Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Mahler test i HF - ros til Jensen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Tillykke med testen Jensen !

Jeg har ikke hørt din speaker, og er sådan set lidt ligeglad med hvordan den lyder og iøvrigt hvad HF mener om den.

Men jeg sætter pris på dine holdninger og ikke mindst din prispolitik. Så jeg håber du får skovlet læssevis af ht over bordet.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

helt enig

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Du burde ellers unde dig Kramer 71 at høre Mahler. Det er en oplevelse...!

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

jeg må indrømme at der er noget fra testen jeg ikke lige forstår: hvorfor har de klinker i deres lytterum? det er nok noget af det mest ulogiske jeg længe har stødt på....

hvad angår "pa lydtryk", så lever jensen fuldt op til dette.... han spiller HØJT.

men selv ved moderat lydtryk leverer de efter min mening en suveræn oplevelse.

det er faktisk meget fedt at få demonstreret at man kan få noget der ligger neget tæt op af et "rigtig" konvertlydtryk, men som de skriver i testen skal den have nogle watt...

lige præcis "Nils Lofgren Band live" er også en skive jensen har og bruger på Mahler, hvilket man godt kan forstå......

der findes da bedre ht'ere end Mahler, ingen tvivl om det, men ikke i den prisklasse.

personligt kan jeg bedre lide dybde perspektivet i Struss, men havde man pladsen til et par Mahler (og det forstærker udstyr sådan en fætter kræver), ja så tror jeg også jeg vil have Mahler som førstevalg.

det eneste der irrirterer mig er at der intet er nævnt om testen på forsiden, og at man skal bladre så langt hen for at finde den... men det er vel bare ren dovenskab. 

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Sendt: 03 November 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret Citér mikp

det med at anmelderen suser ud for at købe for 4-5k nye cdere siger jo næsten alt. og så at kalde den for billig(70k) i forhold til hvad man får for pengene. hvad så når prisen er 50k, som iøjeblikkets tilbud fra vassago? det som chokerede mig mest var at den blev stillet  så forholdvist tæt på bagvæggen 115 cm. fra fronten, dvs ca. 55 cm. og så i et rum på 28m2. det havde jeg ikke troet, så er der håb alligevel, for at det bliver Mahleren der bliver min næste speaker.

Tillykke til rene med testen.

ps. så var det alligevel scanspeakenheder der sad i, eller hvad ?

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Ja.. Der er Scan-Speak bas/mellemtoner (variant af 8545) og en variant af 9300 diskanten i Mahler.. Basserne (subberne) er nogle Eton.. 

Det du nok tænker på debatten angående Strauss.. Der blev også oplyst at der var Scan-Speak enheder i, hvilket viste sig ikke at holde stik..

Og ja, meget fin test af Mahler..

Man skal bare huske på, at alt er til salg..

George Bush er også en rigtig dygtig, og intelligent mand.. Og en fremragende præsident.. Er der nogen som mener..

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 November 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Neeper.. det var sku da en dum kommentar

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 03 November 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

2 e`er og et p..

Og jo tak..

Midtjylland..? Det er sku typisk jyder.. Kunne du ikke ta` din jantelov og putte den der op hvor solen ikke skinner..

Eller bare lade vær med at svare på mine indlæg..

Jeg har fattet du ikke kan li`mig.. Og det rager mig.. Jeg er da p***e ligeglad med hvad du synes om mig!

Jeg har mine holdninger, og dem står jeg ved..

Pointen er, at jeg jo som bekendt har droppet Mahler, fordi jeg bestemt ikke synes de er så fantastiske, som ham der på High Fidelity synes.. 

Og så simpelt er det.. Hvis du synes de er åh så gode, så fred være med det..

Der er også folk som synes DAB lyder godt.. Jeg synes det er det værste pis der er opfundet.. Jeg ville ikke engang bruge det som baggrunds musik.. Det er 100 gange dårligere end en normal mp3 fil.. Som jo i forvejen er elendig..

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

nej min mening om dit korstog er vist klar nok.. at beskylde Rene for at købe sig til en positiv test af mahler er dog nyt lavmål, men er jo hvad man kan forvente fra din side  ja lige flyttet hertil fra Kbh, og for det ik skal være løgn har jeg os boet længere nordpå  hyg dig med dine dali.

MIN JANTELOV ???? hvad snakker du om.. måske du sku tage et lille kig, og denne gang lidt grundigere på dig selv

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 November 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Ja tillykke med testen Jensen.

Jeg læste den også og jeg morede mig også over et par ting. Bl.a. at et "seriøst" hifi blad (er selv abonent) har et testrum med klinker samt forholdet på de 28 kvm., det skal dog siges at de skriver fortrinvis i det lille lytterum (hvor stort er det andet rum? og ville denne dejlige ht. ikke blive bedre at det store rum?).

En ting er sikkert at når jeg kommer til Odense næste gang bliver der også et besøg hos Jensen.

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 03 November 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Du aner ikke hvad du snakker om.. Prøv at gætte hvilke højttalere skribenten har derhjemme nu.. Og tror du så han har givet de 70.000,- som han (en fattig skribent) skriver er helt fantastisk billigt..?

Det jeg ikke helt forstår, er at Vienna pludselig blev verdens bedste højttalere i Danmark, på trods af, at de har haft deres tid andre steder i verden..

Kunne det have noget med www.jensen4all.dk `s helt eget private "direkte til dig, salgs forum" at gøre..

Jeg troede ikke dette var et salgs forum, men havde det ikke været for www.hifi4all.dk hvor mange havde så haft Vienna...? En mand, som sælger direkte hjemme i stuen..

Eller hvad med www.vienna4all.dk Alle herinde har efterhånden Vienna..

Det må da naturligvis hænge sammen med at Vienna Acoustics ER verdens bedste højttalere.. Ellers giver det da ikke noget mening..

Hvis vi ser på fordelingen af hvilke højttalere over 10.000,- stk. folk herinde har købt inden for det sidste år, så er det nok 90 % Vienna, og 10 % andre..

Er dette et tilfælde..? 

Jeg håber da at hifi4all får provision af salget.. Ellers forstår jeg det ikke..

Og nej.. Jeg har ikke noget interesse i om jensen sælger eller ej.. Jeg synes bare folk er blevet fyldt med lidt meget Vienna propaganda..

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

neeper, kan godt forstå din frustration over det.. må være irriterende for nogle branchefolk at se private importører springer frem med priser og produkter hvor de ik kan være med..

vil du forresten ik godt forklare mig hvad jantelov betyder ?

aner ik hvad han har derhjemme, men kan forstå du mener det er mahler som jensen har givet ham som bytte for en god test ? endnu en uunderbygget kommentar, hvis der er et evt afslag i prisen ku det hænge sammen med jensen ik vil have en hærget speaker tilbage efter en test ? men er jo sjovere at påstå journalisten er købt ik ?

det gik jo først rigtig galt da næsten alle der har hørt strauss mener de er bedre end ms4 og 5 ik ? så blev det for meget for dig..

hmm 90% siger du.. uhh ja ham rene han tager røven på os.. han tvinger jo faktisk folk til at købe vienna, rogue, Audio aero, audia, audiomeca føj hvor er det nogle dårlige produkter.. kan folk så få købt noget dali, B&W thule denon holfi og andet "kvalitets udstyr"  til p***e dyre priser..

Stopper her. ik det tråden sku ha handlet om.. og vores galde bliver sgu slettet alligevel

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Henrik300: Det andet lytterum er svjv. på 50 kvm.

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 03 November 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Jantelov betyder at du har ondt i r.... over at jeg mener jeg er noget, kan noget og ved noget..

Du kan bare ikke ha det vel.. Du hidser dig op, og uanset hvor hårde facts man kommer med, så har jeg ikke ret, vel?

Uanset hvad jeg skriver, så mener du at jeg ikke har ret.. Jeg gør det kun fordi jeg har personlige interesser i at jensen sælger.. Det går mig åh så dårligt, fordi jensen har taget alt mit salg..

Det er noget du TROR, men det er jo også bare formodninger.. 

Men det er faktisk meget simpelt.. Jeg synes ikke Vienna er særligt fede.. Og vi har jo ytringsfrihed her i Danmark. 

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Neeper. er komplet ligeglad med dig.. men at du kommer med dine konstante angreb på Rene kan jeg ik tage. i dag betaler han journalister for at komme med positive anmeldelser, han er kun på dette forum for at pushe sine produkter (selvom han har været her fra før han blev importør). osv osv.

lader til det er dig der har ondt i røven over vienna salget går lidt for godt, og over Rene i særdeleshed.

ytringsfrihed måske, men derfor kan man ik ustraffet beskylde folk for hvad man lige har lyst til

LOL: hvad er du ? hvad kan du ? og hvad ved du ?  jep det ligger jeg vågen hver nat og tænker på

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Ja.. Der er Scan-Speak bas/mellemtoner (variant af 8545) og en variant af 9300 diskanten i Mahler.. Basserne (subberne) er nogle Eton.. 

Det du nok tænker på debatten angående Strauss.. Der blev også oplyst at der var Scan-Speak enheder i, hvilket viste sig ikke at holde stik..

George Bush er også en rigtig dygtig, og intelligent mand.. Og en fremragende præsident.. Er der nogen som mener..

Mvh Kim

Nu har jeg nærstuderet diskanten på Mahler sammen med en selvbygger, der før har bygget højttalere med en 9300. Diskanten i Mahler havde en gul hinde inden bagved tekstilmembranen i lighed med 9700/9900, som en standard 9300 ikke har. Så der er gjordt noget ved den diskant.

Lars 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Jeg håber da at hifi4all får provision af salget.. Ellers forstår jeg det ikke..

Og nej.. Jeg har ikke noget interesse i om jensen sælger eller ej.. Jeg synes bare folk er blevet fyldt med lidt meget Vienna propaganda..

Fint nok, du synes det, men hvorfor så ikke nøjes med at skrive sidste afsnit, i stedet for at fremstille diverse teorier om "købte skribenter", "HIFI4ALL.DK´s rolle i salg", eller hvad du ellers kan finde på af historier.

Jeg vælger at holde mig til de postulater, som du fremsætter i forbindelsen med HIFI4ALL.DK, og skal endnu en gang gør dig opmærksom på, at Jensen´s forretning intet har med HIFI4ALL.DK at gøre, andet end Jensen er debattør på sitet, og at denne har købt reklame adgang i Tilbudsavisen til sølle 500,- kr.

Hvis sidstnævnte er kvalifikation for at få provision af en virksomheds salg, så skulle vi faktisk tjene mange penge - hvilket vi bestemt ikke gør. Men igen, som jeg har sagt mange gange før, er HIFI4ALL.DK uafhængig i disse sammenhænge - og nu gider jeg ikke stå model til sådanne postulater mere!!! Hvor mange gange skal det siges???

Hvis du har et problem med Jensen´s virksomhed, er det fint med mig, men det skal under ingen omstændighed gør HIFI4ALL.DK til stedet, hvor du kan skrive hvad der kommer dig for hovedet - UDEN at have et sagligt og sandfærdigt argument med i bagagen! Og det er ikke tilfældet her!

Jeg kan forstå på dit indlæg, at du mener at forummet er blevet brugt som markedsføringsredskab for nævnte, og dertil har jeg (igen) tidligere fortalt dig, at vores opfattelse er en anden. Du kan så mene hvad du vil kan du mene, men det er nu fortsat redaktionen på HIFI4ALL.DK, som helt og holdent beslutter hvordan forummet skal drives - ingen andre!

For en god ordens skyld skal jeg oplyse at alle former for salg i forummet i øvrigt er forbudtt - det gælder private såvel som virksomheder! Se evt. Retningslinier for brug af forum!

Der ud over, synes jeg du skal tage din kritik af firmaet andets steds, idet HIFI4ALL.DK ikke skal ligge plads til brok og sur ævl, uden også at kunne fremsætte nogle saglige og sandfærdige argumenter.

Er det svært at forstå, kan vi sikkert finde en løsning!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Godt chef - Please do the løsning snart.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 03 November 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Retningslinier for brug af forum!

Et af punkterne er:

Det er strengt forbudt:

At sælge eller formidle salg af produkter eller ydelser....

Formidle..?

Ja.. Der er jo jer som bestemmer..

Jeg kan ikke se at jensen laver andet end at formidle salg af sine produkter..

Og jeg mente ikke at i får provision.. Men synes dog det er synd hvis i ikke får det..

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Tillykke med testen Jensen !

Jeg har ikke hørt din speaker, og er sådan set lidt ligeglad med hvordan den lyder og iøvrigt hvad HF mener om den.

Men jeg sætter pris på dine holdninger og ikke mindst din prispolitik. Så jeg håber du får skovlet læssevis af ht over bordet.

Jeg kan forstå hvis man roser en konstruktør med en speaker.Men at rose

en importør for at importere ??????.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes