Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal købe et tv hos elgiganten og jeg overvejer om jeg skal give penge for deres ekstra forsikring? Tvet er et Panasonic TX28PS1 28" Widescreen.
Jeg mener kan det betale sig? Almindelige fejl i aparatet er jeg vel dækket for ifølge min ret som forbruger,,,ikke? Det drejer sig om der forsikring for tre år på ca. 645; kr. De første to år jeg vel dækket ind eller hvad?
Nogle erfaringer?
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej for tre år kan det bestemt ikke betale sig !! selvom det er formodningsret der dækker i 24 måneder, vil det dække alle tekniske fejl, så medmindre du har planer om at tabe dit tv er der ingen grund til det !!
10 % af forsikringen går til sælgeren, man skulle ik tro det, men de er villige til at binde kunderne mange historier på ærmet for 65 kr 
må tilstå jeg har arbejdet som deltidssælger i Fona.. og ik noget som at få solgt en forsikring og så gå ud og snuppe sig en smøg og grine af kunden.. det sørgeligste jeg har oplevet var en ung (og meget køn studine) der skulle ha en dvd til 1200 kr på afbetaling over 5 år med fuld forsikring og tillægsforsikring.. den kom til at koste hende næsten 6000 og sælgeren (ik mig) tjente 600 (dvd´en var nemlig os udgået)
På dyre plasma/lcd tv kan det betale sig, men bestemt ikke på ret meget andet
|
Til top |
|
|
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt korret, Spar de penge. Har du ikke også set alle de skræk udsendelser i Tv om hvor lidt man får for de forsikringer i virkeligheden.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes et forsikringsselskab i Tyskland der tegner denne slags forsikringer. Det foregår via nettet, og koster en brøkdel af hvad butikkerne tager.
Jeg har set det på en eller anden forbrugerhjemmeside, men kan desværre ikke huske hvilken.
Jeg vil også sige at 3 års forsikring under alle omstændigheder er for lidt. Hvis der skal købes ekstra forsikring vil jeg mene 5-6 år bør være standard.
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
Helt korret, Spar de penge. Har du ikke også set alle de skræk udsendelser i Tv om hvor lidt man får for de forsikringer i virkeligheden.
|
|
|
Hvis det er for 3 år, så er det for meget (eller for lidt).
MEN jeg har faktisk lige haft brug for min tillægsforsikring (5årig) på et lidt over 3 år gammelt 28" Thomson TV. Transformeren røg sig en tur: ca. 2000,- bobs i reperation, som heldigvis blev dækket af forsikringen uden bøvl.
...det var faktisk hos Elgiganten det blev indleveret (dog købt i det daværende Superradio) __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
All4HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ca. 1 år siden kiggede jeg på TV hos el-giganten, så på et Shapr 32" TV og Sony 32 " TV.
Sælgeren prøvede at bilde mig ind, at jeg skulle købe Sharp TVét med en tillægsforsikring, da jeg (sagde han) ville få et fjernsyn med samme kvalitet (altså som Sony) da tillægsforsikringen ville dække den ekstra risiko for fejl/dårlig kvalitet
Jeg købte ikke dette TV !.
Istedet købte jeg et 32" Sony TV på postordre fra tyskland. Ingen problemmer med det. Iøvrigt er der europa garanti på Sony TV
|
Til top |
|
|
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så lige en kommentar fra værkstedet.
Tegn for hulen den forsikring !!! hvis der opstår fejl i produktet når det er mere end 6 mdr. gammel hænger DU på regningen i 99% af tilfældende.
Jeg vil dog også anbefale at du shopper rundt efter en bedre forsikring, 3 år på et TV er simpelthen for lidt, specielt til den pris.
Jeg ved ikke hvem du skal forsikrie den hos, men der findes bedre bud end det du har fået.
Alle de forsikringselskaber vi modtager reperationer for, betaler altid, uden ballade, kunden opdager ikke forskellen fra garanti, værkstedet indkræver blot pengene ved forsikringen.
Jesper
Der hadder at være den der skal ringe til kunden og forklare det var dumt at vælge forsikringen fra 
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elgiganten prøvede at binde mig en forsikring til 1400 kroner på ærmet forleden dag. Vel at mærke på et apparat til 1500.
Hun havde også en billigere. Til kun 650 kr eller noget.
Hvis forsikringbeløbet så bare havde et rimeligt forhold til prisen på apparatet, kunne vi måske tale om det.
Jeg spekulerer stadig på om der den dag stod IDIOT på ryggen af mig.
/vilmann
__________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
KulaShaker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tv'et koster 4000... jeg ville gerne give de penge for en
total-forsikring. Dog er det mere hensigtsmæssigt at få 5 år med det
samme.
Jeg købte forleden et Panasonic PX10F til 7999,- i Elgiganten og fik 5
års totalforsikring for 1000 spir. Sælgeren gik 300,- ned da jeg tøvede
lidt. Dermed har jeg en total-forsikring til 200 kr om året.. det sys
jeg faktisk er cool - selvom det nok kan gøres billigere.
mvh :)
Christian C.
|
Til top |
|
|
Classe Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2004 kl. 05:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo sådan at det typiske hifi apparat eller TV går ikke i stykker før meget sent i dets levetid. Men nogle enkelte gør jo og det har nogle personer svært ved at leve med den lille risiko. Så i stedet for ikke at kunne sove pga den lille risiko, ja så køb en forsikring.
Der er jo også nogle som spiller Lotto hver uge selvom de godt ved at chancen er lille for gevinst, men den er der jo. Og for de få som får den er det jo fedt. De kan købe rigtig meget Hifi *S*
Jeg er nu mere til at når der endeligt går noget i stykker, så betaler jeg gerne hvis jeg ikke selv kan reparere det. Det gør jeg fordi selvom reperationen koster lidt penge så er det stadig meget mindre end hvis jeg havde forsikret alle mine apparater i huset.
Classe
|
Til top |
|
|
Jesper Bach Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2004 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Classe
Fin indstilling, men holder den også den dag du skal skifte billedrør, i et TV der er 9 mdr. gammelt ?
Forestil dig at du ikke selv har evnerne til at lave det, hvordan vil DU modtage den uskyldige serviceteknikker der ringer og siger: "ja, det løber lidt op Hr. ca. 5500,- så køre dit TV som nyt igen" ?
Er man ikke klar til at æde sådan en regning, uden hyl og skrig, så tegn forsikring, om ikke andet, så for den af mine kolegaer i det ganske danske land, der skal foretage opkaldet til DIG 
|
Til top |
|
|
Classe Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper,
Ja den holder også i det tilfælde, for jeg erklar til i sådant et tilfælde at æde den regning eller og smide TV'et ud og købe et nyt. Det er fordi jeg har tænkt over mit beviste fravalg af forsikring og stadig tror på at det er det billigste i længden da normale apparater ikke går i stykker konstant.
Tag et eksempel far den anden ende af skalaen en dit billedrørs eksempel. Hvis jeg ville have forsikret mine B&W Nautilus 802 spillere som belv solgt for 70K så ville det have kostet mig mange K. For de penge kan jeg nu skifte enheder eller delefilter komponeneter i mange år, hvis de skulle gå i stykker.
Desuden er der en del producenter som giver fabriksganranti bla har B&W 5 års garanti på Nautilus serien til den første ejer af Højtalerne. Dvs den bortfalder hvis man sælger dem videre.
Men selvfølgelig er man ikke klar til at tage regningen når uheldet er ude, ja så tegn en forsikring.
Classe
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
Ok, så lige en kommentar fra værkstedet.
Tegn for hulen den forsikring !!! hvis der opstår fejl i produktet når det er mere end 6 mdr. gammel hænger DU på regningen i 99% af tilfældende.
Jeg vil dog også anbefale at du shopper rundt efter en bedre forsikring, 3 år på et TV er simpelthen for lidt, specielt til den pris.
Jeg ved ikke hvem du skal forsikrie den hos, men der findes bedre bud end det du har fået.
Alle de forsikringselskaber vi modtager reperationer for, betaler altid, uden ballade, kunden opdager ikke forskellen fra garanti, værkstedet indkræver blot pengene ved forsikringen.
Jesper
Der hadder at være den der skal ringe til kunden og forklare det var dumt at vælge forsikringen fra 
|
|
|
Nej normalt giver de fleste supermarkeder (fona, elgiganten osv) 12 måneders garanti (fordi så kan de reklamere med det) og ALLE tekniske fejl der opstår, og som ikke skyldes betjeningsfejl, eller manglende vedligeholdelse bliver dækket i endnu 12 måneder !!!
Personligt vil jeg overveje en 5 års forsikring til fjernsyn over 15 k, men intet andet, har aldrig haft et produkt der er gået i stykker (HOLFI er undtagelsen) og iøvrigt kun fjernsyn jeg normalt har i over et år før det skal skiftes
|
Til top |
|
|
Jørgensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er også hos nogle forsikringsselskaber muligt, at tegne en tillægsforsikring til sin indbo. Jeg har en mod pludselige uheld i hjemmet, den dækker som det fremgård et pludseligt uheld og desværre ikke slid og alm. defekt. Forsikringen koster ikke mange hundrede kroner, og den er heller ikke hæftet til en bestemt ting.
Så det kunne være en god ting at undersøge hvad muligheder man har hos sit forsikringsselskab.
Jørgensen
|
Til top |
|
|
Jesper Bach Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Nej normalt giver de fleste supermarkeder (fona, elgiganten osv) 12 måneders garanti (fordi så kan de reklamere med det) og ALLE tekniske fejl der opstår, og som ikke skyldes betjeningsfejl, eller manglende vedligeholdelse bliver dækket i endnu 12 måneder !!!
Personligt vil jeg overveje en 5 års forsikring til fjernsyn over 15 k, men intet andet, har aldrig haft et produkt der er gået i stykker (HOLFI er undtagelsen) og iøvrigt kun fjernsyn jeg normalt har i over et år før det skal skiftes
|
|
|
Sjovt som der er forskel på hvordan det tolkes, nu reparerer jeg så for nogle af de danske supermarkeder, og de kender købeloven, de første 6 mdr. betaler de rep. derefter skal kunden bevise at fejlen var der på købstidspunktet, så hvordan du når frem til at de dækker stort set alt i 24 mdr. kan jeg ikke lige regne ud ?
Jesper
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper måden jeg regner det ud på er igennem mit tidliger deltids arbejde i fona, som normalt ik er blandt dem der har den højeste service, det var KUN ved uheld og misbrug reklamationsretten ik dækkede fejl de første 2 år !! (godt nok ik det de siger når de prøver at få folk til at tegne forsikringer der er over 100 % for dyre)
ved ik hvorfor du vil have det til at lyde somom det er livsnødvendigt at tegne for 1500 kr forsikring på et tv til 5000..
Har haft en kunde der havde fået totalskadet en bærbar der var 7 måneder gammel, han kunne få 2600 for den ! (forresten det samme han gav for forsikringen)
efter jeg har arbejdet der kunne jeg ALDRIG finde på at tegne forsikringer på produkter der ik er dyrrere, og hvis jeg havde lyst blev det gennem banken !!
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
Fin indstilling, men holder den også den dag du skal skifte billedrør, i et TV der er 9 mdr. gammelt ?
|
|
|
Bestemt! Her gælder reklamtionsretten. Et billedrør der ryger efter 9 mdr. kan ikke være købers skyld medmindre man har rodet inde bag i kassen.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
10 % af forsikringen går til sælgeren, man skulle ik tro det, men de er villige til at binde kunderne mange historier på ærmet for 65 kr 
|
|
|
hmm så fik I ikke meget i FONA.. jeg har, fra venner i flere butikker, hørt om "dusører" på helt op til 50% for at sælge en forsikring.
Jeg ville nok også spare mine penge på de forsikringer, eller læse grundigt hvad den dækker. Jeg blev desværre franarret 2000kr for 2 år siden, til en forsikring der dækker nøjagtig det samme som enhver indboforsikring. JEg vidste ikke bedre, men har måttet lære af bitter erfaring. I nogle tilfælde kan det betale sig med en forsikring på apperaterne, som fx den jeg har på min projektor, der bla dækker pæren i 6 år..
tænk dig om inden du siger ja til noget somhelst
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he, ja så var der jo os provision, og konkurrencer fra producenterne.. så hvis i en måned kun løber indi sælgere der kun vil sælge enten JVC/sony/Philips kan i være sikre på der er udlovet en rejse, kamera eller noget i den stil, til de ti der sælger mest
Men man skal jo huske man har 14 dages returret på forsikringer !!! så hvis man kommer hjem og læser den kun gælder hvsi man befinder sig i det østlige katmandu kan man altid anullere den !!
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/forsikr/
giver lidt oplysning om forbrugerrettighederne ved ekstraforsikringerne.
Læs policen godt igennem, nogle forsikringer dækker stort set intet, mens andre er uundværlige.
Jeg har arbejdet i Hifi klubben, Elgiganten og SuperRadio.
Den bedste forsikring jeg er stødt på er i SuperRadio, hvor en udvidet plusgaranti på en bærbar dækkede simpelt tyveri og opladeligt batteri i 5 år. Inden for det første år var der ingen afskrivninger. Af en eller anden grund var der kunder der ikke ville købe sådan en forsikring. Samme forhold var gældende for videokameraer.
|
Til top |
|
|