mine scart kabler er noget halv dårlig noget fra nogle multiset, som er købt i tidernes morgen i Kvickly   

Hvad syntes I om det, er det ikke et okay anlæg for en førstegangs køber eller er det fuldstændig og total værdiløst - jeg syntes i hvert fald at det lyder rigtig godt også i forhold til andre mere kendte og måske også mere anerkendte mærker.

Den første opdatering (d. 25. Maj 2004)

Jeg var egentlig godt tilfreds med mine satalit-højttalere, men fik buddet om at købe nogle Cerwin-Vega AT-80 af en bekendt. Men på grund af det ene og det andet blev det ikke til noget og i mellemtiden havde jeg købt en ny CV CSCL-6C center højttaler og så blev jeg jo næsten nødt til at købe nogle matchende højttalere alligevel.

Derfor kommer denne opdatering lidt uventen, men alligevel meget glædeligt - trods alt

Dette er så mine to nye Cerwin-Vega CSCL-12 højttalere, mit aldrene TV + receiver og dvd-afspiller.

Dette er min Cerwin-Vega CSCL-6C center højttaler som jeg nævnte i starten.

The same...fra en anden vinkel

Dette er så et nærbillede af én af de nye front-højttalere.

Dette er så det nye scart-kabel som jeg købte i samme ombæring.... netop det kabel som vores allesammens ynglings-redaktør har anbefalet og indtil videre er jeg bestemt ikke skuffet - ja...ved det godt...købte uden at lytte først..fy fy  - billedet er i øvrigt lånt af HIFI4All.dk!

Cerwin-Vega CSCL-12

• 1" horndiskant
    • 6 ½" hornladet mellemtone
    • 12" baselement med støpt aluminiumchassis
    • Frekvensgang: 28-20.000 Hz (+/- 3dB)
    • Følsomhed: 92 dB
    • Impedans: 8 ohm
    • Power-handling: 300 watt
    • Størrelse: 94x36x30 cm (HxBxD)
    • Nettovægt: 26 kg

Cerwin-Vega CSCL-6C

• 1" horndiskant
    • 2 x 6,5" bas/mellemtone
    • Frekvensgang: 50 - 20.000 Hz (+/-3 dB)
    • Følsomhed: 90 dB
    • Impedans: 8 ohm
    • Størrelse: 20 x 58 x 24 cm (H x B x D)
    • Vægt: 12 kg

Endnu engang er jeg rigtig glad for mit nye anlæg, men nu skal det altså også holde længere end ca. ½år  

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 April 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

Og tillykke med dit surround anlæg, ser jo godt ud, det er jo kvalitets proukter du har benyttet så det er da godt nok til at starte med, så længe du er glad og tilfreds så er det såmen lige meget hvad vi andre mener, det er jo dine øre der bestemmer, men bare vent og se, lige pludselig sidder du med et 100" lærrede og Projektor så sker der ting og sager..

Dine skabe til film er for fede..

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord Bjørn B og ja, jeg syntes også selv at de skabe er ret fede

Ville nu gerne have haft nogle flere til at kommentere anlægget

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 April 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med Bjørn B i at det vigtigste er at brugeren (dvs dig) er tilfreds.

Det kan altid lade sig gøre at finde en løsning der er bedre, og især dyrere end den man allerede er i besidelse. Det er netop det der er det vidunderlige, men også forfærdelige ved HiFi verden: kommer man først i gang, ruller lavinen og man kan aldrig blive tilfreds.

Jeg er pt i gang med at finde en god forstærker til at drive et par Helicon 300, og selv om dyre systemer er inde i billedet, kan mit lille JVC UX-D88 stereoanlæg stadig levere en magi og livlighed i mellemtone/diskant som går fløjten med noget af det dyrere...

God fornøjelse med anlæget!

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Der er altid noget større og bedre og helt sikkert også ret meget dyrer, men man må jo kigge på sin pengepung og se hvad man har råd til.

Personligt vil jeg gerne have et bedre scartkabel end mit nuværende, men skal lige tage mig sammen til at bruge 500kr på sådan en fætter  - men det bliver helt sikkert det næste jeg skal have og det bliver også inden længe

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Lækker setup, også rent visuelt. Flot tv-rack, hvor er det fra? Og fås det i større? Står nemlig og mangler et til mit 32" Pana

Kender godt de skabe fra Ikea, de er virkeligt lækre ift. hvor lidt de koster. De har faktisk et hængende hos Hifi-Klubben på Åboulevarden (på 1. sal, lige foran rummet med gulvhøjttalere)

Nu er der ingen billeder af dine fronter og dit tv på afstand, men burde du ikke få mere mellemrum mellem de to fronthøjttalere? Ved selvfølgelig ikke om der er plads til det. Har selv samme problem.

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot setup! Det ser ud til at du har fået meget surround ud af dine penge. Jeg har selv købt den DVD til kærestens fjernsyn, og den fungerer rigtig godt.

Jeg har været inde på Ikeas hjemmeside for at kigge på de lækre skabe, men jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde dem. Er der nogen der vil være så venlig at smide et link til mig?

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 12 April 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

nice' valg af komponenter, du har fået en del for dine penge. Synes bare centeren skulle op på vægen og hænge, og så de kabler tsk. tsk. tsk.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:

Lækker setup, også rent visuelt. Flot tv-rack, hvor er det fra? Og fås det i større? Står nemlig og mangler et til mit 32" Pana

Nu er der ingen billeder af dine fronter og dit tv på afstand, men burde du ikke få mere mellemrum mellem de to fronthøjttalere? Ved selvfølgelig ikke om der er plads til det. Har selv samme problem.

Selve TV-Racket er købt i Jysk for ca. 400kr for ca. et halvt år siden og jeg mener ikke at man kan få det i et nummer større. Desværre.

Jo bestemt burde mine to fronthøjtalere være lidt længere fra TV'et, men netop på grund af pladsmangel bliver jeg nødt til at holde dem ret tæt. Surroundet lider under det, men its as good as it gets -for now   

rune-nielsen skrev:

Jeg har været inde på Ikeas hjemmeside for at kigge på de lækre skabe, men jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde dem. Er der nogen der vil være så venlig at smide et link til mig?

Jo da, linket er her: http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay? catalogId=10101&storeId=14&productId=13147&langI d=-12&parentCats=10104*10170

JackD skrev:

nice' valg af komponenter, du har fået en del for dine penge. Synes bare centeren skulle op på vægen og hænge, og så de kabler tsk. tsk. tsk.

Ja, ved det godt  - de kabler skal gemmes væk i et kabelkasse og ikke hænge umotiveret og fuldstændig rodet bagved

Det er nu med vilje at jeg har valgt at placere center højtaleren på tv'et, fremfor at hænge den op som de andre - jeg syntes at det lyder bedre

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 April 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det ser ret hæderligt ud. Synes som så mange andre vældig godt om dine hifi-"møbler"!  - Hvilket mærke er højtalerne? Jeg er selv på udkig efter et par gode sattelitter. Jeg har kigget på Canton Movie-sætne, men er stadig meget i tvivl.
Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord ipm76 og ja, jeg syntes også ret godt om mine hifi møbler

Mærket på mine højtalere er ELAC - mærket er forholdsvist ukendt, men jeg lover dig at de spiller fanstastisk  (skal jeg jo egentlig også sige)

Du kan se mere på www.elac.com

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 April 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Sezuan skrev:

Der er altid noget større og bedre og helt sikkert også ret meget dyrer, men man må jo kigge på sin pengepung og se hvad man har råd til.

Personligt vil jeg gerne have et bedre scartkabel end mit nuværende, men skal lige tage mig sammen til at bruge 500kr på sådan en fætter  - men det bliver helt sikkert det næste jeg skal have og det bliver også inden længe

Så dyrt behøver det ikke at være for at være super godt

se evt.

http://www.avconnection.dk/Functions/ProductDetails.asp?Prod uctNo=TL680810&VersionNo=0

Jeg har det selv og har prøvet det op imod et ixos til 600,- min dom blev at det var mindst lige så godt som ixos'en (lige en tak bedre end ixos)

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Jeg kom også lige forbi HIFI4ALL's store test af scart-kabler: http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 600&zoneid=3 - hvori de kårer netop den scart-kabel som du anbefaler som test vinder.

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 April 2004 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

jeg ville passe på med udskifte til en center der "lyder" meget anderledes end side systemerne. det er ikke så fedt i en film, at hører en lyde der panorere fra højre til venstre skifter meget i klangen, i det den kommer forbi center ht'eren.

det lyder som om tingene ikke hænger sammen, og niveauer osv er pisse svært at indstille så det kommer til at lyde harmonisk.

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2004 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Ingen der har andet at komme med, nogle forslag til tweaks, nogle ris og ros etc etc

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 17 April 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Rigtig flot setup! Det ser ud til at du har fået meget surround ud af dine penge. Jeg har selv købt den DVD til kærestens fjernsyn, og den fungerer rigtig godt.

jeg var også inde på ikea.dk fandt skabene under hifimøbler!!!

dog står der at hylderne kun kan bære 3 kg!!tyrkfejl ? de koster ca 700,-

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Kanonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

Jeg kan ikke rigtig finde dem... Kan ikke se dem under kategorien

bogreoler & opbevaringsserier  TV- & musikmøbler ?

Til top Vis Kanonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kanonen

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Citér:

Jeg kan ikke helt sige hvor meget de kan holde til, men jeg tror personligt at de kan holde til mere end 3kg - måske 5kg.

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Ja, så er der kommet nye boller på suppen - kom gerne med en masse kommentarer :)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes